Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så flink du er til å sette ord på tankene og følelsene! Takk for at du deler dette med oss andre, og meg som nettopp har meldt meg inn og er rimelig ny, usikker og foreløbig bare suger til meg all infoen dere er så flinke til å dele.
Ønsker dere masse lykke til, måtte lille-spire gro snart!![]()
Aww..tusen takk for at du leser bloggen min!
Godt å vite jeg kan være til hjelp og inspirasjon for andre
Ny sier du? Akkurat bestem dere for å lage baby? Dere har en spennende tid forran dereHåper det går rimelig kjapt for dere, for man blir rimelig frustrert etterhvert.
Du får hoppe inn i Ikm-uke tråden som passer deg også da, hvis du ikke allerede har gjort detNår skal du ha mensen (Ikm)?
Jeg er ny på forumet her, jammen meg morsomt, spennende og følsomt å følge dere som har vært her en stund.
Vi begynte vel egentlig å planlegge det allerede i oktober kanskje, men fikk ikke "grønt lys" til å slutte med p-piller før i mars. Dette grunnet at jeg måtte slutte med cellegift og endel andre medisiner jeg tok pga barneleddgikten min. Så har bare hatt 3 mulige p.p. hvor ingen har gitt positiv test. Men de har visst meg at jeg har kort lutealfase (er det det det heter??), så idag har jeg vært hos lege, fått henvisining til GU med vurdering om pergotime. Fått det kjapt siden jeg ikke bør gå altfor lenge uten medisiner.
Jeg har hatt siste dag med mens idag, så får vel bare krysse fingrene igjen på neste ELVi bruker CBFM da, kjekt og enkelt egentlig.
Ser du temper, er det lettvint? Kul graf forresten!
Takk for tips om IKM-tråd, visste ikke hva det var jeg![]()
Spennende da!Kjipt å ha sånne sykdommer hvor man er avhengig av medisiner, men veldig bra at du kan få slippe litt for å lage barn. Da tar hvertfall legene hensyn til dine behov
Lutealfasen er tiden mellom eggløsning (el) og mensen (Ikm) trooor jegpleier å være ca. 14. dager.
Jeg har aldri prøvd CBFM, men det er vel en avansert el-tester?
Jeg anbefaler temping egentlig. Det sies at kun økning av basal-tempen (tempen det første minuttet du er våken om morgenen) er det som helt sikkert påviser eggløsning. Men syns nå faktisk at el-testene mine har truffet på samme dag som tempen øker, så det funker sikkert med kun el-tester også![]()
Kjedelig å være avhengig av medisiner når man så inderlig gjerne vil ha barn, men ellers er det ikke akkurat kriseDessuten er jeg kjent for å få det som jeg vil hos legene mine
Ingen kjære mor her i gården
Stemmer, det var det jeg trodde- da har jeg kort lutealfase, ihvertfall hatt det de 3 p.p. vi har hatt. Har fått TR kun etter 9-10 dager, og har sett/hørt at dette kan være litt problematisk med tanke på at egget ikke rekker å feste seg skikkelig før det "skylles" ut med mens. Vel, vi får se hva GU sier når jeg etterhvert får en time- håper på en time før den jeg egentlig fikk i desember.
Dumt spm kanskje, men må man måle tempen "bak"?
Jeg syns CBMF funker supert. Slår den på om morran og den sier i fra om jeg skal tisse på pinne eller ei, deretter viser den lav/høy/maks EL, og varsler også om kommende TR, da den etterhvert får oversikt over min syklus siden den lagrer infoen. Kjekt så langt!
Ser du har starta med babyklister, hva er dette og hvordan funker det? Sorry hvis jeg spør og graver litt mye, bare utrolig nyskjerrigper og vil liksom jobbe for en liten spire snart![]()
Bubbly <3 Hvordan går det med deg?
Appen <3
Det går bra med meg akkurat nå altså. Det er bare så vondt hver gang tanta kommer...Blir godt å komme til utredning. Jeg er rimelig sikker på at jeg har endometriose og da må de bare fjerne det, så blir jeg gravid i en fei!!
![]()
Da skjer jo ikke det før tidligst i januar (håper jo selvfølgelig på å bli gravid før det, men tviler litt...) så jeg håper du blir gravid før meg![]()
Hvis du ikke blir det, så syns jeg vi skal havne i samme termin forumHadde vært kjekt!!
Sent from my iPhone using BV Forum