Modning- og fødselstegn!

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
På juli har vi samme tråd, og tenkte siden det begynner å nærme seg for en del av oss, samtidig som fødselslisten vokser så kan det være spennende å dele hvilke modningstegn vi har :) skriv gjerne hvor langt du er på vei også, og om du er førstegangsfødende eller ikke!

Last edited:
39+0 i dag og hatt mer konstante mensmurringer de siste dagene. I går kveld hadde jeg det hele tiden, men har jo klart å sove meg igjennom det. Våknet med tak og mensmurringer i korsrygg og magen igjen, men de er fortsatt konstante og kommer ikke og går som rier skal, så vet ikke hva jeg skal tro? Redd det bare er kroppen som verker og føles som menssmerter? :P

Ellers er jeg ekstremt trøtt, mye utflod og veldig ømme brystvorter!

Hatt veldig mye nedpress siste ukene, men nå ligger han så langt ned med hodet som han kan komme i følge jordmor!

Andre tegn er mye stikking i underlivet som også har kommet de siste dagene!

Teite latensfase!
Var på sykehuset i går, hadde det jeg trodde var rier, for de var sterke og kom regelmessig, måtte stoppe helt opp med det jeg holdt på med og fokusere på pusten.
Ble koblet opp på sykehuset og fikk konstatert at riene ikke var sterke nok til at jeg var i aktiv fødsel enda, så jeg fikk lov til å reise hjem med en paralgin major, og har hatt en god natts søvn pga det.
Ingen tegningsblødning eller slimpropp som har gått, bare de forbaska sammentrekningene som sliter meg helt ut!
Jada, "spiser, drikker og hviler" som anbefalt :)
Er bare 37+6 i dag, men fødte i uke 37+3 sist. Så jeg er fit for fight -tror jeg.. ;)
Må legge til at riene har bygget seg opp siden torsdag, derfor begynner jeg å bli sliten, men klar :)
Lykke til til resten av dere som det nærmer seg for!

Last edited:
38+4 her, andregangsfødende.

Har hatt mye nedpress de siste ukene, og for 3-4 dager siden begynte jeg å få mange og kraftige kynnere store deler av dagen. Lå natt til i går i 2 timer og trodde nesten det var rier, men de gav seg i stedet for å ta seg opp.

Ingen slimpropp eller tegn ellers, bare disse kraftige kynnerne. Men forrige gang gikk ikke slimproppen før jeg var i aktiv fødsel uansett, så venter ikke på den akkurat :)

Fødte 40+3 sist, så forventer egentlig ikke at noe skjer på minst en uke til :)

Ingen tegn her, bortsett fra en sliten rygg og lite søvn om natta. Er 36+3, så må nok bare smøre meg med tålmodighet :-) han får komme når han er klar for det! Nå har jeg permisjon om ei uke, og jeg vil veldig veldig gjerne få iallfall noen dager hvor jeg på dagtid kan slappe av heilt aleine uten mann og barn.så hvis junior drøyer minst et par uker til er det helt topp!

Er 37+0 om 5 minutter:P

Kynnere kommer oftere og sterkere nå de siste to ukene/dagene! Kommer også endel selv om jeg ligger/sitter helt stille, så de er ikke trigget av bevegelse heller...

Mye nedpress om dagen, kjenner hele underlivet virker tungt og "sprengt" (i mangel på et bedre ord):P

Endel stikninger i underlivet...

Litt uggen og kvalm til tider.,.

Ikke så mange "sikre tegn" dette her, men det er vel gjerne litt modning hvertfall:)

Har de siste dagene hatt mer og mer kynnere, igår hadde jeg ca. en i timen kanskje. Har ikke kjent noe særlig til kynnere tidligere i svangerskapet. Kynnerne føles som mensensmerter samtidig som magen strammer seg. I natt våknet jeg av at jeg hadde en kraftig kynner, og i tillegg til menssmerter så hadde jeg ordentlig vondt i korsryggen. Ble så usikker på om det var kynner eller rie, for kynnere kjenner man vel ikke i korsryggen, eller?
Har hatt ett par kynnere etter dette nå, men da uten smerte i korsryggen.. Merkelig greier, kanskje kroppen som lurer meg? :P
Noen som har opplevd det samme?
Er 38+2 :)

Har de siste dagene hatt mer og mer kynnere, igår hadde jeg ca. en i timen kanskje. Har ikke kjent noe særlig til kynnere tidligere i svangerskapet. Kynnerne føles som mensensmerter samtidig som magen strammer seg. I natt våknet jeg av at jeg hadde en kraftig kynner, og i tillegg til menssmerter så hadde jeg ordentlig vondt i korsryggen. Ble så usikker på om det var kynner eller rie, for kynnere kjenner man vel ikke i korsryggen, eller?
Har hatt ett par kynnere etter dette nå, men da uten smerte i korsryggen.. Merkelig greier, kanskje kroppen som lurer meg? :p
Noen som har opplevd det samme?
Er 38+2 :)

Mine kynnere merker jeg også i korsryggen. Kjennes liksom som et belte rundt magen. Har i perioder noen skikkelige tak, som kommer med 5 min mellomrom i flere timer, og så gir de seg. Har vært sånn i en ukes tid nå og forventer å ha det sånn en god stund til. Er 38+5. Tenker det er det de kaller maserier :) Med storesøster trodde jeg at jeg hadde fått matforgiftning når riene begynte, kjentes akkurat sånn ut :)

Her kan æ ha flere tima i strekk me masrier, utruli slitsomt! Vært mye kvalm og urolig mage di siste dagan... Nedpress, kjennes ut som ho ska ramle ut nesten murringer i mage og rygg... E 38+5, men gikk 8daga over tia sist, så e forberedt på d denna gangen å... Oxo har æ fått mæ bihulebetennelse og frøkna på 3år har 40 i feber så æ håpe lillemor i magen vente enda nån daga værtfall :)

Har våkna et par netter av at det verker i magen, veldig ubehagelig...

38+3 på vei.
Nedpress, stikking nede. Hyppige kynnere. Når jeg legger meg har jeg også litt smerter i korsrygg og smertefulle kynnere, men det gir seg og jeg sover uten smerter (annet enn bekkensmerter når jeg snur meg).
Ellers er det j%&la tungt å røre på meg. Når jeg går har jeg stikkinger ned og konstante kynnere :/ Svaien i ryggen er utslitt! Tror denne bebisen scorer OVER 4 kg!

38+3 på vei.
Nedpress, stikking nede. Hyppige kynnere. Når jeg legger meg har jeg også litt smerter i korsrygg og smertefulle kynnere, men det gir seg og jeg sover uten smerter (annet enn bekkensmerter når jeg snur meg).
Ellers er det j%&la tungt å røre på meg. Når jeg går har jeg stikkinger ned og konstante kynnere :/ Svaien i ryggen er utslitt! Tror denne bebisen scorer OVER 4 kg!
Jeg bare nikker meg enig i alt her.

Jeg har hatt minimalt med utflod i svangerskapet men de siste dagene har jeg hatt en del.
Så det er vell kanskje ett lite tegn på at ting nærmer seg, selv om jeg tror det er mange uker før det er min tur.

37+4 på vei.

- sterke stikkninger
- hodet festet seg i uke 36
- slimpropp mest sannsynlig gått
- sterke kynnere
- nedpress

36+1

- mye murringer i ryggen og fremme (nesten som menssmerter)
- småkvalm hele tiden
-stikkninger i underlivet
- ofte dårlig i magen (Vært forstoppet hele svangerskapet - løsnet for en uke siden )

Håper ikke jeg må gå helt til termin. Sliten allerede.
Sover også veldig dårlig

38 + 3

- Hodet er visst festet
- Plutselig mer vann i kroppen, blant annet ansiktet
- Mye mer aktiv baby helt plutselig - virker som hun ikke helt finner plassen sin
- Blank slimete utflod - helt annen karakter siste uken enn resten av svangerskapet
- Tydelige kynnere og mensmurringer siste drøye uken
- Rush av gladhormoner og overskudd etter å ha vært helt sinnsykt trøtt noen dager

Har riktignok ingen følelse av at fødselen skjer de nærmeste dagene men tror vel heller ikke det vil drøye til noe særlig overtid sånn som jeg kjenner meg - så gjetter mye kan skje i løpet av en drøy uke nå :)

Jeg har fått mere vann i kroppen.
Jeg har masse kynnere, også om natten. De siste nettene har jeg våknet av vonde kynnere.
Mens smerter.
Trøtt og sliten hele døgnet (mer enn tidligere i svangerskapet).
Kjenner på meg at det ikke er lenge igjen! Er 35 uker i dag, men har tidligere født i uke 37 og 38.

37 uker. Forventer ikke at noe skjer med det første men:

Endret utflod. Økende mengde og til tider slimete.
Kraftigere kynnere (men ikke så hyppig) som av og til kjennes i ryggen.
Mye ubehagelige stikkinger nedentil når jeg går. Håper det er pga festing eller i det minste at det beveger seg nedover

37+4:)

Merkelig "magefølelse":P

veldig tung og sliten i magen om dagen... Føler den henger veldig lavt, og hodet var visst godt festet ifølge legen på mandag!

Har vært veldig hard i magen siste uken, men har plutselig gått over til å bli veldig løs i magen i dag...

Slimete utflod, men ligner ikke på slimpropp-slim heller?!?

37+5
- kynnere
-våkner 2-5 x pr natt for og gå på do eller pga uro i lår/legger
-nedpress/stikkinger
-vann i hender/ben
-økt utflod
-magen har sunket mer ned
-menssmerter/korsrygg smerter
Håper slimproppen går snart og at jenta vår kommer snart:-)

Back
Topp