Morsmelkerstatning og uetisk markedsføring

De har så mange produkter at selv om man har et småspist barn, så vil det alltid være muligheter for å unngå noe :D
selvsagt , poenget er at man ikke nødvendigvis kan unngå alt og det er lett å si man boikotter om man ikke har barn med mattrøbbel , det betyr ikke at de som kjøper er kjipe folk som driter i andre osv

selvsagt , poenget er at man ikke nødvendigvis kan unngå alt og det er lett å si man boikotter om man ikke har barn med mattrøbbel , det betyr ikke at de som kjøper er kjipe folk som driter i andre osv

Det er jeg enig i, men jeg tror ikke noen som her oppfordrer til å boikotte Nestlé mener at de som ikke kan gjøre det fordi barnet ikke tar annen melk eller andre produkter er dårlige mennesker. Man kan likevel opplyse om dårlige sider ved bedriften slik at de som kan boikotte gjør det :)

Det har jeg heller ikke sagt, det jeg mener er at man bør unngå det man kan.
Nan over var et eksempel. Vil jo ikke at du heller skal ha magetrøbbel

Det er nok lett å si det er enkelt å unngå nestle om man har barn som ikke sliter med mat. Men ja vi velger også at barnet skal få i seg mat istedenfor at vi lar det gå sultent pga prinsipper, det er ett lett valg i grunn. Håper vi aldri må tilbake på næringsdrikker
Ja det er ett veldig lett valg. Nr 2 som får næringsdrikker elsker sjokolade frokostblanding. De fleste er jo da fra nestle. Velger da heller det enn ingen mat og kun næringsdrikker. Skjønner det er vanskelig for folk å forstå hvordan det er før man er der selv. Men nr 2 gikk ikke opp i vekt på 1.5 år. Så når han var 4 så begynte jeg å kjøpe næringsdrikker av egne penger fordi han ikke spist mer enn noen få biter pr dag i flere uker. Fikk heldigvis vedtak fra helfo kjempe fort når jeg gikk til legen med det. Det gikk faktisk 7 dager fra legen sendte det inn til vedtaket lå i postkassa. Han gikk opp 2kg på 2 mnd med næringsdrikker til de måltidene han ikke spiste noe. Han er fortsatt kjempe tynn, men ribbeina stikker ikke ut lengre. Han har blitt mye flinkere til å spise i bhg heldigvis, men må snart ut å hente flere næringsdrikker. Hvis han spiser vanlig mat så kan det ende med oppkast som består av en ukes gammel mat som har liggi og gjæret i magesekken. Forferdelig lukt når det skjer. Heldigvis ikke skjedd etter vi fikk vedtak på næringsdrikker. Magesekken hans sender maten tregt gjennom og i perioder virker det som den ikke sender maten videre i det hele tatt. Han svelger maten hel innimellom så kan se på opplastet hvor lenge maten har liggi i magen. Ganske ekkelt men er jo vår hverdag. Så at han spiser to skåler nestle frokostblanding er jo bare en seier. Nr 3 er også sånn at han ikke spiser, men han får pupp så det er fortsatt hovednæringen og han er 13 mnd. Skal til barnelegen på onsdag med han. Alle 3 elsker 4 mnd grøten til nestle så selvfølgelig har vi den. All mat inn på de to guttene er en seier. Nr 1 spiser uansett heldigvis og var en god og rund baby.

Toppers, eneste ferdig potetmosen jeg liker. :p Og tro meg, jeg har prøvd alle de andre.
Jeg har ikke kjøpt Nestle på flere år, og er vant med å sjekke bakpå.
Det eneste jeg har hatt problemer med å unngå er kondensert melk, også kalt Vikingmelk, men nå har de også fått et annet merke på Rema

Jeg har ikke kjøpt Nestle på flere år, og er vant med å sjekke bakpå.
Det eneste jeg har hatt problemer med å unngå er kondensert melk, også kalt Vikingmelk, men nå har de også fått et annet merke på Rema
Vi prøver å unngå nestle så langt vi kan, men ikke alltid mulig. Heldigvis ikke ofte vi trenger poser med potetmos.. Og når det gjelder frøkna så var NAN det hu likte, så da fikk hu det.

Jeg er helt enig at det er skammelig og slemt reklameringen erstatningsprodusener gjør i utlandet.

men det som irriterer meg er at det i Norge er ulovlig å ha kapanjer eller tilbud på MME. Heller ikke lov at det kommer på top 10 på æ feks. Eller at det i minste at det lå på en jevn grei pris, som feks 60 kr eska .
istedenfor 119kr eller mer . Jeg har to født i 2018 og 2019 og bare på min «korte tid» har jeg lagt merke til en stor prishopp på MME

Jeg har to tette født i 2018 og 2019, som fullammingen ikke lyktes med. ca 40% av måltidene var MME .

Back
Topp