Morsomme kundeopplevelser *insp*

Bare Kari

Forumet er livet
Slike tråder er alltid så morsomme![:D]

Fortell om dine morsomme kundeopplevelser, enten som kunde eller som ansatt!

Da jeg jobbet på en interiørbutikk i Bergen, hendte det seg at man fikk en av disse "fine fruene" fra Kalfaret. Et par av dem krevde omtrent at du gikk bak dem med en handlekurv og tok det de pekte på. De skulle IKKE ta på varene selv, og IKKE SØREN om de skulle ha noe som var på salg.[8D]

Da butikken hadde konkurssalg var alle veggene og hyllene omtrent tapetsert med SVÆRE plakater og lapper der det sto: ALT I BUTIKKEN -70%!, ALT SKAL UT, KONKURSSALG, osv.. Likevel var det mange som spurte: "Er denne til 70%?", "Ja, ALT i butikken er til 70%", "Åja..." *tusler videre* "Er denne til 70% da?" [8|][8D]

For en liten tid tilbake skulle jeg hente pakker på postkontoret.
Min kjære sendte meg sendingsnr på telefonen, en Iphone der man ser meldingene etterhverandre på skjermen.
Jeg hadde dårlig tid og postkontoret stengte snart.
Jeg gav mannen bak disken telefonen og sa "Skal hente 2 pakker, her er sendingsnummerene"
Mannen leser og svarer derpå " Her er det ikke noen sendingsnummer"
Jeg tar telefonen og oppdager at jeg hadde greidd å bla litt oppover der det var en melding fra natten før - en melding som kun var mellom meg og mannen for å si det sånn....[&o][&o][&o][&o]

Jeg sletter den og sier småflaut... "Joda, her er de..."

ORIGINAL: Linemor7

For en liten tid tilbake skulle jeg hente pakker på postkontoret.
Min kjære sendte meg sendingsnr på telefonen, en Iphone der man ser meldingene etterhverandre på skjermen.
Jeg hadde dårlig tid og postkontoret stengte snart.
Jeg gav mannen bak disken telefonen og sa "Skal hente 2 pakker, her er sendingsnummerene"
Mannen leser og svarer derpå " Her er det ikke noen sendingsnummer"
Jeg tar telefonen og oppdager at jeg hadde greidd å bla litt oppover der det var en melding fra natten før - en melding som kun var mellom meg og mannen for å si det sånn....[&o][&o][&o][&o]

Jeg sletter den og sier småflaut... "Joda, her er de..."

HAHAHAHA![:D]

Jeg jobbet på en kiosk, da en gjeng utrolig kjekke irske marinesoldater kom inn i butikken. De gikk frem til kassen og spurte om noe, men jeg ble så satt ut av dialekten, at jeg ikke fikk med meg noe som helst, og ble bare stående å stirre. (Jeg er utrolig svak for menn i uniform, og spesielle dialekter) Da de begynte å le, tok jeg meg sammen, og mumlet frem at jeg syns de hadde så flott dialekt at jeg ikke fikk med meg hva de sa, og om de kunne gjenta det. De lo godt når de gikk ut, og jeg stod der og var rød som en tomat [8D]

Nja, jeg ble spurt i går. Do you swim to Hirtshals?

Poenget var nok om vi hadde båt til Hirtshals, men jeg verken svømmer eller kjører båt til Hitshals[:D]

Tja..var kundebehandler på tlf og en blind dame ringte for å bestille klær..ho sa hva slags plagg og hvilken farge ho likte og jeg måtte sitte og bla i katalogen for å finne klær til ho[8D] Lurer på om de som kunne se ho ble fornøyde[:D]

Jobbet hos urmaker og hadde en kunde som stresset på julaften fordi han hadde ikke kjøpt gave til kona. Han raste gjennom alle skapene og da han skulle begynne på diskene måtte han jo bøye seg ned for å se nermere og der dryler han hode i glasset! Skikkelig hardt også.

Jeg lo så tårene sprutet. Lurer på hva han sa til kona når hun spurte hvordan merke i pannen skjedde [:D][:D]

vel, jobber med support på data i et stort itselskap, og det er ofte jeg får fra eldre menn at de skal snakke med en mann, for JEG kan da ikke noe om data..
Vel jeg kan langt mer enn dem, dette er ikke noe student callsenter som tar inn hva som helst akkurat, så hehe...

Men uansett, jobbet nå en ettermiddag og en mann ringer inn og virkelig kjefter meg opp og ned og overalt. La oss kalle ham morten uvanlignavn.
Han jobbet i en legebedrift, som vi har ittjenestene til, og han var virkelig sur og kjip mot meg. Jeg var tolmodig en stund, men til slutt fikk jeg nok, han var direkte kjip, og jeg måtte ta igjen litt. Det endte med mange stygge ord, og jeg klarte å fikse problemet hans, men jeg tror ikke han likte meg helt når jeg satte ham på plass.

dagen etter skulle jeg til gynekologen, var en time jeg hadde hatt lenge og jeg tenkte ikke videre over dette... Jeg blir ropt inn til legen, en eldre herre som har jobbet som gynekolog lenge ser det ut til. Han rekker frem hånden og presenterer seg som "Morten uvanlignavn".
Jeg holdt peeeent kjeft om hvor jeg jobbet da ja.. Gud så flau jeg var, her sitter det en mann som jeg har skjelt ut fra topp til tå og titter meg inn i dåsa.. Hurra..

Jeg har sluttet å bruke legesenterene vi drifter til gynekologer og leger, rett og slett av denne grunnen..

ORIGINAL: Snikesnuppa

Nei jeg har taushetsplikt jeg [;)] Forteller jeg noe kan det fort skjønnes hva jeg jobber med og hvor...

Men skal se om jeg husker noe som kunde selv [:D] *tenke tenke*
Hehe jeg og har taushetsplikt hehe, brenner inne med hauger av historier...

ORIGINAL: Ninen D

vel, jobber med support på data i et stort itselskap, og det er ofte jeg får fra eldre menn at de skal snakke med en mann, for JEG kan da ikke noe om data..
Vel jeg kan langt mer enn dem, dette er ikke noe student callsenter som tar inn hva som helst akkurat, så hehe...
Hehe, jeg har også fått høre at de vil ha en mann...

Jeg jobba i en kiosk for en stund siden, da kom det en kunde som skulle ha pølse, så skulle jeg spørre om han skal ha brød eller lompe, men så sa jeg : skal du ha brød i rompa...hahaha, mannen svarte: Ellers takk jeg tar bare pølse i brød jeg,,herregud jeg har aldri vært så flau før..

ORIGINAL: LenaLena89

Jeg jobba i en kiosk for en stund siden, da kom det en kunde som skulle ha pølse, så skulle jeg spørre om han skal ha brød eller lompe, men så sa jeg : skal du ha brød i rompa...hahaha, mannen svarte: Ellers takk jeg tar bare pølse i brød jeg,,herregud jeg har aldri vært så flau før..
¨

Min mor jobber i en butikk, og en dag kom det ett ektepar som skulle kjøpe blomster, også skulle moren min spør om
de ville ha sånn blomster næring til blomstene, og viser frem en liten "pose" som ligner veldig på en kondom.
De så litt flaue ut, og mumlet stille "Nei, slik er vi nok litt for gamle til" [8D]

Da hadde det eldre ekteparet trodd at moren min spurte om de ville ha kondom[8D]

Har MANGE!:

Igår var det ei utenlandsk dame som kjøpte sikkert 10 flaxlodd (ikke samtidig, men vant på noen og tok ett og ett nytt hele tiden) og på hver jævla lodd måtte jeg forklare henne at du vinner ikke hvis du ikke har 3 like (eller 2 like og et grisefjes) men lykkelig var ho hver gang ho fant 2 like av enten 500, 5000 eller 10 000[8D][8D]

Og en gang kom en kunde med mobilen sin for å vise et bilde og spurte om vi hadde dette.. Det var bilde av en tyggispakke (Extra) og jeg spurte "akkurat den typen tyggis?" og han sa Neei, dette er sjokoladekake! Nei sa jeg, og jo sa han.. Så titta han på bilde og fikk fram et "ops[8D]", men det var toro 1-2-3 sjokoladekake han skulle ha..

Ellers har vi ei lita gammel dame med rullator som stamkunde, og hun kommer stadig med "fangsten" sin, altså en pantelapp på 2-3kr, for hun går rundt å plukker tomflasker fra grøfta.. Og så kjøper hun seg 3 små pils, og sier muntert "No ska æ heim å drekk mæ foill!"[:D]

Tja det er så mangen.. Hadde en kunde da jeg jobbet i matbutikk som kom med en frosen norvegiaost. Han lurte på om han kunne få bytte den[8|] Så sier jeg at neei, den er jo frosen..? (vi bytter ikke kjølevarer uansett da..) Da spør kunden om han kan tine den, og så komme tilbake og bytte da? Ehm, neei dessverre altså.

ORIGINAL: Ninen D

Men uansett, jobbet nå en ettermiddag og en mann ringer inn og virkelig kjefter meg opp og ned og overalt. La oss kalle ham morten uvanlignavn.
Han jobbet i en legebedrift, som vi har ittjenestene til, og han var virkelig sur og kjip mot meg. Jeg var tolmodig en stund, men til slutt fikk jeg nok, han var direkte kjip, og jeg måtte ta igjen litt. Det endte med mange stygge ord, og jeg klarte å fikse problemet hans, men jeg tror ikke han likte meg helt når jeg satte ham på plass.

dagen etter skulle jeg til gynekologen, var en time jeg hadde hatt lenge og jeg tenkte ikke videre over dette... Jeg blir ropt inn til legen, en eldre herre som har jobbet som gynekolog lenge ser det ut til. Han rekker frem hånden og presenterer seg som "Morten uvanlignavn".
Jeg holdt peeeent kjeft om hvor jeg jobbet da ja.. Gud så flau jeg var, her sitter det en mann som jeg har skjelt ut fra topp til tå og titter meg inn i dåsa.. Hurra..

Jeg har sluttet å bruke legesenterene vi drifter til gynekologer og leger, rett og slett av denne grunnen..
Jobber du i Profdoc`?[8D]

ORIGINAL: Dalarama

en annen
han skulle veksle penger. og siden det er kiosk i butikk tok vi gebyr om det var mye som skulle veksles.. dette stod det lapper om ved alle kassene..
han kommer og skal veksle 2000kr i 20kroner.. jeg sier at han da må betale 100 kr i gebyr..
da klikka det totalt for han (MERK: jeg var gravid) så sier han DIN JÆVLA RASIST!!!!! da klikka det totalt for meg[8D] 
så jeg sa : JEG??? en JÆVLA rasist ? ikke kødd med meg.. HADDE JEG VÆRT EN JÆVLA RASIST, hadde jeg ikke vært gravid med en..
jeg gikk etter han, jeg var så sinna.. sjefen kom ned og sa jeg måtte roe meg litt, men skjønte meg da[:D][:D]
etter den dagen, gikk han aldri til kassa mi igjen, om det ikke var kø hos meg, gikk han heller dit det var kø[:D][:D][:D][:D] hehehe

Gravid med en hva..?[:-]

Uff.. Var ei dame en gang som styra litt atme noen kasser med vørterøl/muncholm.. Så ser jeg at ho klarer å rive ned ei flaske, og hører den knuses, men jeg satt opptatt i kassa så plinga på noen andre..
Så kommer ho til kassa og sier at det var ei flaske der borte som bare PLUTSELIG eksploderte! Jaha sier jeg og ser rart på henne.. Så plutselig blir a litt sur og sier "ja, det var bare flaks at jeg ikke fikk noe på klærne! for jeg var ikke borti den engang, den bare eksploderte".. som om vi skulle betale for rens ellerno sånt.. Drittkjerring[8D]

ORIGINAL: LilleS

Tja det er så mangen.. Hadde en kunde da jeg jobbet i matbutikk som kom med en frosen norvegiaost. Hun lurte på om hun kunne få bytte den[8|] Så sier jeg at neei, den er jo frosen..? (vi bytter ikke kjølevarer uansett da..) Da spør kunden om han kan tine den, og så komme tilbake og bytte da? Ehm, neei dessverre altså.

Hahahaha[8D]

Back
Topp