MME mammaer!! ♡ ♡

Hva gir dere sammen med mme så babyen ikke skal bli hard i magen/ plages med avføring? Har gitt litt mme til min da jeg har litt lite mm, men ser ut som han ble hard i magen. Gir 1ts malt sammen med ca 60-90ml mme i løpet av et døgn. Kan man gi sviskemos når de er tre mnd?

Venninna mi gir malte estrakt vet jeg. Er heldig her at vesla har 1-2 avføringer av seg selv i døgnet.
 
Noen av dere som lar babyene smake på det du selv spiser? Helsesøster sa at jeg kunne la jenta mi på 4mnd smake på det jeg spiste, ikke saus med mye salt å sånn som babyer ikke skal ha da såklart.. :)
 
Noen av dere som lar babyene smake på det du selv spiser? Helsesøster sa at jeg kunne la jenta mi på 4mnd smake på det jeg spiste, ikke saus med mye salt å sånn som babyer ikke skal ha da såklart.. :)
Ja, her får knøttet smake på alt jeg spiser som har riktig konsistens og innhold som ikke er skadelig for ham. Han har til og med fått smake på is :nailbiting: Er bare snakk om å ta litt på fingeren og la han få sutte på det, altså.

Min lille har slitt med maten, og har hatt total spisevegring. Han får fortsatt all MMEen sin på sonde. Legene sier det er veldig viktig at han får positive smaksopplevelser. Forskning tyder på at barn har et "smaksvindu" når de er 4-6 måneder. Jo flere smaker de blir eksponert for da, jo mer variert og sunt vil kostholdet deres være senere i livet.
 
Risgrøt fra hipp var namnam her! ;-) tok litt tid men nå gleder hun seg hver gang hun ser grøten og lager så søte lyder når hun spiser ♡
 
Så koselig tråd ♡ Hun ble 3 mnd 18.mai men har enda ikke begynt med noe, hun får 4 flasker i døgnet og foreløpig veldig fornøyd :)
Hvor mye mme får jenta di nå? :) jenta mi får fortsatt 150 (med vann), spiser ikke opp alt, men får grøt hver dag, 1-2 ganger om dagen. Grøt hver kveld før hun legger seg, og smaker på litt forskjellig mos og frukt :)
 
Back
Topp