"Morgen kvalme"

Jeg er mest kvalm på kvelden faktisk.. og det eneste jeg føler hjelper er å spise potetgull.. hvis jeg skal spise en pose potetgull hver kveld fremover er jeg redd vekta går opp :schocked028 :laughing002
Slet med det samme, har heldigvis blitt bedre nå (9+3), og har ikke spist potetgull på tre-fire dager! Gått over til melon og avokado :love017

Jeg spurte legen om å få kvalmestillende i dag. Han sa jeg ikke burde ta det.. har jo lest på nettet at det er helt ufarlig?? Og flere her har fått det hos sin lege?

Jeg spurte legen om å få kvalmestillende i dag. Han sa jeg ikke burde ta det.. har jo lest på nettet at det er helt ufarlig?? Og flere her har fått det hos sin lege?
Er jo flere typer som er trygge for gravide. Jeg fikk av min lege, men bruker ikke rein kvalmestillende. Jeg bruker Phenergan 25 mg x 2 og Vitamin B6 tilskudd, siden ikke noe annet hjelper. Eneste jeg ikke har prøvd ut er den nye Xonvea eller noe.

Mange av dere som tar kvalmestillende? Hva tar dere og var dere i kontakt med lege før dere startet på medikamenter? Legen min har tydligvis sluttet med e-konsultasjon og jeg har ikke time før 7/12 :arghh:
Ring legekontoret og be om telefonkonsultasjon/resept på kvalmedempende. Si at du ikke klarer å spise.

Jeg fikk Postafen av min lege.

Postafen er gjerne førstevalget, og hvis det ikke hjelper finnes det veldig mange andre medisiner som ikke er farlig for verken mor eller foster. Det eneste man skal være forsiktig med angående enkelte medisiner er at fosteret kan bli født med abstinenser dersom man ikke kutter ned like før fødsel.

Dette er hvert fall det jeg har blitt fortalt av min lege da jeg fikk resept på ulike medisiner jeg kunne prøve.

Første svangerskapskontroll i dag og fikk resept på Phenergan. Så da prøver jeg med en tablett før natta i dag og håper det hjelper på. Håper det hjelper på nattesøvn og :laughing002 Absolutt morgenkvalmen som er verst her. Og får i meg nok mat hvertfall :)

Back
Topp