Modningstegn?

Var nettopp på do. Var masse utflod/slim i trusa, og det hadde gått gjennom trusa og i buksa. Er dette noe modningstegn? Hørt om slimpropp, men var ingen blod.
Det kan det være! Slim fra slimproppen pleier å være veldig typisk i utseende da. Gjennomsiktig/brunlig slim. Uansett så vet man jo ikke hvor lenge det er til fødsel etter sånne tegn, men gøy uansett at ting skjer :D
 
  • Elsker
Reactions: Ch8
Det kan det være! Slim fra slimproppen pleier å være veldig typisk i utseende da. Gjennomsiktig/brunlig slim. Uansett så vet man jo ikke hvor lenge det er til fødsel etter sånne tegn, men gøy uansett at ting skjer :D
Takk for svar, setter pris på det! Jeg kan jo ingenting :hilarious:
 
Jeg har veldig mye nedpress og sprengning i underlivet, og en sånn "skjære"-følelse, som om han skraper meg opp med tåneglene sine. Og voksesmerter. Ikke behagelig å stå eller å gå. I går begynte det å komme en del slim. Har fortsatt i dag. Kan til og med kjenne det innimellom når jeg står eller går at trusa mi er våt.. Seteleie. 38+0.
 
Last edited:
Kynnere, murringer og nedpress (av og til med «Lyn» stikkinger) spesielt på kveldene. Skjer oftere og oftere at jeg får den rare følelsen av nedpress i rumpa.. Også nytt her at jeg får sterke nedpress som varer 5-10 sekunder, men uten at hele magen strammer seg. Har skjønt det nå at alle disse symptomene er veldig normale for tredjegangsfødende. Laaang modningsprosess som er av og på.

Ellers blitt ganske øm (mørbanket) i magen og spesielt rundt navlen. Og forferdelig trøtt! Kan sove nesten hele dagen.
 
Kynnere, murringer og nedpress (av og til med «Lyn» stikkinger) spesielt på kveldene. Skjer oftere og oftere at jeg får den rare følelsen av nedpress i rumpa.. Også nytt her at jeg får sterke nedpress som varer 5-10 sekunder, men uten at hele magen strammer seg. Har skjønt det nå at alle disse symptomene er veldig normale for tredjegangsfødende. Laaang modningsprosess som er av og på.

Ellers blitt ganske øm (mørbanket) i magen og spesielt rundt navlen. Og forferdelig trøtt! Kan sove nesten hele dagen.
Innom fra Februar. Disse nedpressene du snakker om i rumpa, akkurat slike har jeg også og har hatt siste uken. Er 34+0 idag og tredjegangs. Godt og lese det ikke bare er meg :hilarious:
 
Pleier å få fødefjes etter fødsel, jeg :woot: blir superhoven i ansiktet i dagene etterpå.

Ellers fremdeles lite tegn her til å være tredjegangs. Er 37 uker nå. Har litt mer kynnere, men de er foreløpig ikke vonde. Baby har lagt seg langt ned i bekkenet da. Magen har sunket veldig i det siste.
 
Innom fra Februar. Disse nedpressene du snakker om i rumpa, akkurat slike har jeg også og har hatt siste uken. Er 34+0 idag og tredjegangs. Godt og lese det ikke bare er meg :hilarious:
Hehe, ja akkurat rumpenedpress var litt å venne seg til. Husker det ikke fra første graviditet, andre var superrask modning og fødsel.
 
Kjennes ut som underlivet mitt skal sprenges/er hovent innimellom. 38+0 i dag. Ser det er flere med denne pressende følelsen, har lurt veldig på om det er normalt. :)
 
Hehe, ja akkurat rumpenedpress var litt å venne seg til. Husker det ikke fra første graviditet, andre var superrask modning og fødsel.
Nei jeg kan heller ikke huske den følelsen av press mot endetarmsåpning i de to første :laughing001
 
Kjennes ut som underlivet mitt skal sprenges/er hovent innimellom. 38+0 i dag. Ser det er flere med denne pressende følelsen, har lurt veldig på om det er normalt. :)
Mitt også :dead: Sa til JM i dag at det kjennes ut som at jeg er skikkelig øm i underlivet, som at det er hovent og forslått :hilarious: også sa jeg at det er sikkert derfor man får denne pingvingåingen på slutten, alt presser og er ubehagelig, da lo hun bare. Sa at det er veldig normalt :hilarious:
 
Mitt også :dead: Sa til JM i dag at det kjennes ut som at jeg er skikkelig øm i underlivet, som at det er hovent og forslått :hilarious: også sa jeg at det er sikkert derfor man får denne pingvingåingen på slutten, alt presser og er ubehagelig, da lo hun bare. Sa at det er veldig normalt :hilarious:
Godt å høre at det er normalt i allefall. Men gud det begynner å bli ubehagelig å være gravid kjenner jeg. :hilarious: får også pingvingange og stikninger usj
 
Samme som nedpress (press mot vagina), bare at det virker som babyens hode er rettet mer bakover (press mot anus). I fødsel kjenner man jo begge deler på en gang.
Aha… men det trenger ikke nødvendigvis å gjøre vondt? Sitter i badekaret hjemme nå og følte jeg satt på noe når jeg satt rett opp-ned her. Følte liksom jeg satt på noe rundt tilsvarende et hode, skikkelig rart…
 
Back
Topp