Å, vi hadde en kunde en gang.. Det var først et par av kollegaene mine som hadde hatt henne innom. Vi prøvde visstnok å lure kundene, for da hun hadde vært innom tidligere den uka eller uka før, så hadde det ligget noen gensere på bordet nærmest utgangen til 99,- men nå hadde vi gensere til 149,- der og det var bare tull fra vår side og var ikke måte på. Så kom jeg innom senere og da kom hun jaggumeg innom..Og begynte med dette igjen. Så sier jeg så høflig som jeg kan; vi gjør om i butikken hele tiden, og de genserne du snakker om ligger nå på et bord lenger inn i butikken til 99,-. Og hun kverulerte på dette!? Jeg snudde meg til slutt fra henne og klarte ikke å si noe.
Og en annen..Som kom og spurte etter bukser til en viss genser som hadde hengt på stativ ved kassen. Ja, jeg gikk og fant frem buksa i den fargen hun ville ha;
"Nei, det er ikke den! Den vi kjøpte var MYE tynnere, ikke slik i det hele tatt."
"Jo, det er denne..Som hang på stativet ved kassa"
"NEI, det er det ikke!!! Den var mye tynnere"
"Hang den på det stativet der? Med genserne?"
"Ja! Den var ikke sånn"
"Jo, det er denne. Det er jeg som har hengt opp buksene og jeg som har tatt dem ned. Jeg vet dette."
"Nei, vettuhva, jeg gir meg ikke, det er ikke den buksa!"
"Jeg kan si, med 100% sikkerhet ,dette er den buksa som hang på det stativet der."
"NEI, herregud, jeg tar ikke feil, det er ikke den buksa" - ganske så sur dame.
Jeg klarte ikke å svare henne mer, ble så irritert, haha. To minutter senere kommer hun til meg og sier: "Du hadde rett. Jeg ser det nå." "Mhm[:)]"