Mission Possible

Da er bidronninggele innkjøpt og påstartet i går. Og i dag sender de meg "babyklister" fra Homeopatiforalle.no :)
Det er så langt jeg kommer til å strekke det denne mnd. Syns det kan være skummelt å starte med masse greier samtidig.
 
Cd 11 i dag og begynte å få litt el-slim allerede i går. Tempen er fortsatt jevnt lav og jeg tipper det fortsatt er opp imot en 4-6 dager til el.

I natt drømte jeg at jeg fikk positiv graviditetstest. Jeg var så sinnsykt glad. Sambo og familie var også utrolig glade og det var liksom en veldig veldig deilig drøm (stort sett drømmer jeg bare slitsomme drømmer).

Men så ringte vekkerklokka og jeg innså at det ikke var sant, for jeg har ikke hatt el enda engang. Jeg ble så veldig lei meg :(

Jeg har aldri i hele mitt liv vært gravid, jeg har ikke engang klart å innbille meg å se to streker, eller klart å se en skyggestrek...

Ønsket om en liten spire er så sinnsykt stort at det gjør vondt i sjela, det føles liksom så umulig ut...

Det er tankene mine i dag... En god drøm, en vond dag... Sukk...
 
CD18 i dag og jeg merker jeg blir irritert på tempe-grafen min.

Mandag fikk jeg ett sinnsykt dropp som virker helt på bærtur. Tirsdagen tempet jeg med både nytt (dårlig batteri) og gammelt (bare 1 desimal) termometer. Den nye sa 36,61 og den gamle 36,3. Jeg brukte den nye siden den steg mer:
ImageUploadedByBV Forum1375255150.026725.jpg


Så tok jeg bort dette temp-droppet og da ser det ut som el var på dag 11 (noe som er aaaaltfor tidlig i forhold til tidligere sykluser)
ImageUploadedByBV Forum1375255265.881605.jpg


Jeg bestemte meg for å beholde temp-droppet på mandag, men å gjøre den litt mindre. Da kom el på dag 16, som også passer bedre med el-test.
ImageUploadedByBV Forum1375255334.416504.jpg


Men i dag da jeg skulle bruke begge målerne igjen så var det nye termometeret helt dødt. Jeg føler jeg ikke kan stole på dette termometeret og gjorde om gårsdagens måling til gml måler som sa 36,3 (istedenfor 36,61) Jeg måtte da også bruke det gamle i dag som også sa 36,3... Lavt (!)
ImageUploadedByBV Forum1375255573.215735.jpg


Nå ser det ut som at jeg ikke har hatt el. likevel. Men slimet er tørket opp og el-testen sa jo dag 15-16.... Jeg blir gaaaal!!!!

Begynte å ta baby-klister i går kveld. Håper ikke det ødelegger systemet hvis jeg ikke har hatt el enda.... :/
 
Cd 19 i dag.

Etter litt uskyldig miksing og triksing med grafen min. Pluss at tempen steg i dag, kan det se ut som at el var på mandag:
ImageUploadedByBV Forum1375345660.358140.jpg

Hurra! :D

Det passer med både el-slim og el-tester. Pluss at vi la inn masse aksjer da, så nå er jeg fornøyd med innsatsen for denne gang :)

Nå er det bare å vente de lange ukene i dpo land før sannheten kommer fram. Spire eller tante rød... ? Dudududum....
 
Cd22 og 6dpo i dag.

Endelig kom de høye målingene og el viste seg å være mandag som jeg trodde:
ImageUploadedByBV Forum1375648547.687659.jpg

Det ser ut til at vi har truffet godt denne gangen, og selvom jg sier til meg selv at jeg ikke skal blir for oppspilt, så er jeg det nå altså :D

De siste dagene nå etter el har jeg hatt kremete slim hver dag, noe som jeg aldri har ellers. Jeg lurer litt på om det er baby-klisteret som jobber? :)

Og istad begynte jeg å grine da jeg ble redd mobilen min skulle dø, siden det var noen dråper regn-vann på den. Sjeldent jeg er såååå følsom altså, og da er det isåfall når jeg har mensen :/

Symptom-jakta er i gang ;)
 
10 dpo og Ikm nærmer seg med stormskritt!!!
Tempen er fortsatt høy: (det nye termometeret måler faktisk enda høyere. Den har vært på 36,9 og 36,8 de siste 3 dagene).
ImageUploadedByBV Forum1375953677.784656.jpg

Symptomer:
1. "Litt" klønete og "litt" følsom.
2. Kremete slim hver dag (vanligvis tørt)
3. I dag har jeg begynt å kjenne murringer i mage og rygg (kan jo være mensen).
4. Våkner tidlig og først- vanligvis sliter sambo m å vekke meg...

Altså ikke så voldsomt mye mer enn normalen, men litt :D
 
Så flink du er til å sette ord på tankene og følelsene! Takk for at du deler dette med oss andre, og meg som nettopp har meldt meg inn og er rimelig ny, usikker og foreløbig bare suger til meg all infoen dere er så flinke til å dele.
Ønsker dere masse lykke til, måtte lille-spire gro snart! :)
 
Så flink du er til å sette ord på tankene og følelsene! Takk for at du deler dette med oss andre, og meg som nettopp har meldt meg inn og er rimelig ny, usikker og foreløbig bare suger til meg all infoen dere er så flinke til å dele.
Ønsker dere masse lykke til, måtte lille-spire gro snart! :)

Aww.. :) tusen takk for at du leser bloggen min! :) Godt å vite jeg kan være til hjelp og inspirasjon for andre ;)

Ny sier du? Akkurat bestem dere for å lage baby? Dere har en spennende tid forran dere :) Håper det går rimelig kjapt for dere, for man blir rimelig frustrert etterhvert.

Du får hoppe inn i Ikm-uke tråden som passer deg også da, hvis du ikke allerede har gjort det :) Når skal du ha mensen (Ikm)?
 
Aww.. :) tusen takk for at du leser bloggen min! :) Godt å vite jeg kan være til hjelp og inspirasjon for andre ;)

Ny sier du? Akkurat bestem dere for å lage baby? Dere har en spennende tid forran dere :) Håper det går rimelig kjapt for dere, for man blir rimelig frustrert etterhvert.

Du får hoppe inn i Ikm-uke tråden som passer deg også da, hvis du ikke allerede har gjort det :) Når skal du ha mensen (Ikm)?


Jeg er ny på forumet her, jammen meg morsomt, spennende og følsomt å følge dere som har vært her en stund.
Vi begynte vel egentlig å planlegge det allerede i oktober kanskje, men fikk ikke "grønt lys" til å slutte med p-piller før i mars. Dette grunnet at jeg måtte slutte med cellegift og endel andre medisiner jeg tok pga barneleddgikten min. Så har bare hatt 3 mulige p.p. hvor ingen har gitt positiv test. Men de har visst meg at jeg har kort lutealfase (er det det det heter??), så idag har jeg vært hos lege, fått henvisining til GU med vurdering om pergotime. Fått det kjapt siden jeg ikke bør gå altfor lenge uten medisiner.

Jeg har hatt siste dag med mens idag, så får vel bare krysse fingrene igjen på neste EL :) Vi bruker CBFM da, kjekt og enkelt egentlig.

Ser du temper, er det lettvint? Kul graf forresten!

Takk for tips om IKM-tråd, visste ikke hva det var jeg :)
 
Jeg er ny på forumet her, jammen meg morsomt, spennende og følsomt å følge dere som har vært her en stund.
Vi begynte vel egentlig å planlegge det allerede i oktober kanskje, men fikk ikke "grønt lys" til å slutte med p-piller før i mars. Dette grunnet at jeg måtte slutte med cellegift og endel andre medisiner jeg tok pga barneleddgikten min. Så har bare hatt 3 mulige p.p. hvor ingen har gitt positiv test. Men de har visst meg at jeg har kort lutealfase (er det det det heter??), så idag har jeg vært hos lege, fått henvisining til GU med vurdering om pergotime. Fått det kjapt siden jeg ikke bør gå altfor lenge uten medisiner.

Jeg har hatt siste dag med mens idag, så får vel bare krysse fingrene igjen på neste EL :) Vi bruker CBFM da, kjekt og enkelt egentlig.

Ser du temper, er det lettvint? Kul graf forresten!

Takk for tips om IKM-tråd, visste ikke hva det var jeg :)

Spennende da! :) Kjipt å ha sånne sykdommer hvor man er avhengig av medisiner, men veldig bra at du kan få slippe litt for å lage barn. Da tar hvertfall legene hensyn til dine behov :)

Lutealfasen er tiden mellom eggløsning (el) og mensen (Ikm) trooor jeg :) pleier å være ca. 14. dager.

Jeg har aldri prøvd CBFM, men det er vel en avansert el-tester?
Jeg anbefaler temping egentlig. Det sies at kun økning av basal-tempen (tempen det første minuttet du er våken om morgenen) er det som helt sikkert påviser eggløsning. Men syns nå faktisk at el-testene mine har truffet på samme dag som tempen øker, så det funker sikkert med kun el-tester også:)
 
Spennende da! :) Kjipt å ha sånne sykdommer hvor man er avhengig av medisiner, men veldig bra at du kan få slippe litt for å lage barn. Da tar hvertfall legene hensyn til dine behov :)

Lutealfasen er tiden mellom eggløsning (el) og mensen (Ikm) trooor jeg :) pleier å være ca. 14. dager.

Jeg har aldri prøvd CBFM, men det er vel en avansert el-tester?
Jeg anbefaler temping egentlig. Det sies at kun økning av basal-tempen (tempen det første minuttet du er våken om morgenen) er det som helt sikkert påviser eggløsning. Men syns nå faktisk at el-testene mine har truffet på samme dag som tempen øker, så det funker sikkert med kun el-tester også:)


Kjedelig å være avhengig av medisiner når man så inderlig gjerne vil ha barn, men ellers er det ikke akkurat krise :) Dessuten er jeg kjent for å få det som jeg vil hos legene mine :p Ingen kjære mor her i gården ;)

Stemmer, det var det jeg trodde- da har jeg kort lutealfase, ihvertfall hatt det de 3 p.p. vi har hatt. Har fått TR kun etter 9-10 dager, og har sett/hørt at dette kan være litt problematisk med tanke på at egget ikke rekker å feste seg skikkelig før det "skylles" ut med mens. Vel, vi får se hva GU sier når jeg etterhvert får en time- håper på en time før den jeg egentlig fikk i desember.

Dumt spm kanskje, men må man måle tempen "bak"?
Jeg syns CBMF funker supert. Slår den på om morran og den sier i fra om jeg skal tisse på pinne eller ei, deretter viser den lav/høy/maks EL, og varsler også om kommende TR, da den etterhvert får oversikt over min syklus siden den lagrer infoen. Kjekt så langt!

Ser du har starta med babyklister, hva er dette og hvordan funker det? Sorry hvis jeg spør og graver litt mye, bare utrolig nyskjerrigper og vil liksom jobbe for en liten spire snart :)
 
Kjedelig å være avhengig av medisiner når man så inderlig gjerne vil ha barn, men ellers er det ikke akkurat krise :) Dessuten er jeg kjent for å få det som jeg vil hos legene mine :p Ingen kjære mor her i gården ;)

Stemmer, det var det jeg trodde- da har jeg kort lutealfase, ihvertfall hatt det de 3 p.p. vi har hatt. Har fått TR kun etter 9-10 dager, og har sett/hørt at dette kan være litt problematisk med tanke på at egget ikke rekker å feste seg skikkelig før det "skylles" ut med mens. Vel, vi får se hva GU sier når jeg etterhvert får en time- håper på en time før den jeg egentlig fikk i desember.

Dumt spm kanskje, men må man måle tempen "bak"?
Jeg syns CBMF funker supert. Slår den på om morran og den sier i fra om jeg skal tisse på pinne eller ei, deretter viser den lav/høy/maks EL, og varsler også om kommende TR, da den etterhvert får oversikt over min syklus siden den lagrer infoen. Kjekt så langt!

Ser du har starta med babyklister, hva er dette og hvordan funker det? Sorry hvis jeg spør og graver litt mye, bare utrolig nyskjerrigper og vil liksom jobbe for en liten spire snart :)

Ja det hørtes ut som en litt for kort lutealfase... Håper du får time før desember. Kanskje du kan ringe og si at du kan ta avbestilte timer på dagen for eksempel? Man kan jo ha flaks ;)

Temper i munnen ;) noen temper i skjeden, men så nøye er ikke jeg. Man ser jo godt nok forskjellen på før og etter el uansett. Det anbefales å bruke termometer med 2 desimaler, men jeg har bare brukt med 1 hittil. Funker det og ;)

Det er 2 baby-klister tråder på forsiden nå ;) man tar det for å forbedre livmora for egget til å feste seg lettere. Det er ikke vitenskapelig bevist tror jeg, me. Verdt ett forsøk ;) Lettere å lese det som allerede er skrevet om det på de to trådene.
 
11 dpo....
Vel! I dag hadde jeg fortsatt høye målinger med 36,8. Det nye termometeret virker som måler ca. 0,2 grader høyere enn det gamle hver dag, så den kom på 37(!)
Typen følte for å tempe i dag han også (gøy at han involverer seg) men tempen hans var helt nede på 35,7 (så det kan virke som han ikke har hatt el enda :p )
ImageUploadedByBV Forum1376081722.449897.jpg


Ikke mange symptomer egentlig, og jeg dristet meg til å ta en el-test for morro skyld nå i kveld. Den var helt blank, og da forsvant gnisten jeg hadde om mulig graviditet :(
Har hørt el-tester "kan" funke som g-tester. Men aner ikke hvor pålitelige de egentlig er sånn sett da.

Fikk migrene anfall i dag også og sov en del timer i senga etter jobb. Den trettheten jeg får så jeg blir helt slått ut sånn som dette noen ganger, kommer ALLTiD ett par dager før mensen. Buuuu... :(
 
Bubbly <3 Hvordan går det med deg?

Appen <3
 
Bubbly <3 Hvordan går det med deg?

Appen <3

Hei Frk. Lund! Så godt å se deg, hvordan er det med deg?!
Jeg har ikke kommet meg inn her på over en uke, så føler jeg har gått glipp av mye, hehe. Inkludert nytt oppsett, så såvidt jeg klarer å navigere meg rundt...

Deg går greit med meg, fortsatt ikke gravid da :( Men nå er jeg på Cd12 og venter el igjen. Desverre er typen ordentlig forskjølet nå, så tror ikke det blir mye aksjer de neste dagene... Han mener at da er Sædcellene syke også... Så de svømmer ikke så fort.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg mente å skrive mer, men skjermen ble hvit og ville ikke vise mer... Liker ikke den nye versjonen her altså.

Det jeg skulle si var at vi har søkt hjelp, og fikk brev om at vi kan få hjelp innen 6 mnd. MEN! Nå har jeg fått brev og vi får hjelp i begynnelsen av desember. Så dette blir spennende! Jeg føler at det er noe galt med kroppen min, så tviler på at jeg blir gravid før jeg får hjelp. Men vi skal prøve likevel selvfølgelig ;)

Å, jeg har savnet deg altså Frk Fryd! Nå skal jeg gå inn på siden din og se hva du har skrevet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så leit at du ikke har blitt gravid enda :( Jeg har tenkt så mye på deg! Og det er gode nyheter at dere får hjelp allerede i desember. Det er rart hvordan man kan kjenne på kroppen at det er noe galt med den, men vi håper jo selvfølgelig at den følelsen ikke stemmer! Godt dere vil bli tatt godt vare på og faktisk få svar på ting :) Jeg er så sikker på at dere får en 2014 baby <3 Har fortsatt ikke gitt opp håpet om at vi havner på samme terminforum ;)

Jeg har savnet deg også, frøken :)

Appen <3
 
Det går bra med meg akkurat nå altså. Det er bare så vondt hver gang tanta kommer... :( Blir godt å komme til utredning. Jeg er rimelig sikker på at jeg har endometriose og da må de bare fjerne det, så blir jeg gravid i en fei!! ;)
Da skjer jo ikke det før tidligst i januar (håper jo selvfølgelig på å bli gravid før det, men tviler litt...) så jeg håper du blir gravid før meg :)
Hvis du ikke blir det, så syns jeg vi skal havne i samme termin forum ;) Hadde vært kjekt!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det går bra med meg akkurat nå altså. Det er bare så vondt hver gang tanta kommer... :( Blir godt å komme til utredning. Jeg er rimelig sikker på at jeg har endometriose og da må de bare fjerne det, så blir jeg gravid i en fei!! ;)
Da skjer jo ikke det før tidligst i januar (håper jo selvfølgelig på å bli gravid før det, men tviler litt...) så jeg håper du blir gravid før meg :)
Hvis du ikke blir det, så syns jeg vi skal havne i samme termin forum ;) Hadde vært kjekt!!


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skjønner at det er vondt hver gang tanta kommer :( Uffa, skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg. Endometriose? Hvorfor tror du det om jeg får spørre? Vel, elsklingen vår har ikke kommet enda, og jeg vil helst bytte jobb før spira kommer, så det kan nok hende vi havner i samme forum ;)

Appen <3
 
Tror jeg har endometriose siden jeg har vært inne på sykehus før, i forhold til noe annet, og da sa de faktisk at de lurte på om jeg har endometriose. Men de ville ikke undersøke nærmere før jeg skulle prøve å få barn og jeg evt ikke fikk det til (som er nå). I tillegg har jeg veldig mange av symptomene til endometriose:


Symptomer ved endometriose
Smerter før og under menstruasjonen (noen få har smerter gjennom hele syklusen)
Smerter ved eggløsning
Smerter ved samleie
Infertilitet
Smerter ved avføring og/eller vannlating
Forstoppelse og/eller diarè
Tretthet, utmattelse, lavt energinivå
Kvalme
Kraftig og/eller uregelmessige blødninger
Smerter i korsryggen
Lav feber




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp