Modning?

H
Har hatt det i noen uker nå, men nå er det ekstremt. Til tider så ille at jeg krøker meg i takene :wideyed:
Hatt det siden den 12.12 her....ikveld måtte jeg rulle ut av soffaen da jeg skulle legge meg. Er drit lei denne kvinga, smertene og irritasjonen som blir av å gå rundt sånn over lengre tid! Hadde ikke slike plager med nr.1 nå har jeg fått alt som kan fåes!
 
H

Hatt det siden den 12.12 her....ikveld måtte jeg rulle ut av soffaen da jeg skulle legge meg. Er drit lei denne kvinga, smertene og irritasjonen som blir av å gå rundt sånn over lengre tid! Hadde ikke slike plager med nr.1 nå har jeg fått alt som kan fåes!
Hadde ikke med nr 1 her heller. Synes det har vært mye mer plager og smerter med nr 2 kontra nr 1. Men det sa jordmora her også, at nr 2 er faktisk verre enn nr 1 med plager. Trodde der skulle være motsatt :eek:
 
Hadde ikke med nr 1 her heller. Synes det har vært mye mer plager og smerter med nr 2 kontra nr 1. Men det sa jordmora her også, at nr 2 er faktisk verre enn nr 1 med plager. Trodde der skulle være motsatt :eek:
Hun har rett for å si det slik! Med nr 1 var jeg ikke plaget bortsett fra kvalme og formen og alt var helt fantastisk! Tiden gikk fort og var i 100%arbeid hele tiden. Men med nr.2 har det vært stikk motsatt. Plaget med alt fra ryggsmerter/bekkensmarter til blødninger ol og vært 100%sykmeldt siden uke 15......trøster meg med å være snart ferdig! Men den siste tiden går jo så sakte! Jordmor har sagt at hun blir forundret om jeg går over tiden, men når hun sier slikt føler jeg at jeg blir å gå overtid.
 
Hun har rett for å si det slik! Med nr 1 var jeg ikke plaget bortsett fra kvalme og formen og alt var helt fantastisk! Tiden gikk fort og var i 100%arbeid hele tiden. Men med nr.2 har det vært stikk motsatt. Plaget med alt fra ryggsmerter/bekkensmarter til blødninger ol og vært 100%sykmeldt siden uke 15......trøster meg med å være snart ferdig! Men den siste tiden går jo så sakte! Jordmor har sagt at hun blir forundret om jeg går over tiden, men når hun sier slikt føler jeg at jeg blir å gå overtid.
Hadde bare mild bekkenløsning i første svangerskap. Denne gangen har krykkene blitt tatt i bruk, har stått i jobben min da. Men det har betalt sin pris også da.. kvalme, bekkenløsning, halsbrann, kramper, ryggsmerter, you name it. Så fikk man liksom høre fra andre at nr 2 var SÅÅÅÅÅÅ mye enklere. Ja jøss:wtf: jordmoren mener hun kommer før, legen mente at vi gikk til termin. Så vi får se hvem har rett.
Håper du får slappet av den siste tiden, Så du har energi til fødsel :)
 
Hadde ikke med nr 1 her heller. Synes det har vært mye mer plager og smerter med nr 2 kontra nr 1. Men det sa jordmora her også, at nr 2 er faktisk verre enn nr 1 med plager. Trodde der skulle være motsatt :eek:

Hadde også mye mer plager med nr 2.
I tillegg til bekkenløsning og noe annet småsnask så gikk jeg med modningsrier fra uke 34. Ble satt igang 11 dager etter termin til alles overraskelse.
Svangerskap nr 3 har vært en drøm i forhold [emoji4]
 
Hadde også mye mer plager med nr 2.
I tillegg til bekkenløsning og noe annet småsnask så gikk jeg med modningsrier fra uke 34. Ble satt igang 11 dager etter termin til alles overraskelse.
Svangerskap nr 3 har vært en drøm i forhold [emoji4]
Så om jeg noen gang vil ha nr 3 så skal den være en drøm i forhold :D ikke det at jeg tror kroppen min er laget for å befolke verden noe mere enn 2. Men om det plutselig skulle skje, så kan jeg kanskje se fremover til det svangerskapet :hilarious:
 
Så om jeg noen gang vil ha nr 3 så skal den være en drøm i forhold :D ikke det at jeg tror kroppen min er laget for å befolke verden noe mere enn 2. Men om det plutselig skulle skje, så kan jeg kanskje se fremover til det svangerskapet :hilarious:

[emoji23] ja jeg hadde hvertfall ingenting å frykte. Har liksom drevet å utsatt det pga at jeg var redd for om kroppen skulle takle det og hvordan det ville være å være så langt unna familie til å avlaste.
 
[emoji23] ja jeg hadde hvertfall ingenting å frykte. Har liksom drevet å utsatt det pga at jeg var redd for om kroppen skulle takle det og hvordan det ville være å være så langt unna familie til å avlaste.
Beroligende at 3. Gang kan bli en drøm. Men jeg tror jeg syr igjen glufsa etter at frøkna har kommet ut :p så får jeg satse på barnebarn med årene :hilarious: enklere det, kan låne dem å gi dem tilbake:hilarious: slipper å bære dem fram også, toppers :D
 
Virker som at det har skjedd et eller annet ila natten. Det verker mye nedentil og er blitt litt vanskelig å gå da det presser på der nede.
 
Masse mensmurringer i natt etter mange rolige dager, så trodde det skulle skje noe, men neeeeh :p
 
Har hatt maserier en del, men da legen sjekka modning på riksen var det ingen ting. Helt stengt ;)
 
Har hatt maserier en del, men da legen sjekka modning på riksen var det ingen ting. Helt stengt ;)

Er det vanlig at legen sjekker modning, eller er det noe man evt må spørre etter? Jeg synes jeg har veldig mye modningstegn (mye stikkinger, en god del murringer, litt nedpress osv), hadde vært litt morsomt å bare visst hvordan ting «ser ut» nå, selv om jeg vet de ikke kan si noe som helst med sikkerhet uansett [emoji4] sist kontroll sa legen at hun kjente baby lå langt nede i bekkenet, men sjekket ikke noe videre utover det. Skal på ny kontroll nå på torsdag [emoji4] har termin 9.1, men med alle disse stikkingene kjenner jeg at hun gjerne må komme en uke før ;)
 
Er det vanlig at legen sjekker modning, eller er det noe man evt må spørre etter? Jeg synes jeg har veldig mye modningstegn (mye stikkinger, en god del murringer, litt nedpress osv), hadde vært litt morsomt å bare visst hvordan ting «ser ut» nå, selv om jeg vet de ikke kan si noe som helst med sikkerhet uansett [emoji4] sist kontroll sa legen at hun kjente baby lå langt nede i bekkenet, men sjekket ikke noe videre utover det. Skal på ny kontroll nå på torsdag [emoji4] har termin 9.1, men med alle disse stikkingene kjenner jeg at hun gjerne må komme en uke før ;)
Da kan det være greit å sjekke etter modning på kontroll. Er ikke behagelig. Legen må finne livmorhalsen.
 
Da kan det være greit å sjekke etter modning på kontroll. Er ikke behagelig. Legen må finne livmorhalsen.

[emoji21] Jeg skal på ny kontroll nå på torsdag, så kan jo høre hva legen sier. Er vel egentlig ikke nødvendig sånn i utgangspunktet, når man vet hun ligger riktig vei og festet, men.. [emoji4]
 
Har vært våken siden 4.00 i natt pga vonde rier, eller det var det jeg tenkte at de er det. Men nei de var de falske. De kom etter hver 20.min så jeg tenkte allerede at hun skal komme i dag. Men nei, nå har det vært helt stille i 2 timer.
Modning.
 
Er så kjedelig og slitsomt med rier som bare plager... Sukk..
 
Er så kjedelig og slitsomt med rier som bare plager... Sukk..

Ja, men nå har jeg snart gått en uke uten og savner de for jeg vet de kan hjelpe til på modning ;p så nå er jeg mer redd for at det modnes saktere... ikke vet jeg men da kjente jeg at noe skjedde

Ja, er lenge til termin enda...men når mannen er sjømann l sier man jo å få ut ungen så fort de er hjemme fra siste tur før fødsel for å ha de sammen lengst mulig:)

Håper på mer modning snart!!!
 
Idag kjenner jeg mye mindre modningstegn enn de siste dagene.. er litt blandede følelser rundt det kjenner jeg. På en måte vil jeg jo ha det, for å vite at ting er i gang. Men samtidig er det jo ikke akkurat behagelig med all stikkingen og murringen [emoji14] tenker det er godt med en dag i litt bedre form, så kan modningstegnene komme tilbake i morgen eller om er par dager [emoji6] selve fødselen kan gjerne komme fra 1.januar [emoji4]
 
Stikkende smerter innimellom her og. Kynnerne har også begynt å komme regelmessig i perioder. Så tenker at dette er modningen som har satt i gang, men håper og tror hun holder seg i magen til 2018:)

Noen som har merket annerledes oppførsel på dyra sine? Merker kattene er mye mer kontsktsøkende og vil være i nærheten. Husker det var slik på slutten med førstemann og:)
 
Stikkende smerter innimellom her og. Kynnerne har også begynt å komme regelmessig i perioder. Så tenker at dette er modningen som har satt i gang, men håper og tror hun holder seg i magen til 2018:)

Noen som har merket annerledes oppførsel på dyra sine? Merker kattene er mye mer kontsktsøkende og vil være i nærheten. Husker det var slik på slutten med førstemann og:)
Hunden til mamma har vokta meg siden i sommer. Merka det nok veldig fort.
 
Back
Topp