Väldigt många som gärna vill gå till termin och litt över, tror vi ska ha omröstning när det är en uke igen och se hvor mange som kunde tänkt sig å vara färdiga da :hilarious::p
 
Kommer ikke til å føle meg psykisk klar ei uke før heller, men kiden kommer jo når den kommer.:) Er jo sliten, har vondt i rygg og ribbein, er tung, går sakte, vondt når jeg våkner osv, mye å gjøre på jobb nå og.. men har ikke lyst til å få ut ungen før nærmere termin uansett.

Ser jo folk nærmest forventer seg å føde flere dager før termin. Folk som er stressa for at de ikke har føda to uker før og sånt.
 
Kommer ikke til å føle meg psykisk klar ei uke før heller, men kiden kommer jo når den kommer.:) Er jo sliten, har vondt i rygg og ribbein, er tung, går sakte, vondt når jeg våkner osv, mye å gjøre på jobb nå og.. men har ikke lyst til å få ut ungen før nærmere termin uansett.

Ser jo folk nærmest forventer seg å føde flere dager før termin. Folk som er stressa for at de ikke har føda to uker før og sånt.
Jeg tenker at det er bedre å tenke seg at man går to uker over, så blir man kanskje ikke så skuffa. :p
 
Forholdt meg rolig til det sist frem til termin, men etter termin ble tålmodigheten mer slitt. :p
Ja det skjønner jeg veldig godt. :p Jeg er så sliten allerede, og det er 6 uker igjen, aner ikke hvordan jeg skal holde ut. :p
Men tenkt å spørre om jeg kan få noe å sove på på sykehuset natta før keisersnittet så jeg kan være nogenlunde uthvilt etter en god natts søvn!
 
Har hatt det jeg tror er nedpress og kynnere innimellom de siste to ukene. I tillegg iler det til nede i skjelden innimellom.

Men hodet er ikke festet engang, så tror ikke det har noe med modning å gjøre
 
Har hatt det jeg tror er nedpress og kynnere innimellom de siste to ukene. I tillegg iler det til nede i skjelden innimellom.

Men hodet er ikke festet engang, så tror ikke det har noe med modning å gjøre
Jeg troooor min fester hodet snart. Merker at det stikker skikkelig i underlivet og ryggen. Hun sparker oppover nå også. Har ligget med hode nede hele tiden egentlig. Merker at magen er sunket litt også. Men ikke markant enda :)
 
Har endel stikningner nedover pga press fra hodet, of hatt "menssmerter" i korsrygg i en ukes tid. Sånn av og på :) merker noe menssmerter i magen og nå, 36+0.
 
Har hatt det jeg tror er nedpress og kynnere innimellom de siste to ukene. I tillegg iler det til nede i skjelden innimellom.

Men hodet er ikke festet engang, så tror ikke det har noe med modning å gjøre

Huvudet må ikke vara festet för att ting skal modnes. Skjer ting allikevel. På föergangsfödende är det vanligt att babyen inte fester sig, heldigvis gör sig kroppen klar ändå :)
 
Huvudet må ikke vara festet för att ting skal modnes. Skjer ting allikevel. På föergangsfödende är det vanligt att babyen inte fester sig, heldigvis gör sig kroppen klar ändå :)

Jo, men for meg som førstegangsfødende uten festet hode, med en mnd til termin regner jeg med det er litt tidlig med noe særlig modning
 
Nedpress har jeg hatt lenge. Men idag fikk jeg mensensmerter. Så begynte å lurer på om det var noe...tiden kan ikke gå fort nok nå!
 
Jo, men for meg som førstegangsfødende uten festet hode, med en mnd til termin regner jeg med det er litt tidlig med noe særlig modning

Med nr 1 festet ikkje hode seg før dagen før fldselen startet. Og eg hadde en ganske lett og rask fødsel så noe må eg jo ha modnet. Hadde my kynnere og nedpress lenge før
 
Ja men det er lenge til jeg er der. Fem uker, regner ikke med fødsel før etter termin, så da er det tidlig med modning enda.

Ikkje godt å si, men mitt poeng var vel mer at som førstegangs så kan modning starte uten at hode har festet seg de to har ikkje en stor ssmmenheng.
 
Jeg er bare 32+5 og har hatt mye sterke menssmertelignende tak den siste uka. Regner med at det er modning? Det er ikke kynnere, magen blir ikke hard, er det det man kaller maserier? Kan ligne litt på svake rier, men er bare sånn innimellom.

Er ikke såkalt "modning" bare at kroppen jobber med å gjøre seg klar?
 
Last edited:
Jo, men for meg som førstegangsfødende uten festet hode, med en mnd til termin regner jeg med det er litt tidlig med noe særlig modning

Hva legger du i begrepet modning da? Betyr det noe annet enn at kroppen jobber med å gjøre seg klar i form av kynnere og sånt?

Kynnere f. Eks er jo noe alle har, noen kjenner det, noen kjenner det ikke, men uansett så er det noe kroppen gjør for å forberede seg på fødsel en gang i fremtiden. Ikke nødvendigvis i nære fremtid.
 
Back
Topp