Modne mødre- flere her?

Først nå fant jeg denne tråden[emoji848]
Jeg er 40 år og dette er min første graviditet. Har TUL over helga og både gruer og gleder meg. Har hatt blødninger siden 7+4 og er i dag 10+3, så jeg er redd det ikke er noe liv der inne... uansett hvordan det står til så er jeg glad for at jeg har sluttet å blø.
Det eneste legen har gjort er å måle hcg et par dager etter at blødningene startet. Fikk beskjed om å bare ta det med ro til TUL, det har vært og er ei laaangt ventetid.

Hva er DUO testen?
Hei:)
Håper det står bra til når du kommer på tul, den ventetiden er grusom.
Duo test eller KUB er ei blodprøve og ultralyd for å se at fosteret kan ha feks Downs syndrom og noen fler trisomier. Alle over 38 år har rett på duo, noen velger i steden å ta fostervanns prøve.
 
Hei:)
Håper det står bra til når du kommer på tul, den ventetiden er grusom.
Duo test eller KUB er ei blodprøve og ultralyd for å se at fosteret kan ha feks Downs syndrom og noen fler trisomier. Alle over 38 år har rett på duo, noen velger i steden å ta fostervanns prøve.

Takk for det[emoji4] Ja denne ventetida er rett og slett grusom. Forbereder meg på det verste og så får jeg heller juble hvis alt viser seg å være bra[emoji4]

Ja ok, takk for info. Som nybegynner har jeg litt å lære[emoji2]
 
Takk for det[emoji4] Ja denne ventetida er rett og slett grusom. Forbereder meg på det verste og så får jeg heller juble hvis alt viser seg å være bra[emoji4]

Ja ok, takk for info. Som nybegynner har jeg litt å lære[emoji2]
Bare å spørre om ting her på forumet:)
Jeg har hatt blødninger i alle mine svangerskap så det kan gå veldig bra selv om man blør litt.
 
Bare å spørre om ting her på forumet:)
Jeg har hatt blødninger i alle mine svangerskap så det kan gå veldig bra selv om man blør litt.

Det var godt å høre[emoji4]
Ja nå får jeg bare vente og se hva TUL viser på tirsdag.
 
Vis vedlegget 244668

Gikk ikke an å kopiere linken men står hvertfall noe om det her.
Enda en ting å legge til lista over grunner til at jeg bare skulle dratt til Danmark og tatt NIPT og gitt f i hele KUB-testen. :bored: (Vi har diskutert den i August også, skal prøve å finne link.)
 
Heisann!

Sniker fra oktober men bare yngre mødre der [emoji85] så ingen å alliere med. Ok om jeg henger litt med dere i denne tråden? Jeg skal ta duotest da jeg er 10.0. Står jo at den viser best resultat mellom 8.0 og 10. Litt usikker. Burde jeg ikke tatt den før? Når tok dere den?
Bare å henge med.
Jeg tok duotesten ved 9+0, fikk bare beskjed om at den ikke kunne tas før etter 8+0.
Har UL ved 12+3.
 
Så koselig med fler som kan skravle her inne:)
Tror det er fin tid å ta den på når du har fått time, jeg skal ikke før uke 13. De sa ikke noe om at det var et problem før etter 13+6.
UL skal tas før 14 uker ja har jeg fått høre og blodprøven må tas etter 8+0
 
Hei:)
Håper det står bra til når du kommer på tul, den ventetiden er grusom.
Duo test eller KUB er ei blodprøve og ultralyd for å se at fosteret kan ha feks Downs syndrom og noen fler trisomier. Alle over 38 år har rett på duo, noen velger i steden å ta fostervanns prøve.
Duotest står for at blodprøven måler to ting (mener det ene er hcg). Det finnes også trippel-test som er blodprøven som tas for det samme, men med mer enn et foster
 
Duotest står for at blodprøven måler to ting (mener det ene er hcg). Det finnes også trippel-test som er blodprøven som tas for det samme, men med mer enn et foster
Hcg og papp a ( hva nå enn papp a er)
Blir spennende, kjenner jeg gruer meg og redd for dårlig score. Håper det går bra for oss alle
 
Frist Timer har dessverre mistet sin lille spire❤️
Man får ikke tatt nip testen i Norge ennå, de har ikke bestemt hvor den skal utføres. Fikk beskjed om det når jeg snakket med de på Rikshospitalet ang duo testen.
Blodprøvene viser noe om noen spesielle hormoner og da risikoen for at fosteret kan han noen typer trisomier, det blir tatt en ultralyd og de kommer da frem til hvor stor sjangs det er for at fosteret har disse trisomiene.


Åh nei! :(
Det har jeg ikke fått med meg. Det var utrolig trist:(

Jeg mente og at det ikke var mulig å få tatt nipt i Norge enda. Jeg skal til Gøteborg i morgen å ta nipt, duo er ikke nok synes jeg.
 
Åh nei! :(
Det har jeg ikke fått med meg. Det var utrolig trist:(

Jeg mente og at det ikke var mulig å få tatt nipt i Norge enda. Jeg skal til Gøteborg i morgen å ta nipt, duo er ikke nok synes jeg.
Kjempe trist.
Ser ann duo testen først jeg, blir det dårlig score der får vi se om vi drar ut å tar nipt eller fostervannsprøve her.
 
Kjempe trist.
Ser ann duo testen først jeg, blir det dårlig score der får vi se om vi drar ut å tar nipt eller fostervannsprøve her.

Vi tok nipt i går, og jeg kan anbefale Barnmorskehuset i Gøteborg, hvis det er aktuelt for deg.:)
De er veldig hyggelige og hjelpsomme.nå er det"bare" å vente på resultatet som kommer om 7-10 dager:nailbiting:

Hva tenker du er dårlig score på duo? Jeg har aldri tatt det, og vet ikke hva jeg tenker om resultatet på det. det er
 
Vi tok nipt i går, og jeg kan anbefale Barnmorskehuset i Gøteborg, hvis det er aktuelt for deg.:)
De er veldig hyggelige og hjelpsomme.nå er det"bare" å vente på resultatet som kommer om 7-10 dager:nailbiting:

Hva tenker du er dårlig score på duo? Jeg har aldri tatt det, og vet ikke hva jeg tenker om resultatet på det. det er
Fint med anbefalinger :) veldig kjekt å få skikkelig svar, så synd de ikke har fått ut fingern her i Norge ennå. Nipt er jo sååå mye bedre enn duo.
Jeg vet egentlig ikke helt hva som er dårlig score, 1:100 kanskje. De opplyser meg nok mer på Rikshospitalet når vi er der.
 
Hei! Jeg regner med å bli 38 før babyen kommer, så får akkurat lov til å ta duo-testen. Men tok uansett nipt i Gøteborg. Veldig enig i anbefaling av Barnmorskehuset, følte meg veldig godt ivaretatt der!
 
Fint med anbefalinger :) veldig kjekt å få skikkelig svar, så synd de ikke har fått ut fingern her i Norge ennå. Nipt er jo sååå mye bedre enn duo.
Jeg vet egentlig ikke helt hva som er dårlig score, 1:100 kanskje. De opplyser meg nok mer på Rikshospitalet når vi er der.
Du får tilbud om fostervannsprøve om risikoen er 1:250 eller dårligere
 
Back
Topp