Molde sjukehus*

Jeg fødte der i August 2021. Molde og Kristiansund var slått sammen, så det var ansatte både fra Molde og Kristiansund der, samt vikarer fra andre sykehus.
Jeg synes at alle som jobber der gjør en fantastisk jobb, de var så hyggelige selv om det var ekstremt mye å gjøre.

Det eneste negative var at jeg følte at jeg ikke fikk så mye oppfølging som jeg kanskje burde, siden jeg var førstegangsfødende. Jeg havnet også på tomannsrom noe som jeg syntes var litt dumt, fikk eget rom siste natta da, når ting begynte å roe seg. Hadde jeg fødd på en mindre travel dag, tror jeg at jeg hadde fått bedre oppfølging.

Heldigvis turte jeg å spørre om hjelp, og de hjalp meg med alt jeg ba om, selv om jeg måtte vente litt noen ganger. Ja Molde sykehus er gammelt og slitt, men det gjør ingenting når de har så mange flinke ansatte der som står på og gjør en fantastisk jobb. Føder gjerne der igjen om jeg får muligheten.
 
Fødte i 2009.. dem hadde ikke barneleger der. Måtte komme en fra kristiansund dagen etterpå. Liten føde og barselavdeling
 
Veldig misfornøyd med oppfølging nå i 2022 :blackeye: Finnes ikke kommunikasjon og det er mange «intriger» mellom legene og jordmødrene, noe som går ut over pasientene.

Om jeg noen gang tør å få flere barn kommer jeg til å reise til Ålesund istedet på tross av at det er 2 timer lenger dit. Har fått oppfølging der i mine to tidligere svangerskap og det var noe helt annet…
 
Noen som nylig har født her som vet hva de har av "utstyr" å gi etter fødsel? Da tenker jeg på våtservietter, tørrservietter, bleier, pledd, lue, ammekrem, ammeinnlegg, paracet osv? Hvordan er oppholdsrommet der, maten/drikken?
 
Kjempefin nå var jeg 5. gangs fødene og har relativt raske fødsler da, men jordmor var rolig og flink og mannen fikk ta i mot baby selv, med jordmor som veileder :love7
Noe spesifikt du lurer på?
Bare generelle opplevelser, står mellom Molde og Ålesund og er usikker
 
Bare generelle opplevelser, står mellom Molde og Ålesund og er usikker
Jeg fødte der i april 23. Hadde foretrukket Kristiansund, men var veldig fornøyd med fødselen, jordmor og fødselslege. Eneste negative var gamle rom og litt høy arbeidsbelastning på de ansatte, men føder der gjerne igjen (men satser på å vente til nye sykehuset er oppe og går).
 
Jeg fødte der i april 23. Hadde foretrukket Kristiansund, men var veldig fornøyd med fødselen, jordmor og fødselslege. Eneste negative var gamle rom og litt høy arbeidsbelastning på de ansatte, men føder der gjerne igjen (men satser på å vente til nye sykehuset er oppe og går).
Skulle ønske jeg også rakk å vente :hilarious:
 
Back
Topp