Modningsakupunktur

3. timen idag, 2. med igangsettelsenåler. Kjenner faktisk litt murringer nå i ettertid! Glad for alt jeg Hehe [emoji28] hun hadde litt troen på fødsel neste uke, håper det [emoji3][emoji1360]

Ååh så spennende [emoji4][emoji1362] Har skikkelig stikninger fra pressingen til baby på ettermiddag/kveld her, og en del murring.. så håper på helgen jeg da [emoji28]
 
Ååh så spennende [emoji4][emoji1362] Har skikkelig stikninger fra pressingen til baby på ettermiddag/kveld her, og en del murring.. så håper på helgen jeg da [emoji28]

Det får vi håpe ja [emoji3][emoji1360] murringen har roet seg her, så jeg får vel smøre meg med ennå mer tålmodighet [emoji51]
 
Jaja, folk kan si det de vil om modningsakupunktur, men JEG tror det virker i alle fall.

Jeg var inne på sykehuset 35+1 med vonde kynnere. Ikke moden i det hele tatt og knapt nok 1 cm åpning (vanlig for flergangsfødende). Så har jeg hatt 3 timer med akupunktur.
Så var jeg på sykehuset igår igjen 37+5, var helt moden og hadde 3 cm. Hun fikk strippet/tøyet meg og kunne faktisk tatt vannet der og da. [emoji3][emoji1360]
 
Høres bra ut - jeg skal på min andre time nå i dag! Men har et lite spørsmål til dere som vet hvor modne dere er? Hvor sjekkes dette? Må man spørre noen om dette selv. Har jordmortime på tirsdag, kan hun sjekke dette tro?
 
Jeg har sjekket det på sykehuset. 35+1 pga vonde kynnere, så de ville se om det egentlig var rier som påvirket åpningen.
37+5 pga hun ville sjekke om/hvor moden jeg var ift når jeg skulle settes i gang.

Jeg tror du kan be jm gjøre det, bare å spørre i alle fall [emoji846]
 
Jaja, folk kan si det de vil om modningsakupunktur, men JEG tror det virker i alle fall.

Jeg var inne på sykehuset 35+1 med vonde kynnere. Ikke moden i det hele tatt og knapt nok 1 cm åpning (vanlig for flergangsfødende). Så har jeg hatt 3 timer med akupunktur.
Så var jeg på sykehuset igår igjen 37+5, var helt moden og hadde 3 cm. Hun fikk strippet/tøyet meg og kunne faktisk tatt vannet der og da. [emoji3][emoji1360]

Whaaaat? Tuller du? [emoji33]
Her har det roet seg heeeelt ned, og jeg begynner nesten å tvile på om det blir baby på meg [emoji85] Har ingen tegn til noe lenger [emoji30]
Men når setter de deg i gang da? [emoji4]
 
Whaaaat? Tuller du? [emoji33]
Her har det roet seg heeeelt ned, og jeg begynner nesten å tvile på om det blir baby på meg [emoji85] Har ingen tegn til noe lenger [emoji30]
Men når setter de deg i gang da? [emoji4]

Nei det er helt sant [emoji28]

Jeg blir satt i gang fredag pga det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes (som ingen har fortalt meg [emoji33]) og baby er 23% over snittet [emoji54] så nå takker jeg virkelig meg selv for å ha tatt akupunktur slik jeg slipper å vente lenger [emoji3]

Håper det tar seg opp med deg snart igjen
 
Nei det er helt sant [emoji28]

Jeg blir satt i gang fredag pga det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes (som ingen har fortalt meg [emoji33]) og baby er 23% over snittet [emoji54] så nå takker jeg virkelig meg selv for å ha tatt akupunktur slik jeg slipper å vente lenger [emoji3]

Håper det tar seg opp med deg snart igjen

Åj, men så bra du er moden, og at de har funnet ut ang diabetesen da [emoji1373]
Har så lyst å finne ut om jeg er moden jeg, men tror ikke min jordmor sjekker slikt [emoji30]

Ja, det håper jeg også, men har på en måte mistet troen [emoji23] Men kanskje det er det som må til for å få dagene til å gå [emoji13]
 
Åj, men så bra du er moden, og at de har funnet ut ang diabetesen da [emoji1373]
Har så lyst å finne ut om jeg er moden jeg, men tror ikke min jordmor sjekker slikt [emoji30]

Ja, det håper jeg også, men har på en måte mistet troen [emoji23] Men kanskje det er det som må til for å få dagene til å gå [emoji13]

Ja det var utrolig bra [emoji3][emoji1360]

Jeg var på kontroll med jm idag og spurte tilfeldigvis om hun brukte å tøye/strippe, og hun sa at hun kunne godt gjøre det men ventet som regel til nært inn til termin.
(Hos meg var det ikke vits å gjøre det igjen etter bare to dager siden sist).
Så jeg ville nok ha spurt i alle fall [emoji846]

Ja du skal se det, ofte hjelper det å gi opp [emoji28]
 
Nei det er helt sant [emoji28]

Jeg blir satt i gang fredag pga det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes (som ingen har fortalt meg [emoji33]) og baby er 23% over snittet [emoji54] så nå takker jeg virkelig meg selv for å ha tatt akupunktur slik jeg slipper å vente lenger [emoji3]

Håper det tar seg opp med deg snart igjen

Tok du ikke glukosebelastning for å sjekke?
[emoji33]
 
Tok du ikke glukosebelastning for å sjekke?
[emoji33]

Jo. Første verdien var på 5,4 og 5,3 og oppover indikerer svangerskapsdiabetes. Enten er det slurv fra lege sin side, eller så hadde han rett og slett ikke satt seg inn i de nye retningslinjene som kom litt før jeg tok den. Jg tenkte jo ikke over å undersøke dette selv heller..
 
Nei det er helt sant [emoji28]

Jeg blir satt i gang fredag pga det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes (som ingen har fortalt meg [emoji33]) og baby er 23% over snittet [emoji54] så nå takker jeg virkelig meg selv for å ha tatt akupunktur slik jeg slipper å vente lenger [emoji3]

Håper det tar seg opp med deg snart igjen
Sorry, dette har ingenting med modningsakupunktur å gjøre, men uoppdaget svangerskapsdiabetes og 23% over snittet tilsier at du blir satt igang 2 uker før termin?
Jeg falt akkurat under diabetes-diagnosen (8,5 på langtid og grensen er 8,7 eller noe tilsvarende) og ble målt til 18% over snittet forrige fredag (var da 38+3) og fikk ikke noe tilbud om igangsetting :angry1
Men får komme inn til ny vekstestimering på termin da. Så hvis han fremdeles er stor så kan ejg kanskje få bli satt igang på termin... Blæ. Vet ikke hvelt hva jeg skulle frem til, bare måtte syte litt :hungover:
 
Sorry, dette har ingenting med modningsakupunktur å gjøre, men uoppdaget svangerskapsdiabetes og 23% over snittet tilsier at du blir satt igang 2 uker før termin?
Jeg falt akkurat under diabetes-diagnosen (8,5 på langtid og grensen er 8,7 eller noe tilsvarende) og ble målt til 18% over snittet forrige fredag (var da 38+3) og fikk ikke noe tilbud om igangsetting :angry1
Men får komme inn til ny vekstestimering på termin da. Så hvis han fremdeles er stor så kan ejg kanskje få bli satt igang på termin... Blæ. Vet ikke hvelt hva jeg skulle frem til, bare måtte syte litt :hungover:

Nei så klart har ikke diabetesen noe med modningsakupunktur å gjøre. Jeg blir i gangsatt fredag fordi jeg var moden og hadde begynt å fått åpning (og stort barn). Og DET kan være takket være akupunkturen. Var det jeg mente [emoji1360]

Jeg har tidligere fått barn som var 18 og 20% over snittet uten å blitt tilbudt igangsetting før termin. De er født av seg selv 3 og 7 dager før. Denne gangen har jeg vært på sykehuset tidligere og bedt om å slippe evt overtid pga størrelsen dems. Fikk innvilget igangsetting dagen før termin. Nå er den da flyttet fremover, sikkert pga baby allerede er 3,8 kg og jeg hadde modne forhold og åpning...? (Og «ubehandlet» diabetes kanskje?) Noe 100% korrekt svar har jeg egentlig ikke til deg men det er slik jeg tenker det.
 
Ja vi for satse oss inn på helgen [emoji4]
Fikk noen homeopatmedisiner i går jeg skulle ta daglig, men vet ikke om jeg kan fortsette på bringebærtekapsler samtidig, eller om det kan bli litt mye? noen som vet?

(Sniker)

Det er bare vann, så du kan trygt ta alt på en gang. ;)
 
(Sniker)

Det er bare vann, så du kan trygt ta alt på en gang. ;)

Hehe, ja søkte til slutt litt på Google ang homeopatmedisiner og fant ut det [emoji13] Men troen har gjort så mangt før, så jeg satser på dobbel modning med både homeopat og bringebærtekapsler [emoji23] Noe må man jo gjøre på når man bare går å venter [emoji85][emoji23]
 
Sorry, dette har ingenting med modningsakupunktur å gjøre, men uoppdaget svangerskapsdiabetes og 23% over snittet tilsier at du blir satt igang 2 uker før termin?
Jeg falt akkurat under diabetes-diagnosen (8,5 på langtid og grensen er 8,7 eller noe tilsvarende) og ble målt til 18% over snittet forrige fredag (var da 38+3) og fikk ikke noe tilbud om igangsetting :angry1
Men får komme inn til ny vekstestimering på termin da. Så hvis han fremdeles er stor så kan ejg kanskje få bli satt igang på termin... Blæ. Vet ikke hvelt hva jeg skulle frem til, bare måtte syte litt :hungover:

Nei det er helt sant [emoji28]

Jeg blir satt i gang fredag pga det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes (som ingen har fortalt meg [emoji33]) og baby er 23% over snittet [emoji54] så nå takker jeg virkelig meg selv for å ha tatt akupunktur slik jeg slipper å vente lenger [emoji3]

Håper det tar seg opp med deg snart igjen

Da sitter jeg på legekontoret etter endt jordmorbesøk, å venter på å få tatt blodsukker.. Jordmor mistenker svdia her også [emoji28] Vel, 2 dager før termin må jeg si at det er helt greit å evt bli satt igang til termin og ikke 10 dager over..
så vet ikke helt hva jeg håper på igrunnen her [emoji13]
 
Vi må få høre hvordan det gikk [emoji3]

Inne diabetes her! Men er vell første gang jeg har vært skuffet for det [emoji23]
Har vært på min siste jordmorkontroll, så om baby ikke er kommet før mandag skal jeg reise til fastlegen min så han kan bestille meg inn på overtidskontroll på sykehuset.. Den blir da evt neste fredag, og da kan de velge å sette igang om alt er modent og klart, eller gi det noen dager til [emoji31]
MEN, ble litt optimistisk her når jeg ser at det er fullmåne denne uka [emoji28] Jeg biter jo på alt jeg kan [emoji23][emoji23]
 
Hehe forstår hva du mener [emoji14]

Spurte du om hun kunne sjekke nedentil, evt stripping/tøying?
 
Hehe forstår hva du mener [emoji14]

Spurte du om hun kunne sjekke nedentil, evt stripping/tøying?

Hun sa at det var slik de gjorde på en evt overtidskontroll på sykehuset [emoji27] Har en veeeeldig chill jordmor[emoji85] Hun stresser ikke av noe [emoji23]
 
Back
Topp