Morkake på fremsiden.

Her ligger den på fremsiden å langt nede...uflaks for å kunne kjenne bevegelse å spark veldig godt ifølge jordmor, men kjenner tydlige spark allerede jeg :-D
 
Morkaken min ligger foran og det er Stooor forskjell fra sist da den lå bak.. Kjente liv mye senere og det er relativt rolig nå også, selv om jeg kjenner tydelig liv.. Men er liksom ikke like mye styrke som sist.. Men regner med dette tar seg opp når lille blir litt sterkere :)
 
Jeg kjenner nesten ingenting. Kjenner noe nede mot siden, men veldig lite og sjeldent. Sist kjente jeg mye mer, men da lå morkaken bak. Er det noen som vet hvorfor den havner på det ene eller andre stedet?
 
Morkaken min ligger foran og det er Stooor forskjell fra sist da den lå bak.. Kjente liv mye senere og det er relativt rolig nå også, selv om jeg kjenner tydelig liv.. Men er liksom ikke like mye styrke som sist.. Men regner med dette tar seg opp når lille blir litt sterkere :)

Jordmora sa det handlet om hvor egget hadde festet seg. Min ligger foran åpningen også, så hun mente at egget hadde festet seg helt nederst.
 
Jordmora sa det handlet om hvor egget hadde festet seg. Min ligger foran åpningen også, så hun mente at egget hadde festet seg helt nederst.

Å.. Er det derfor, ja.. Det eneste jeg vet om egget mitt er at det kom fra venstre eggstokk/eggleder. Fikk se corpus luteum på ultralyd i uke 8. Veldig fascinerende. Blir spennende å se hva som har skjedd med morkaken min på oul, hvor og om det har flyttet litt på seg.. Egg fester seg der det finner best forhold, gjør det ikke?
 
Har det noe å si for for fødsel? Jeg Har også på fremsiden..
Nei, ikke med mindre det er keisersnitt. Da må de legge snittet litt annerledes, leste jeg, men husker ikke hvordan. Er det over fødekanalen er det annerledes igjen. Da må man ha ks hvis morkaken ikke flytter på seg :)
 
Morkaken min som lå helt foran åpningen på tidlig ul, hadde flyttet seg langt opp nå så glad jeg slipper å bekymre meg for å gå i spontan fødsel (bor langt unna sykehus)
 
Nei, ikke med mindre det er keisersnitt. Da må de legge snittet litt annerledes, leste jeg, men husker ikke hvordan. Er det over fødekanalen er det annerledes igjen. Da må man ha ks hvis morkaken ikke flytter på seg :)

Men det betyr ikke automatisk at det må bli keisersnitt å ha den på fremsiden? Kjenner at det faktisk er en stor bekymring.. Vil så gjerne føde vanlig..
 
Men det betyr ikke automatisk at det må bli keisersnitt å ha den på fremsiden? Kjenner at det faktisk er en stor bekymring.. Vil så gjerne føde vanlig..

Bare keisersnitt dersom den ligger foran åpningen:) å ha morkaken foran er ikke noe farlig i seg selv nei :)
 
Har den forann :) kjenner godt liv nå, men går litt opp og ned enda , men nå har han hatt noen dager der han har turnet veldig langt nede og på sidene :)
 
Har foran jeg og... Jordmor sa ingenting om den var høyt oppe eller lavt. Håper hun hadde sagt noe dersom det var grunn til bekymring :O
 
Har foran jeg og... Jordmor sa ingenting om den var høyt oppe eller lavt. Håper hun hadde sagt noe dersom det var grunn til bekymring :O
Hvis den ligger over åpningen så sier de ifra for da blir det ekstra ul og oppfølging :) så dersom hun ikke sa noe så ligger den nok greit til :)
 
Har foran jeg og... Jordmor sa ingenting om den var høyt oppe eller lavt. Håper hun hadde sagt noe dersom det var grunn til bekymring :O
Fikk vite den var langt nede pga at den var såpass langt nede at hun måtte sjekke flere ganger at den ikke dekket åpningen:) med storesøster så jeg selv at den var lengre oppe enn denne gang, men de sa ingenting om det da:)
 
Fikk vite den var langt nede pga at den var såpass langt nede at hun måtte sjekke flere ganger at den ikke dekket åpningen:) med storesøster så jeg selv at den var lengre oppe enn denne gang, men de sa ingenting om det da:)
Jeg skjønte jo omtrent ikke hva som var opp og ned da jeg fikk ultralyd, så det tenkte jeg ikke på å se etter selv engang :p Regner med jordmor hadde nevnt det om det var noe problem (var ikke den mest snakkesalige dama).
 
Jeg hadde også på fremsiden, men høyt nok opp til at det ikke utgjorde noen risiko. Likevel har jeg kjent masse liv tidlig og daglige spark fra ca uke 15.. aktiv krabat! Hehe. Men jordmor sa at det kom an på hvordan baby lå og her var det på tvers, så har nok ikke sparka i morkaken..
 
min ligger foran. min søster er sykepleier og sa at hvis det var fare for at den lå slik at den dekket for "utgangen" fikk man ny gratis ultralyd når fødsel nærmet seg for å se om den har flyttet seg. jeg fikk ikke dette tilbudet, så får man ikke det ligger den nok fint :)
 
Back
Topp