Modning?

Gått fra 1 cm til nesten 2 cm åpning den siste uka så da har heldigvis ikke smertene vært forgjeves [emoji846] Var skikkelig varmt på venterommet så jeg endte opp med et litt høyere blodtrykk enn vanlig. Ellers så var hodet fortsatt ned og alt var bra [emoji3]

Stikkende smerter innimellom her og. Kynnerne har også begynt å komme regelmessig i perioder. Så tenker at dette er modningen som har satt i gang, men håper og tror hun holder seg i magen til 2018:)

Noen som har merket annerledes oppførsel på dyra sine? Merker kattene er mye mer kontsktsøkende og vil være i nærheten. Husker det var slik på slutten med førstemann og:)

Har ikke dyr..
Men har en på 19 mnd, som plutselig er veldig mammagutt. Pappa er liksom ikke bra nok lengre..

Har ikke dyr..
Men har en på 19 mnd, som plutselig er veldig mammagutt. Pappa er liksom ikke bra nok lengre..
Høres kjent ut. Han på fire kan det heldigvis snakkes med. Men han får noen mammarunder der jeg får helt angst.. blir bare slitsomt og ikke koselig.

Får så mye luft i magen av denne julematen, så håper hele tiden at det er noe på gang :p Hehe.. men stikkingen i underlivet og nedpress er vel ikke luft.. vil gjerne ha den ungen ut 00:00 1. Januar!

Puppene mine har ikke vokst i hele svangerskapet, har lekket litt siden uke 25. I går var de plutselig blitt mye fyldigere, kan det være tegn på at melken kommer og at det nærmer seg noe? Noen andre som har det slik?

Puppene mine har ikke vokst i hele svangerskapet, har lekket litt siden uke 25. I går var de plutselig blitt mye fyldigere, kan det være tegn på at melken kommer og at det nærmer seg noe? Noen andre som har det slik?
Lurer på samme.. Har flere ganger fått «melkespreng/brystspreng» følelse siste dagene!

Lurer på samme.. Har flere ganger fått «melkespreng/brystspreng» følelse siste dagene!
Jeg og. Har måttet ta puppen ut av bh-en fordi den har vært så øm.. ;)

Det har skjedd her og. Kom litt råmelk for en uke siden og nå tyter puppene ut av de vanlige bhene:p drikker også veldig mye vann. Drikker gjerne en liter i løpet av natta. Tror det har sammenheng med de fyldige puppene:p

Lurer på om det er modning på gang hos meg for tiden...
Det føles som med førstemann, bare at da var det rundt termin. Syns nå det er LITT tidlig da med bare 36 uker.

Har hyppige kynnere ( men ikke rier) og det presser mot bekkenbunnen på en måte som det faktisk kjennes ut som om det tøyer på livmorhalsen.

Jeg skal snart få vite om det blir PKS, men er litt spent på om vesla kommer før det. Her sa de PKS blir rundt 39+1 hvis det blir.

Var på kontroll i dag, hadde avflatet livmorhals og legen kunne kjenne på hodet. Hun ble overrasket siden jeg er førstegangsfødende. Kunne bli satt igang hvis jeg ville (pga formen min), eller prøve å holde ut til mandag. Valgte å teste akupunktur med strøm for å forsøke å sette i gang prosessen, og prøve å holde ut til 1 januar. Skal tilbake på mandag, hvis noe ikke skjer før.

Har hatt kynnere/maserier siden jeg kom hjem, så håper de har innvirkning [emoji4]

Trur eg kjenner på modning eg også..
Kynnerane har tatt seg enda meir opp, pressar meir nedover, vondt i symfysen.
Og eg kjenner at lille har komt lenger ned og eg har fått mensmurringar.

Trur ikkje eg går til termin denne gongen...(håper vertfall ikkje det :cool:).
36+4 i dag

Mye kynnere og mensverk her for tiden men ingen rier. Og sånn har det vært lenge nå så kroppen bruker visst god tid på å gjøre seg klar..Hodet er festet og hun ligger stadig lenger ned i bekkenet noe som ble bekreftet hos jordmor i dag. 38+1 i dag og veldig spent på når hun kommer! :-)

Noen som vet om det er større sjanse for at fødselen starter med vannavgang om man har mye fostervann? Eller har det ingen sammenheng?

Pks om tre uker, kjennes som en eneste lang evighet til :O !! Dere er heldige om ting skjer snart, jeg er sååå utålmodig :p
Skjønner godt at du er utålmodig! Er jo så lite igjen sammenlignet med hva vi har gått gjennom men det føles jo som en hel evighet fordet:wideyed:Men må jo være litt godt å vite når bebisen kommer og selv om det da blir mer seigpining å vente på akkurat den dagen:joyful:

Trur eg kjenner på modning eg også..
Kynnerane har tatt seg enda meir opp, pressar meir nedover, vondt i symfysen.
Og eg kjenner at lille har komt lenger ned og eg har fått mensmurringar.

Trur ikkje eg går til termin denne gongen...(håper vertfall ikkje det :cool:).
36+4 i dag

Har akkurat samme "tegn" som deg! Men du er en uke fremfor ;p
Går bare å venter på at kynnerne skal gå over til rier for er det eneste som mangler!

Men aldri vært i en slik prosess før, med førstemann var det 0 modning jeg kjente til bortsett fra litt kynnere, også startet alt med spontan vannavgang der rier startet 30 min etterpå så var 0 problem å vite om det var rier eller noe annet;p

Så spent på hvordan dette går og hvor lang tid jeg kommer til å gå slik.... førstemann kom 38+6

Men hvordan vil du beskrive smertene i symfysen? Nedpress kun ved kynnere eller ellers også?

Har akkurat samme "tegn" som deg! Men du er en uke fremfor ;p
Går bare å venter på at kynnerne skal gå over til rier for er det eneste som mangler!

Men aldri vært i en slik prosess før, med førstemann var det 0 modning jeg kjente til bortsett fra litt kynnere, også startet alt med spontan vannavgang der rier startet 30 min etterpå så var 0 problem å vite om det var rier eller noe annet;p

Så spent på hvordan dette går og hvor lang tid jeg kommer til å gå slik.... førstemann kom 38+6

Men hvordan vil du beskrive smertene i symfysen? Nedpress kun ved kynnere eller ellers også?

Nedpress når eg går og set litt framover på ein måte. Kjenner det veldig godt når eg set på do. Gangen min har blitt meget "vaggete" berre siste dagane....

Med første hadde eg ingen modningsteikn, vart innlagt nokre dagar før termin med svangerskapsforgiftning. Med nr 2 gjekk eg med maserier nokre dagar før eg kom skikkelig i gang. Og med nr tre hadde eg heller ikkje noko særleg modningsteikn, og ho gjekk eg attpåtil 5 dagar over med også.. Første teikn på fødsel med nr to og tre har vore slimproppen som har gått natta, så har riene starta nokre timar etterpå.

Hvordan vil dere beskrive «nedpress»? Jeg kjenner noen ganger som om at noe vil ut gjennom skjeden, men ikke såpass mye at det kjennes ut som hele babyen liksom.. mer som f.eks en tampong eller noe.

Her er det lite tegn til at noe skjer:/
Har hatt litt mer mensmurringer den siste uken. Ellers kjenner jeg at magen strammer seg ofte. F.eks når jeg reiser meg fra sofa etter å ha sitti en stund. Vet ikke om det er kynnere for det er verken vondt eller ubehagelig. Bare merkelig på en måte. Også varer det ganske lenge

Herregud jeg har termin i dag! [emoji86][emoji1][emoji1319][emoji1319][emoji324][emoji324] sa på torsdag at jeg trodde hun kom på fredag eller lørdag. Hun kom ikke i går og er ikke så sikker på at hun kommer i dag heller :p så kanskje i morgen eller på mandag [emoji85] dette er altfor spennende!
På kveldene er magen konstant stram. Kynnere på kynnere, men ikke maserier som jeg har hatt tidligere. Får litt mensmurringer om natten, men nesten iiiingen utflod eller slim lengre. Forrige gang gikk slimproppen dagen før riene startet. Men det trenger jo ikke nødvendigvis å skje det samme denne gangen [emoji4]

Back
Topp