Morsmelkerstatning og uetisk markedsføring

Det er hva man gjør det til. Vi lever på en inntekt så har ikke mye penger her heller. Men jeg velger heller å ikke spise frokostblanding eller annen ferdigmat enn å kjøpe nestle sine produkter, nettopp fordi jeg ikke vil støtte de.
Spiser ikke voldsomt med ferdigmat her heller men med barn som har refluks og sliter med mat så er all mat inn ett pluss. Ene barnet vårt får til å med næringsdrikker. Så her velger vi barna og økonomi. Barn pga sykdommer og økonomi for å gjøre noe annet enn å sitte hjemme og glo hver eneste dag. Eller snylte på svigers. Regner fortsatt med at deres årsinntekt er høyere enn vår. Vi ligger ett godt stykke under fattig grensa.

Spiser ikke voldsomt med ferdigmat her heller men med barn som har refluks og sliter med mat så er all mat inn ett pluss. Ene barnet vårt får til å med næringsdrikker. Så her velger vi barna og økonomi. Barn pga sykdommer og økonomi for å gjøre noe annet enn å sitte hjemme og glo hver eneste dag. Eller snylte på svigers. Regner fortsatt med at deres årsinntekt er høyere enn vår. Vi ligger ett godt stykke under fattig grensa.
Årsinntekta vår tviler jeg på er høyere :p nå bor vi i utlandet så kan ikke sammenlignes sånn sett. Men når vi bodde i Norge så hadde jeg utbetalt 10-15 tusen i mnd. Samboer rundt 20. ikke alltid lett med lav lønn nei. Vi er heldige som er friske alle mann, så for oss går det fint å velge bort merker vi ikke vil bruke

Årsinntekta vår tviler jeg på er høyere :p nå bor vi i utlandet så kan ikke sammenlignes sånn sett. Men når vi bodde i Norge så hadde jeg utbetalt 10-15 tusen i mnd. Samboer rundt 20. ikke alltid lett med lav lønn nei. Vi er heldige som er friske alle mann, så for oss går det fint å velge bort merker vi ikke vil bruke
Kan jeg spørre hvordan matprisene er i England kontra Norge?
Husker da vi var på besøk der, vin var hvertfall veldig billigere. Og ja, det var en fylletur :P XD

Kan jeg spørre hvordan matprisene er i England kontra Norge?
Husker da vi var på besøk der, vin var hvertfall veldig billigere. Og ja, det var en fylletur :p XD
Veldig varierende, men generelt sett så er mat mye billigere enn i Norge. Spesielt usunne ting :p godis, potetgull osv er kjempe billig her.
En pakke kjøttdeig ca 30-40 kr kanskje. Melk koster rundt 16 kr for et par liter. Men det er som i Norge at man har billigere og dyrere merker, så man kan spise for en ganske rimelig sum i mnd om man går inn for det. Vi bruker kanskje 400-500 kr i uka på mat. 2 voksne og ett barn, det er når vi planlegger og kjøper det vi trenger og ukeshandler. Gjør vi ikke det så betaler vi gjerne det dobbelte :hilarious:

Veldig varierende, men generelt sett så er mat mye billigere enn i Norge. Spesielt usunne ting :p godis, potetgull osv er kjempe billig her.
En pakke kjøttdeig ca 30-40 kr kanskje. Melk koster rundt 16 kr for et par liter. Men det er som i Norge at man har billigere og dyrere merker, så man kan spise for en ganske rimelig sum i mnd om man går inn for det. Vi bruker kanskje 400-500 kr i uka på mat. 2 voksne og ett barn, det er når vi planlegger og kjøper det vi trenger og ukeshandler. Gjør vi ikke det så betaler vi gjerne det dobbelte :hilarious:
Ja, vi planlegger litt, også er det jo enkelte ting med first price som er billigere og ganske godt generelt sett. Men langt ifra alt. Jeg digger spesielt den chipsen med salt and vinegar... Den er vanskelig å få tak i i Norge. Ikke det jeg spiser mest av, men det savner jeg med England :P

Ja, vi planlegger litt, også er det jo enkelte ting med first price som er billigere og ganske godt generelt sett. Men langt ifra alt. Jeg digger spesielt den chipsen med salt and vinegar... Den er vanskelig å få tak i i Norge. Ikke det jeg spiser mest av, men det savner jeg med England :p
Vi prøver billige merker og ser om vi liker det, enkelte ting handler vi dyrere merker av fordi vi foretrekker smaken. Prøver å lage mye fra bunnen av fordi det gjerne blir billigere, også kan man heller lage stor porsjon og ha dagen etterpå også.
Salt and vinegar smak har de på alt her, haha. Jeg syns ikke det er noe godt, men sender mye av det hjem til Norge da flere i familien syns det er godt. Jeg savner potetgull med paprika smak, det er det ikke så mye av her. Tror Pringles er en av de eneste som har paprika smak :p

Det er nok lett å si det er enkelt å unngå nestle om man har barn som ikke sliter med mat. Men ja vi velger også at barnet skal få i seg mat istedenfor at vi lar det gå sultent pga prinsipper, det er ett lett valg i grunn. Håper vi aldri må tilbake på næringsdrikker

Ja, vi planlegger litt, også er det jo enkelte ting med first price som er billigere og ganske godt generelt sett. Men langt ifra alt. Jeg digger spesielt den chipsen med salt and vinegar... Den er vanskelig å få tak i i Norge. Ikke det jeg spiser mest av, men det savner jeg med England :p
He he den smakte jeg engang å det blir med den ene gangen :p

Det er nok lett å si det er enkelt å unngå nestle om man har barn som ikke sliter med mat. Men ja vi velger også at barnet skal få i seg mat istedenfor at vi lar det gå sultent pga prinsipper, det er ett lett valg i grunn. Håper vi aldri må tilbake på næringsdrikker
Selvfølgelig.
Er Nan den eneste MME barnet tåler gir man selvfølgelig den, men selv om man gjør det kan man fremdeles unngå å kjøpe frokostblanding merket Nestle, Maggi potetmos og andre Nestle produkter.

Jeg snakket ikke bare om nan, nei man kan alrså ikke alltid unngå det.

De har så mange produkter at selv om man har et småspist barn, så vil det alltid være muligheter for å unngå noe :D

Back
Topp