Motorikk

Det skjer helt plutselig og veldig fort da. Hun bare satte seg opp med å støtte seg til gulvet en dag, og en uke etter var hun ekspert.
Det er så deilig, for nå kan hun sitte fint i stol når hun spiser.
Vi kan til og med gå på kafé og hun kan sitte i barnestol. Det gjør ting litt enklere.

Er spent på å prøve bilstolen, vi må nok kjøre litt i helga.
Kjøpte ny stol for snart en måned siden, men kjørte bare hjem fra butikken og har ikke prøvd den mer etter det.
Da datt hodet hennes litt fram når hun sovna, så spent på å se om hun sitter bedre nå.
Var ikke akkurat hast med å kjøpe det bilsetet, vi kjører jo så sjelden bil!
 
Nå virker det som om min sitter greit alene. Må bare passe på litt. Men han sitter jo aldri da (bortsett fra i stol), bare krabber rundt, å han setter seg ikke på rompa selv, men opp på kne, han klarer nok å sette seg på rompa og men det har han jo absolutt ingen interesse av. Hvor sitte stille når man kan være overalt liksom. Han setter opp det ene beinet når han står på kne også, så reiser seg nok helt opp ganske snart. Hjalp på med gymsokker etter storebror, han har nok blitt litt hemmet en periode av ullsokker og ullstrømpebukser.
 
Lillegullet snur seg rundt sin egen akse, skyver seg bakover og har begynt sånn smått med å gynge i krabbe-stilling.

Han var ganske tidlig ute en stund. Helt til han lærte seg å snu seg over på magen. Etter det syntes han det var kjipt på gulvet og vil nesten ikke være der.
 
I går satte han seg opp for første gang. Så nå kan han kanskje sitte litt stille(ønsketenkning;))
 
Nå virker det som om min sitter greit alene. Må bare passe på litt. Men han sitter jo aldri da (bortsett fra i stol), bare krabber rundt, å han setter seg ikke på rompa selv, men opp på kne, han klarer nok å sette seg på rompa og men det har han jo absolutt ingen interesse av. Hvor sitte stille når man kan være overalt liksom. Han setter opp det ene beinet når han står på kne også, så reiser seg nok helt opp ganske snart. Hjalp på med gymsokker etter storebror, han har nok blitt litt hemmet en periode av ullsokker og ullstrømpebukser.
Her er hun "flinkest" når hun er naken på badet. Pleier å være litt naken morgen og kveld for å få luftet stumpen litt:)
Nå har hun blitt ekspert over alt da.
 
Her er hun "flinkest" når hun er naken på badet. Pleier å være litt naken morgen og kveld for å få luftet stumpen litt:)
Nå har hun blitt ekspert over alt da.
I dag reiste han seg helt opp på beina. Og det var faktisk da han var naken på badegulvet.
 
Idag klarte hun å klatre opp et trappetrinn. Hjelpes sier jeg bare.
 
Min gutt blir 8 mnd den 28 okt. Han kryper, sitter, reiser seg opp overalt, går rundt bordet, har mer kontroll nå med balansen, var litt knall og fall tidligere. Syns han er veldig flink er så gøy å se han farte rundt slik
 
Han er begynt å prøve å klatre der han har muligheta. Setter seg ned fra stående stilling
 
Her har gutten min ålt seg i noen uker kan godt vente enda litt lengere med å krabbe kjenner jeg! Syns han er rask nok til å komme bort til ting han ikke får være borti! :p
 
Nå skal det ståes overalt! Håper han ikke fatter greia i senga på ei stund. Han sover med pose så.
 
Nå skal det ståes overalt! Håper han ikke fatter greia i senga på ei stund. Han sover med pose så.

Min har skjønt hvordan han skal reise seg med posen på. Imponerende å se på egentlig, krever endel krefter!
 
Min har skjønt hvordan han skal reise seg med posen på. Imponerende å se på egentlig, krever endel krefter!
Ja, jeg tviler ikke på at han får det til om ikke så lenge. Han kommer seg rundt overalt i senga ellers så. Bare håper han drøyer til han klarer å sette seg ned igjen selv.
 
Nå går han med støtte. Skyver lekekassa foran seg og synes det er det gøyeste i hele verden. 8 måneder idag. Har kjøpt gåbil til han til jul, men føler den blir litt i seneste laget, sikkert morsom uansett for han da:)
 
Her skjer det fortsatt ingenting, åler seg da, men det er det.
 
Her står han overalt, og ramler overalt. Blåmerker over hele seg stakkars. Kan krabbe, men det går fortere å åle seg. Blitt mer selvstendig, kan sitte å prate med seg selv og leke i fred. :)
 
Back
Topp