Motorikk

Frøken83

Forelsket i forumet
Storesøster var alltid veeeeeeldig sein motorisk, så kan tro jeg ble overrasket idag når lillemor på 3,5 mnd snudde seg fra ryggen til magen!! :) jobbet veldig for å komme seg rundt da! Hvordan ligger deres små an motorisk?
 
Helsesøster sa på kontrollen at hun ligger veldig bra ann, og hun er ganske sterk i bein og armer.
Når hun ligger ned, liker hun å holde i henda mine og dra seg opp. Det aller beste hun vet er å stå i fanget mitt, og da kan hun stå når jeg bare holder henne i hendene.
Hun dytter også kraftig fra med beina på stolen når jeg ammer, så det er ikke så enkelt alltid:)
Men hun har ikke snudd seg den veien ennå, bare fra mage til rygg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Aner ikke...ups!
Helsesøster kommer hit 9.juli, så få høre med henne. Hun var tidlig ute med å rulle fra mage til rygg, men ruller ikke andre veien enda.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han kan rulle fra rygg til mage i senga og i dag gjorde han det på gulvet også. Jeg kan legge han i en posisjon på babygymmen og fem minutter etter har han snudd seg 180 grader. Han har også snudd seg fra mage til rygg en stund men det er ingen bevisst handling, han bare tipper over fordi han er så urolig. Å han hater å ligge i fanget skal bare stå og ta "situps". Storebroren lå stille på en flekk til han var sikkert 6 mnd så det er litt forskjell på dem ja;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Snur seg foreløpig ingen av veiene, men ho er nærmere å komme seg fra rygg-mage enn mage-rygg. Tror nok vi (jeg) er for dårlig på å trene ho på magen. Ikke særlig interessert i å sette seg opp heller, men ho sparker godt fra når jeg ammer. 3 måneder i dag, kontroll til uka, så får høre hva de sier :)
 
Han har rulla rundt både fra rygg til mage og mage til rygg en liten stund nå. Var helt hekta her en dag, gjorde ikke annet! Han nekter også å ligge på rygg, skal bare opp. Han sitter også en del på rumpa. Vi ser at han får det til i små doser og han trives såå godt "her oppe". Helsesøster sa at det ikke kunne skade, hun skjønte egentlig ikke spm mitt da jeg lurte på om ikke det var litt tidlig. Vi tar det iallefall med ei god klype salt og prøver å begrense sittingen. Snart 3,5 mnd, skal på tremånederskontroll på torsdag.
 
ingen tegn til rulling her.
Hun er blitt flink til å gripe med samlede hender og liker å ha noe i hånda. Har fått enda en koseklutunge ;-)
Holder hodet selv i korte perioder når vi holder henne oppe nå.

Siden hun ble erklært frisk for 3 uker siden har det skjedd mye i utvikling generelt. Deilig med en våken unge som har overskudd til å utvikle seg
 
Jeg synes det er så deilig at hun kan holde hodet selv. Hun kan fint sitte på fanget, eller jeg kan bære henne på hofta.
Er ikke sånn hengslete lenger:)
 
Jeg synes det er så deilig at hun kan holde hodet selv. Hun kan fint sitte på fanget, eller jeg kan bære henne på hofta.
Er ikke sånn hengslete lenger:)
Helt enig! Stødig i hodet, men har ikke sånn veldig kontroll på ryggen. Holder jeg liitt for langt ned går gjerne hele kroppen bakover :p
 
Lillegutt her har ikke snudd seg noen vei enda, men ser noen ganger ut som han prøver fra rygg til mage så tror det er rett rundt hjørnet. Hodet har han nettopp begynt å holde selv og det er herlig! Han har også lyst å sitte og lener seg fram om han holder i hendene mine. Han har begynt å ta leker og holder dem selv, flytter de over til den andre hånden. Han blir 4 mnd i neste uke så han er nok litt treg, men det bryr jeg meg ikke om - han tar det i sitt tempo :)


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Har har han snudd fra mage til rygg og snur seg over på siden fra ryggen. Hodet har han holdt lenge. Han vil helst stå eller sitte, å ligge er utrolig kjedelig hvis han ikke har underholdning. Tar tak i leker og putter de i munnen:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Nå går det kun i rulling om dagen (ble fire mnd igår). Ruller på gulvet (helt av lekematta og utover parketten, krasjer i alt mulig, og "henger seg fast" i babygymen), i vogna og i senga! Jeg kan våkne midt på natta av et hyl, da har lillegutt aka seg helt opp, vridd seg på tverra og prøvd å snu seg rundt på mage. Ligger da med ansiktet inn i sengegavelen, føttene sparker han i sprinklene på ene sida, hodet stanger i andre sida og får full panikk. Gleder meg til han skjønner liitt mer om hvordan han skal komme seg ut av slike situasjoner..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har hatt samme problemet noen netter nå med gjentatte oppvåkninger pga. at han snur seg rundt og våkner opp og ikke kommer seg andre veien igjen. Så i natt er første natt i babysovepose for han så håper jeg at nattesøvnen kan bli litt roligere igjen. Han sovna hvertfall uten problem og uten at vi måtte inn å snu han tilbake flere ganger før han sovna.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Her har hun fortsatt ikke snudd seg ordentlig, armen kommer i veien:) Men hun er veldig urolig, ligger meg beina rett opp i været og bøyer seg som en banan. Er litt skummelt, for pleddet hennes havner over ansiktet av og til når hun ligger med beina i været. Hun tar også tak i absolutt alt og fører det opp mot munnen. Hun er så sterk!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Snudde seg for første gang fra rygg til mage i dag :) Har prøvd på det lenge, men hodet og skulderen har vært i veien for at han har kommet helt rundt, men i dag klarte han det :) Morro :) Akkurat blitt 4 mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hatt samme problemet noen netter nå med gjentatte oppvåkninger pga. at han snur seg rundt og våkner opp og ikke kommer seg andre veien igjen. Så i natt er første natt i babysovepose for han så håper jeg at nattesøvnen kan bli litt roligere igjen. Han sovna hvertfall uten problem og uten at vi måtte inn å snu han tilbake flere ganger før han sovna.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Det fungerte heldigvis bra med sovepose og nå er søvnen som normalt igjen uten fortvilte oppvåkninger. Han klarer fremdeles å ligge på sida men kommer seg ikke helt rundt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Ruller fra rygg til mage. Og skubber seg baklengs. Så er mye forflytting på seg når ho spinner rundt på lekematta si <3
 
Er forsåvidt litt seint ute med motorikken siden ho har hatt kolikk, men nå når den begynner å avta så kommer fremgangen fort dag for dag <3
 
Back
Topp