Monday morning

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Da er det min tur til å lage en tråd:)
Mannen har levert snuppa i barnehagen, jeg skal snart dra til Røros, veeeldig spent og nervøs om det blir operasjon. Helt utrolig at man må helt dit for dette men, sånn er det gitt:)
Ha en fin dag alle sammen :flower
 
Lykke til hos legen. Bor du langt fra Røros?
Vi skal på ikea i dag... Ser ut til atdetblirsol idag :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så spennende.:) Gruer du deg, eller er det greit å bare få det overstått? Blir du "frakta" til Røros fra St.Olavs, eller må du komme deg opp dit sjøl?
Masse lykke til med operasjon!!:D
 
Morn!
Vesla sov fra 19.30-07.30, noe vi er veldig fornøyd med. Hadde vært enda bedre om jeg hadde funnet roen og fått sovet i natt, slik at jeg hadde vært uthvilt nå. :p Det har blåst og nærmest hagla regn i natt, så det er nok de uvante lydene som har skylda..
I dag skal jeg og Jenny være hjemme. Lurer på å unvitere en sambygding og hennes datter på 9mnd hit på kaffe og boller, slik at barna får leike seg litt.
I går hadde vi besøk av to nabojenter. Og jeg sliter litt med å ha dem her. De eier ikke sosiale antenner, hører ikke etter, tar seg til rette, og i går nekta de f.eks å gi tilbake iPaden til mannen, OG å gå hjem. Blir helt målløs over oppførselen og aner ikke hvordan vi skal gripe an situasjonen.
 
Morn!
Vesla sov fra 19.30-07.30, noe vi er veldig fornøyd med. Hadde vært enda bedre om jeg hadde funnet roen og fått sovet i natt, slik at jeg hadde vært uthvilt nå. :p Det har blåst og nærmest hagla regn i natt, så det er nok de uvante lydene som har skylda..
I dag skal jeg og Jenny være hjemme. Lurer på å unvitere en sambygding og hennes datter på 9mnd hit på kaffe og boller, slik at barna får leike seg litt.
I går hadde vi besøk av to nabojenter. Og jeg sliter litt med å ha dem her. De eier ikke sosiale antenner, hører ikke etter, tar seg til rette, og i går nekta de f.eks å gi tilbake iPaden til mannen, OG å gå hjem. Blir helt målløs over oppførselen og aner ikke hvordan vi skal gripe an situasjonen.
Oida. Jeg ville tatt en prat med foreldrene jeg, tror jeg...!
 
God morgen!
Første natt på eget rom for Lillebror gikk både bra og ikke bra :p
Første del av natten var helt turbo. Jeg ammet han 22.20, 00.45 og 02.30. Men da sov han til slutt til kl 7.30, bortsett fra en liten oppvåkning i 4-tiden...
Så det siste døgnet har han til sammen hatt 13 timers søvn om jeg trekker fra halvtimene han var våken i natt...
Vi får besøk av ei venninne og datra hennes på 9,5 måned i dag =)
Ungene skal få leke seg litt før vi går tur til byen for å poste bursdagsgave :)
 
Oida. Jeg ville tatt en prat med foreldrene jeg, tror jeg...!
Har møtt foreldrene et par ganger, og jeg tror ikke det hjelper stort med å snakke med dem - om man kan si det sånn..
Mannen blei jo så frustrert når han ikke fikk sendt jentungene hjem i går (jeg satt oppe og jobba med ei norskoppgave), og han sa at hvis de ikke kunne høre etter så fikk de ikke komme på besøk. Jeg syns den er grei egentlig, men jeg er kanskje gammeldags i hodet? :p
 
Har møtt foreldrene et par ganger, og jeg tror ikke det hjelper stort med å snakke med dem - om man kan si det sånn..
Mannen blei jo så frustrert når han ikke fikk sendt jentungene hjem i går (jeg satt oppe og jobba med ei norskoppgave), og han sa at hvis de ikke kunne høre etter så fikk de ikke komme på besøk. Jeg syns den er grei egentlig, men jeg er kanskje gammeldags i hodet? :p
Nei, det er jo klart at de må oppføre seg om de skal få lov til å komme tilbake?
Jeg hadde sagt akkurat det samme :p
 
Har møtt foreldrene et par ganger, og jeg tror ikke det hjelper stort med å snakke med dem - om man kan si det sånn..
Mannen blei jo så frustrert når han ikke fikk sendt jentungene hjem i går (jeg satt oppe og jobba med ei norskoppgave), og han sa at hvis de ikke kunne høre etter så fikk de ikke komme på besøk. Jeg syns den er grei egentlig, men jeg er kanskje gammeldags i hodet? :p
Jeg tror jeg også hadde sagt det. Slik mannen din gjorde. Hvor gammel er disse jentene da? Enkelte barn,har jeg liten tålmodigethet med hehe. Føler meg litt krass noen ganger,men gidder ikke noe tull hehe.

Fru H; Han er fortsatt våken så ofte ja :-( Her har det blitt bedre. En gang å gi vannflaska kl 21,og 00.30 også sov hun til 06.45. 12 t er bra. Også sov hun ennliten dupp på en time. Også igjen kl 12.30-13.00 på 30-45 min. Da er hun stuptrøtt til kvelden :) Jeg har funnet ut,når det kommer til begge to,at om vi spiser middag f.eks kl 15.30-16.00,så fåt de en br.skive rundt 17.30-18.00,litt grøt,yoghurt eller banan så sover de begge godt. Gir bare litt grøt. Sånn at de ikke er overmette. Og litt godt med vann før de inntar sengen. :)

Sent from my GT-I9300
 
Nei, det er jo klart at de må oppføre seg om de skal få lov til å komme tilbake?
Jeg hadde sagt akkurat det samme :p
Godt å høre at jeg ikke er alene om det saken.:) Syns det er vanskelig med barn som man ikke kjenner wå godt. Mye enklere å sette på plass barna dersom man kjenner foreldrene syns jeg.
Om jentene kommer på døra i dag, så sier jeg nok at vi ikke vil ha besøk i dag. Håper det synker inn at.man ikke kommer langt med dårlig oppførsel..
 
Jeg tror jeg også hadde sagt det. Slik mannen din gjorde. Hvor gammel er disse jentene da? Enkelte barn,har jeg liten tålmodigethet med hehe. Føler meg litt krass noen ganger,men gidder ikke noe tull hehe.


Sent from my GT-I9300
Samme her! Er ikke den mest tolmodige personen, og enkelte barn er bare en smule ufordragelig. Jentene (som er søstre) er 9 og 10 år gamle. Jeg mener jo at de er gamle nok til å skjønne at de må.oppføre seg når de er på besøk hos andre folk, men jeg mener det når jeg sier at antennene ikke eksisterer. Og det gjør saken litt vanskeligere syns jeg.:p Det virker ikke som at de vet bedre, og da føler jeg kanskje at de strengt tatt har det med seg hjemmefra..?
 
God formiddag! :)

Hermine har styra i natt, aner ikke hvorfor :eek: Men overleverte henne til mannen, for jeg gikk tom for tålmodighet :p Dessuten virker det nesten som om hun kaver mer når jeg er nær henne, enn når mannen er det :confused: Anyway, snuppa er levert i bhg og jeg har kokt kaffe og satt meg ned på kontoret på universitetet. Er deilig høstvær, men er blitt kaldere, så tårene spratt da jeg sykla avgårde :p

Nå skal jeg forsøke å få lest litt, er bare en drøy måned til eksamen og jeg har ikke lest mer enn 100 sider av pensum på drøye 2500 sider :eek: :p I tillegg skal jeg ut i 3 uker praksis og ha 1 uke forelesning før eksamen o_O Jadda, skippertak lenge leve!

Ha en fin dag dere :)
 
Lykke til hos legen. Bor du langt fra Røros?
Vi skal på ikea i dag... Ser ut til atdetblirsol idag :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Takk, sitter og henter:confused:
Bor i tr.heim så det er et lite stykke.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app
 
Så spennende.:) Gruer du deg, eller er det greit å bare få det overstått? Blir du "frakta" til Røros fra St.Olavs, eller må du komme deg opp dit sjøl?
Masse lykke til med operasjon!!:D
Går greit nå som jeg sitter her og venter:)
Må komme meg til og fra selv ja, men pappa kjører:)
Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app
 
Da er det min tur til å lage en tråd:)
Mannen har levert snuppa i barnehagen, jeg skal snart dra til Røros, veeeldig spent og nervøs om det blir operasjon. Helt utrolig at man må helt dit for dette men, sånn er det gitt:)
Ha en fin dag alle sammen :flower

Masse lykke til! ;) håper du får fikset armen din;):)

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Morn!
Vesla sov fra 19.30-07.30, noe vi er veldig fornøyd med. Hadde vært enda bedre om jeg hadde funnet roen og fått sovet i natt, slik at jeg hadde vært uthvilt nå. :p Det har blåst og nærmest hagla regn i natt, så det er nok de uvante lydene som har skylda..
I dag skal jeg og Jenny være hjemme. Lurer på å unvitere en sambygding og hennes datter på 9mnd hit på kaffe og boller, slik at barna får leike seg litt.
I går hadde vi besøk av to nabojenter. Og jeg sliter litt med å ha dem her. De eier ikke sosiale antenner, hører ikke etter, tar seg til rette, og i går nekta de f.eks å gi tilbake iPaden til mannen, OG å gå hjem. Blir helt målløs over oppførselen og aner ikke hvordan vi skal gripe an situasjonen.

Hadde bedt dem gå om dem ikke ville høre:p hvor gamle er jentene?
Synd du ikke har sovet så godt, hater sånt vær om natten!

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Hei på dere!:)

Jeg sitter i Kongsberg nå (ikke noe fødsel:p)
Men venter på samboer som er til tannlege.. men på vei hit, så fikk jeg telefon fra barnehagen om at Liana hadde kasta opp:eek::( hun har ikke virket noe syk, og ikke i barnehagen heller..så jeg tror det er fordi hun fikk brødskiver (2 stk) bare 1 time etter morgenflaska! (Pleier å gå minst 2 timer før jeg gir hun mat etter det)...

Ringe mamma, og hun kunne hente hun.. for de sa hun var sutrete, men jeg mener det er fordi hun er trøtt! For hun pleier å sove i barnehagen kl 11, og det var DA jg fikk telefon:confused: teit når den nye lederen ikke kan se ann på formen hennes, men heller gjøre det vanskelig for oss som ikke er hjemme OG alle andre er på jobb!
Når dette skjedde med emira i samme alder, så valgte dem å heller se ann på formen til hun;)

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Hadde bedt dem gå om dem ikke ville høre:p hvor gamle er jentene?
Synd du ikke har sovet så godt, hater sånt vær om natten!

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja, jeg kommer ikke til å ville ha besøk i dag iallfall. De er 9 og 10 år gamle disse søstrene, og da er de vel så gamle at de bør kunne vite litt om folkeskikk mener jeg.
 
Her er noen bilder av snuppene i bursdagen igår :D

Først, litt tidligere på dagen, så fant Liana noe nytt å sitte på:rolleyes::p
1379931031161.jpg

En liten bursdagskos fra storesøster♡
1379931040027.jpg

Pyntet og klar for gaver og kaker!
1379931064983.jpg
1379931088044.jpg
1379931098082.jpg
1379931111132.jpg

Og etter å ha skrapa kakesmuler fra pappas tallerken, så må vi jo prøve å få tak i mer:p
1379931118547.jpg

Også har vi ostekaka jeg lagde:D
1379931335055.jpg

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Jeg tror jeg også hadde sagt det. Slik mannen din gjorde. Hvor gammel er disse jentene da? Enkelte barn,har jeg liten tålmodigethet med hehe. Føler meg litt krass noen ganger,men gidder ikke noe tull hehe.

Fru H; Han er fortsatt våken så ofte ja :-( Her har det blitt bedre. En gang å gi vannflaska kl 21,og 00.30 også sov hun til 06.45. 12 t er bra. Også sov hun ennliten dupp på en time. Også igjen kl 12.30-13.00 på 30-45 min. Da er hun stuptrøtt til kvelden :) Jeg har funnet ut,når det kommer til begge to,at om vi spiser middag f.eks kl 15.30-16.00,så fåt de en br.skive rundt 17.30-18.00,litt grøt,yoghurt eller banan så sover de begge godt. Gir bare litt grøt. Sånn at de ikke er overmette. Og litt godt med vann før de inntar sengen. :)

Sent from my GT-I9300
Ja, han er ikke akkurat helt i ro på natta :p
Dagsovingen har løst seg fint av seg selv. Er vi hjemme har han en lang og god dupp i senga på dagen og er uthvilt og i humør til han tar kvelden. Mulig han burde legge seg litt tidligere på kvelden, vi må prøve oss frem litt.
 
Back
Topp