Ooohhh. Jeg er så utålmodig nå :wtf: Hver gang jeg kjenner at det stråler og stikker i underlivet og korsryggen, så venter jeg spent på rier :p Er så «nysgjerrig» på fødsel
Hatt litt sånt selv :p
 
Hva legger du i begrepet modning da? Betyr det noe annet enn at kroppen jobber med å gjøre seg klar i form av kynnere og sånt?

Kynnere f. Eks er jo noe alle har, noen kjenner det, noen kjenner det ikke, men uansett så er det noe kroppen gjør for å forberede seg på fødsel en gang i fremtiden. Ikke nødvendigvis i nære fremtid.

Okei. Jeg trodde det var snakk om modning og avflating av livmorhalsen.
 
Okei. Jeg trodde det var snakk om modning og avflating av livmorhalsen.
Aner ikke jeg, det var et spørsmål. :) Jeg så for meg modning som det som skjer mens kroppen gjør seg klar til fødsel, men er det kanskje mer spesifikt enn som så, det man kaller modning?

Murringer, hyppige kynnere. Nedpress. Strålinger og stikkinger i underlivet. Dette er jo modningstegn alt sammen. Noen merker det. Andre merker det ikke :) Kroppen gjør jo seg klar til å føde, helt fra begynnelsen av. Regner vel at de fleste merker ting ca 4-5 uker før fødselen.
 
Murringer, hyppige kynnere. Nedpress. Strålinger og stikkinger i underlivet. Dette er jo modningstegn alt sammen. Noen merker det. Andre merker det ikke :) Kroppen gjør jo seg klar til å føde, helt fra begynnelsen av. Regner vel at de fleste merker ting ca 4-5 uker før fødselen.

Ja, det var akkurat det jeg skrev litt lenger oppe her. :p Lurte på om det kanskje var en annen definisjon på modning på fagspråk, eller noe sånt. At det var noe mer spesifikt enn alle disse murringene, kynnerene osv som skjer lenge før fødsel.
 
Ja, det var akkurat det jeg skrev litt lenger oppe her. :p Lurte på om det kanskje var en annen definisjon på modning på fagspråk, eller noe sånt. At det var noe mer spesifikt enn alle disse murringene, kynnerene osv som skjer lenge før fødsel.
Jeg må være ærlig, jeg skjønte ikke helt :hilarious: Leste bare at det var så mange spørsmål om hva som var modning, og ikke. Så jeg bare svarte :wacky: Hahaha
 
Merker ingenting enda. Jeg er nok av de som ikke merker kynnere. Sist ble de oppfanget på ctg, men kjente ingenting.
 
Hos meg har det vært fult opp med vonde kynnere og nedpress med nålestikk mellom beina siden uke 28, er nå 33+3.
Svært slitsomt og ubehagelig er det også, men som de andre to så er det bare å regne med overtid, kanskje dette blir et tidlig juli barn :happy:
 
Har hatt vonde og regelmessige kynnere siden uke 16 (er fjerdegangs) og den siste uken har jeg hatt endel maserier hver natt, skikkelig vonde som jeg må puste meg gjennom, i tilegg til løs mage, masse nedpredd, strålingen ned i lyskene og kynnere hele tiden. Slimproppen har også gått delvis, så spennende å se om han kommer en del før søstrene sine:happy:
 
huh, nu i eftermiddag har det kommit som typ kramp bak i korsryggen så jag har mpttet stoppa upp och vänta på att det släpper... undrar om det är maserier? :facepalm:
 
Jeg leste at det er vanlig at man går ned litt i vekt, tiden før fødsel. Jeg har nå gått ned ca 2 kg. Men magen vokser kjempefint. Superspent nå! :)
 
Back
Topp