Morsomme kundeopplevelser *insp*

Jeg er et surrehue og har dritti meg ut maaange ganger.
Den nyligste var når en utenlandsk mann kom å handla en hel del ting, etter at jeg har bipa inn alt sier han "så vil jai ha en poooolse!"
Jeg smiler hyggelig og spørr; "hvilken pølse da?"
Han "vanlig pooooosse"
Jeg: "Hva er vanlig? wiener? grill?"
Han: "vanliiiiii"
Jeg: jammen hvilken?
Han: en poooossse!!
Jeg: Hvilken vil du ha? En grill kanskje?
Han: En posssse!
Sånn holder vi på en liten stund til.. Så slår det meg.. mannen vil bare ha en pose!
"AAAHH.. en pose! Ja, selvfølgelig" *flau og påtrengende pølseselger*

Dagene kan være ganske hektiske, så jeg har en hel del masse innøvde fraser. Og plutselig kan jeg si "13 kroner tilbake" når en kunde kommer til kassa for å betale. Da har jeg gjerne tenkt på noe, også glipper det siste jeg sa til forrige kunde ut.
Så skal jeg prøve å forklare at jeg er i egne tanker, og da blir det bare masse stotrende ord og lyder, sånn at helhetsinntrykket blir enda bedre[8D]

ORIGINAL: Solo super

Jeg kunne sittet her en hel dag å skrevet[:D]

Men skal komme med et par ting som har klistret seg litt i mitt hode!

En gang ble en kunde så sint fordi det ikke var mer igjen av den type brød han ville ha så,jeg prøvde å være hyggelig å si at det her brødet er veldig godt...og smile... da begynte han å momle noe om den bedritene pnte automten vi hadde igangen og samenlignet,at det å kjøre over meg med bilen sin hadde vært bedre enn at jeg prøvde å komme med gode forslag!!![8|] jah... sa jeg slutter klokka ni så får du vente utenfor å se om du klarer å treffe meg da sa jeg og gikk....

En annen gang fikk jeg og ei annen jente kjeft så det holdt fordi vi selger sko lisser,når vi har sko krem....

En mann bæsjet på seg og ristet det ut av bukse beinet før han gikk videre å handlet[8|]

Tok en dame i å sleike i en smør pakke,hun skulle bare sjekke om smøret var salt
[8|]

En gang falt jeg av stolen når jeg satt i kassa....gravid var jeg å,så litt av et syn,jeg måtte inn på kamere å se på opptaket etter en snill mann hjalp meg opp..... og vi alle hadde sluttet å le....

Hvor er det du jobber?
Dyreparken?

ORIGINAL: Dalarama

begge er rasistiske mot meg da...

1. var en chingchong som stod ved disken og telte penger.. (snakk om sikkert flere 1000kr i 20kroninger...) så spør jeg pent om han kan flytte seg til et bord. for jeg trenger kassa til kunder...
så blir han rasende!! jeg får litt sjokk.. så sier han... : din din jøvla ore!
jeg: hva?
han: din jævla ore
Jeg: hva er det du prøver å si ? jeg spør deg høffelig...
han: din jævla ore. do ar rasist!
jeg: prøver du å si at jeg er ei jævla hore?
han: ja...
jeg: ikke kom her å si at jeg er ei jævla hore før du klarer å si det.. men kan du flytte deg nå?
han stakk [:)][:D]

Finnes det faktisk folk som fremdeles sier "chingchong", altså?[8|]

mangen gode historier her:P

for noen år siden når jeg gikk på vidergående tok jeg bussen sammen med alle andre i den tiden..

kl 07 er det gaaaaaaanske stilt på bussen ja. forran meg satt en mor med ei jente på tippe 4 år?..

hun ser alvorlig på moren å sier,

mamma, hvorfor hadde du pappa sin tiss i munnen i natt?...

hehe stakkras mor!.. hun trykka på knappenn kjappt da.. uff åsså med en gjeng 17 åringer på bussen da:P

Vel, kan ikke si det var så morsomt akkurat der og da men..
Jeg var ansatt på kiwi og satt i kassa den dagen. kunden som jeg skulle ekspeditere var god brisen og drev og spiste banan mens jeg slo inn de andre tingene. så sier jeg, den bananen du spiser skal egentlig veies!! Han svarer ikke noe, men skreller videre og kaster skallet på trynet mitt[:-]
Han ble tatt av vekterne senere!

En annen..

En som jeg mener må være gal fikk vite av en eller annen at jeg hadde et forhold til en. (var mens jeg fortsatt jobba på den butikken). Han ble helt ute av seg, kom nesten dagelig til butikken for å grine og si hvor høyt han elsket meg og hvor ond jeg var og at jeg ikke skal gjøre dette mot han osv,... haha Han ble tatt av vekterne HVER GANG, og ble kastet ut!PSYKO! Han var faktisk såå grei fyr før og hadde 0 problemer[8|]

Jeg har opplevd et par kunder som kom inn i en butikk med tapetkniv, og begynte å skjære ut strekkodene med den..
De fortalte at de ikke ville at varene de skulle spise skulle bli besudlet med radiobølger osv, så derfor valgte de å skjære av strekkodene før varene gikk gjennom "biipern".. Jeg hadde virkelig ikke hjerte til å fortelle de at varene over all sannsynlighet allerede hadde blitt "biipet" mange ganger i prosessene tidligere, og/eller ved at kunder har spurt om prisen, og varen har blitt "biipet".. [:-]

Da jeg jobba i byggevarehus, var det jo nok av mannfolk som var diskriminerende, men noen av de verste var voksne damer. Jeg står og rydder i hyllene ved elektrisk verktøy. En dame står og liksom "henger" og jeg retter meg opp og spør pent om hun lurer på noe? "Nei, jeg skulle hatt en spikerpistol, men dette har vel ikke du så mye greie på." Jeg hadde lyst å svare "Nei, jeg bare rydder og sitter i kassa her." Det viste seg etterhvert at jeg nok visste litt mer enn denne damen, som ikke helt hadde klart for seg om hun skulle ha spiker- eller dykkertpistol. [8D] 

ORIGINAL: Tjukkebollen

ORIGINAL: ©Smartass D.A.W.G

ORIGINAL: Dalarama

en annen
han skulle veksle penger. og siden det er kiosk i butikk tok vi gebyr om det var mye som skulle veksles.. dette stod det lapper om ved alle kassene..
han kommer og skal veksle 2000kr i 20kroner.. jeg sier at han da må betale 100 kr i gebyr..
da klikka det totalt for han (MERK: jeg var gravid) så sier han DIN JÆVLA RASIST!!!!! da klikka det totalt for meg[8D] 
så jeg sa : JEG??? en JÆVLA rasist ? ikke kødd med meg.. HADDE JEG VÆRT EN JÆVLA RASIST, hadde jeg ikke vært gravid med en..
jeg gikk etter han, jeg var så sinna.. sjefen kom ned og sa jeg måtte roe meg litt, men skjønte meg da[:D][:D]
etter den dagen, gikk han aldri til kassa mi igjen, om det ikke var kø hos meg, gikk han heller dit det var kø[:D][:D][:D][:D] hehehe

Gravid med en hva..?[:-]

Stussa litt der jeg også...

Ikke så vanskelig å forstå om man legger godviljen til.

Jobba på matbutikk akkurat da det var en masse skriverier om rusbrusen som akkurat var kommet på markedet. En søøøt gammel dame sto lenge ved brusskapet og kikket, før hun tok ut en vanlig cola og kom til kassen. Litt forsiktig spurte hun om dette var en sånn en ny og moderne rusbrus?

Eller da en russisk trålerkokk kom og spurte etter råpitu. Hæfornoe? Råpitu, i look dictionary! Så fornøyd med seg selv. Heldigvis hadde han ordboka med, slik at vi fant ut at det var rødbeter han skulle ha..

Eller mannen som kom og skulle kjøpe noen deler til en høytrykksspyle vi hadde hatt inne før 3-4 år siden. Altså, hallo.. Når du kjøper sånt på matbutikk kan du ikke regne med at vi fører deler i mange år etterpå...

På opplysningen var det en mann som ringte ofte og lurte på om jeg kunne sende sokkene mine til ham. Vel altså..
Det var også en som skulle ha nummeret til en Kim i Bergen, men han ante ikke hva mer denne het eller hvor han bodde. Jeg leste vel opp to-tre navn og adresser før jeg skjønte hva han holdt på med. Du har ikke særlig draget når dette er den eneste seksuelle kontakten du har med andre...

Eller den gamle damen som ringte gråtkvalt og fortalte at hennes datter var død nylig og hun hadde ikke fått sagt farvel, fordi noen på opplysningen hadde gitt henne feil nummer. Jeg beklaget hemningsløst og ga henne god refusjon for samtalene. Så ringte hun dagen etter også, til naboen min, som ble så fortvilt at hun måtte logge av etterpå.. Da skjønte jeg at dette kankje ikke var helt som det skulle og sa fra til sjefen. Når de sjekket opp hadde hun fått over 10.000 i refusjonb tilsammen..

ORIGINAL: dumidalia

Jobba på matbutikk akkurat da det var en masse skriverier om rusbrusen som akkurat var kommet på markedet. En søøøt gammel dame sto lenge ved brusskapet og kikket, før hun tok ut en vanlig cola og kom til kassen. Litt forsiktig spurte hun om dette var en sånn en ny og moderne rusbrus?

Eller da en russisk trålerkokk kom og spurte etter råpitu. Hæfornoe? Råpitu, i look dictionary! Så fornøyd med seg selv. Heldigvis hadde han ordboka med, slik at vi fant ut at det var rødbeter han skulle ha..

Eller mannen som kom og skulle kjøpe noen deler til en høytrykksspyle vi hadde hatt inne før 3-4 år siden. Altså, hallo.. Når du kjøper sånt på matbutikk kan du ikke regne med at vi fører deler i mange år etterpå...

På opplysningen var det en mann som ringte ofte og lurte på om jeg kunne sende sokkene mine til ham. Vel altså..
Det var også en som skulle ha nummeret til en Kim i Bergen, men han ante ikke hva mer denne het eller hvor han bodde. Jeg leste vel opp to-tre navn og adresser før jeg skjønte hva han holdt på med. Du har ikke særlig draget når dette er den eneste seksuelle kontakten du har med andre...

Eller den gamle damen som ringte gråtkvalt og fortalte at hennes datter var død nylig og hun hadde ikke fått sagt farvel, fordi noen på opplysningen hadde gitt henne feil nummer. Jeg beklaget hemningsløst og ga henne god refusjon for samtalene. Så ringte hun dagen etter også, til naboen min, som ble så fortvilt at hun måtte logge av etterpå.. Da skjønte jeg at dette kankje ikke var helt som det skulle og sa fra til sjefen. Når de sjekket opp hadde hun fått over 10.000 i refusjonb tilsammen..

Du har ikke jobbet der jeg jobber vel??

For han med sokkene er ikke lenge siden jeg var borti eller, heheh [8D]
Mye snoodige folk som ringer hit altså, hohoh [8D]

ORIGINAL: Mr.Darcy

Ei venninne opplevde dette i en butikk:

Et barn og en mor stod og kranglet om ett eller annet...barnet var tydelig sinna fordi det ikke fikk det som h*n ville ha.

Da sier barnet: hvis ikke jeg får det, så sier jeg til mormor at du sutta på tissen til pappa!!!!

den der har jeg hørt før,men det er vel sikkert forskjellige mennesker[:)]

Morsom tråd [:D]

Jeg jobbet på en klesbutikk før, og en gang kom det en voksen dame og spurte om jeg kunne hjelpe henne med å finne gave til barnetbarnet hennes på 13 år. Så spurte jeg ikke om han kanskje hadde lyst på en kul t-skjorte eller no? Ja, så gikk vi rundt å så på litt forskjellige t-skjorter.. og som alle vet, er at det pleier å stå masse "randome" ting på t-skjorter, uten mening egentlig [8D]

Og så fant hun en t-skjorte hun ville ha. Hun var visst ganske dårlig i engelsk og hun ville at jeg skulle oversatte alt som sto rundt omkring på den t-skjorta (sto masse random på skjorta), så oversatt jeg noe, husker ikke hva, som tydeligvis var UTROLIG STYGT! tenk å trykke noe sånt på en t-skjorte, å ble skikkelig fornærmet og skjelte meg nærmest ut, som om det var jeg som hadde trykt skjorta[&:]

verste var at hun faktisk kjøpte t-skjorta [8|]

ORIGINAL: Cathrine_86

ORIGINAL: dumidalia

Du har ikke jobbet der jeg jobber vel??

For han med sokkene er ikke lenge siden jeg var borti eller, heheh [8D]
Mye snoodige folk som ringer hit altså, hohoh [8D]

han med sokkene har ei egen gruppe på FB hvor han ber om sokker mot betaling.
han ringer også alt av opplysningstjenester ol.

syns den med å sutte på pappas tiss gikk igjen litt for mye til at jeg får meg til å tro på den.. var morsom første gangen, men ble mer som en vandrerhistorie etter å ha lest den 3 ganger.

morsom tråd [:D]

ORIGINAL: LenaLena89

Jeg jobba i en kiosk for en stund siden, da kom det en kunde som skulle ha pølse, så skulle jeg spørre om han skal ha brød eller lompe, men så sa jeg : skal du ha brød i rompa...hahaha, mannen svarte: Ellers takk jeg tar bare pølse i brød jeg,,herregud jeg har aldri vært så flau før..

ORIGINAL: Hutti

ORIGINAL: LenaLena89

Jeg jobba i en kiosk for en stund siden, da kom det en kunde som skulle ha pølse, så skulle jeg spørre om han skal ha brød eller lompe, men så sa jeg : skal du ha brød i rompa...hahaha, mannen svarte: Ellers takk jeg tar bare pølse i brød jeg,,herregud jeg har aldri vært så flau før..

Ja denne var morsom.. Lo lenge i går da jeg leste den..
Første gangen leste jeg: vil du ha brød i lompa. Men da jeg leste den for samboern leste jeg riktig og lo lenge og HØYT[:D]

Jeg skulle finne en vare til en kunde, men jeg visste ikke om vi hadde den, så jeg sa bare at vi ikke hadde den varen inne, for jeg gadd ikke gå rundt å lete.
Så noen minutter senere kom plutselig kunden, sur og irritert, med varen i hånda.
"du sa dere ikke hadde den!"
[8D] litt flaut[:D]

ORIGINAL: trekløver`n

hahaha, mange herlige her. har faktisk ledd høyt! (det er ikke typisk meg) kom med fler da [:D]

ORIGINAL: mammatilstorm

ORIGINAL: Mr.Darcy

Ei venninne opplevde dette i en butikk:

Et barn og en mor stod og kranglet om ett eller annet...barnet var tydelig sinna fordi det ikke fikk det som h*n ville ha.

Da sier barnet: hvis ikke jeg får det, så sier jeg til mormor at du sutta på tissen til pappa!!!!

den der har jeg hørt før,men det er vel sikkert forskjellige mennesker[:)]
Sign... eller en liten vandrehistorie...[:)]

ORIGINAL: millililly

Jeg skulle finne en vare til en kunde, men jeg visste ikke om vi hadde den, så jeg sa bare at vi ikke hadde den varen inne, for jeg gadd ikke gå rundt å lete.
Så noen minutter senere kom plutselig kunden, sur og irritert, med varen i hånda.
"du sa dere ikke hadde den!"
[8D] litt flaut[:D]

Vet du, det syns jeg bare var fint å høre.
Kjempefint at du ikke engang orket å gjøre en innsats for å gjøre jobben din, som er/var å behandle kunder.

Back
Topp