Modning?

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hei!
Har det siste døgnet hatt smerter/murring i korsrygg, samt nederst i magen. Har også endel stikkende smerter/ubehag i hele magen og er kvalm. Uke 35+5. Er dette modningstegn...?
 
Har hatt det samme som deg, og lurt på det samme, er 34+4

I tillegg går jeg mye på do og mye press på endetarm da det er mye luft :oops: men jeg vet at han er godt plassert ned i bekken
 
Våknet om natten av sterke mensmurringer. Tenkte at nå skal det skje! Men nei, etterhvert klarte å sovne igjen
38+3
 
Har hatt det på samme måte de siste ukene, og har skjønt at det godt kan holde på sånn en god stund. Er nok tegn på modning ja, men kan godt skje i lang tid før fødsel også. Er 37+0 i dag :)
 
Jeg er så utrolig rastløs i kroppen. Har på en måte lyst til å løpe alt jeg klarer, men er samtidig helt utslitt. Jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst når kroppen rykker til i hytt og gevær. Har også pangsmerter i korsryggen. Er bare 35+2, så jeg vet innerst inne at det trolig er lenge til noe skjer - men fy fasan denne rastløsheten er plagsom!
 
Dobbelpost
 
Last edited:
Slitsomt å skulle gå slik i mange uker til da [emoji47] men da får man krysse fingrene for at fødselen blir enkel og grei, med såpass mye modning [emoji6]
 
Jeg er 35 uker i dag og har vært på og av kvalm igjen. Sånn at jeg har returnert mat til o hellige doen.
Jeg har også stikkende smerter mot bekkenbunnen, kjennes ut som vesla borrer hodet sitt nedover, så jeg lurer nå på om hun er i ferd med å feste seg selv om jeg er andregangs og det er tidlig....?
 
Jeg er 35 uker i dag og har vært på og av kvalm igjen. Sånn at jeg har returnert mat til o hellige doen.
Jeg har også stikkende smerter mot bekkenbunnen, kjennes ut som vesla borrer hodet sitt nedover, så jeg lurer nå på om hun er i ferd med å feste seg selv om jeg er andregangs og det er tidlig....?
Er også andregangs og hodet festet seg i uke 34 denne gangen:)
 
Jeg er 35 uker i dag og har vært på og av kvalm igjen. Sånn at jeg har returnert mat til o hellige doen.
Jeg har også stikkende smerter mot bekkenbunnen, kjennes ut som vesla borrer hodet sitt nedover, så jeg lurer nå på om hun er i ferd med å feste seg selv om jeg er andregangs og det er tidlig....?
Jeg fikk konstatert på sist kontroll, uke 33+1, at hode var festet. Jeg er også andregangs
 
Er også andregangs og hodet festet seg i uke 34 denne gangen:)
Jeg fikk konstatert på sist kontroll, uke 33+1, at hode var festet. Jeg er også andregangs

Så kjekt å høre fra dere andre andregangs .
Jeg var på vekstestimering i uke 32+6 og da lå hun i skråleie sa jordmor, men tror kanskje det har endret seg nå.
Merker dere at hodet er festet på noen måte? Er det som å ha " en fotball mellom bena"? Var det for meg sist, og syns jeg begynner kjenne det nå.
 
Så kjekt å høre fra dere andre andregangs .
Jeg var på vekstestimering i uke 32+6 og da lå hun i skråleie sa jordmor, men tror kanskje det har endret seg nå.
Merker dere at hodet er festet på noen måte? Er det som å ha " en fotball mellom bena"? Var det for meg sist, og syns jeg begynner kjenne det nå.
Vet ikke om det har sammenheng med at hodet festet seg, men jeg tror det.. Jeg var hvertfall på kontroll hos jordmor en mandag, og da lå hodet ned, men var ikke festet. Et par dager etterpå fikk jeg noen skarpe og stikkende smerter i underlivet og følte jeg kunne kjenne at det festet seg. Mandagen etter var jeg på kontroll på sykehuset og da var hodet godt festet i følge legen. Var på en til jordmorkontroll uken etter dette, og da sa også hun at hodet var festet og at det ligger veldig langt nede i bekkenet.

Jeg føler i perioder at babyen skal falle ut av meg. Våkner også mye på natten av noe som føles ut som stikkende kniver i underlivet og at jeg får noen syke menssmerter fra litt under navelen og nedover. Disse varer i 15-20 sekunder før de gir seg. Må også plutselig opp på natten for å tisse, og det har jeg ikke hatt behov for tidligere. Er også vanskeligere å sitte «pent» med beina samlet, mye mer behagelig å ha de spredd :hilarious: Tydelig at babyen har flyttet litt på seg!

Er forresten på besøk hos svigers nå (akkurat en uke siden sist jeg så de), og første kommentaren jeg fikk var at de synes magen hadde sunket veldig! Noe jeg forsåvidt er enig i..
 
Så kjekt å høre fra dere andre andregangs .
Jeg var på vekstestimering i uke 32+6 og da lå hun i skråleie sa jordmor, men tror kanskje det har endret seg nå.
Merker dere at hodet er festet på noen måte? Er det som å ha " en fotball mellom bena"? Var det for meg sist, og syns jeg begynner kjenne det nå.
Fint med slike forum så vi kan dele erfaringer:)

Merker det ved at det er lettere å puste da magen har sunket en del, går mye på do da han presser veldig på blæra, presser på endetarm da det kommer luft i tide og utide.... og my press i hele bekkenet og "hovnet opp" over skambeiet så ser ut som bollemus *hahaha*
 
Er i uke 38+5 og stikking, nedpress og "mens"smerter er hyppig og ofte nå. Kvalmen er tilbake, så vi klargjør oss nå. Frykter det blir jule baby:wideyed:
 
Back
Topp