Minimalles veg til baby❤️

13+0

Nå er baby like stor som en sitron og vi har faktisk gått inn i 2. trimester:woot: I går poppet magen ut og buksene begynner å bli trange:D Dette er så spennende og jeg gleder meg sånn til jeg kjenner bevegelse❤️

Formen holder seg ganske stabil og jeg klarer å gjøre mer og mer dagligdagse ting. Onsdag var jeg på første svangerskapskontroll hos legen og venter bare på prøvesvarene. Hun sykmeldte meg i enda to uker, så skal jeg kanskje prøve meg på 20% etter det:happy:

Graviduke: 14
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 192
Fullført graviditet: 32%
Neste legetime:
Neste jordmortime:
8. juni
Neste TUL:
OUL:
1. juli
Vektendring: -2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 7. juni

Ååå, gratulerer så masse med den lille sitronen!!:Heartred:Heartred Så gøy å følge med i dagboken din, blir så glad av å lese solskinnshistorier!:love017 (Bortsett fra kvalme osv da, sier ikke at du bare har hatt det lett altså).
 
Så godt å se at formen er på bedringens vei! Tenk det da, andre trimester :woot: i den ene appen min står det fortsatt 1. trimester, men er vel litt ulikt hvordan det regnes ulike steder. Likevel en stor milepæl :happy: har du begynt å planlegge noe for livet med en liten en nå? Gjort noen innkjøp eller lignende?
Ja, det står i babyverden-appen at jeg er i 2. trimester, men 1. trimester i preggers-appen:shy: Jeg har ikke begynt å planlegge så mye, er fremdeles litt i sjokk over at jeg enda er gravid:woot: Var en tur rundt for å se hvor de har hvilke barnevogner, så er forberedt der til vi skal kjøpe:happy: Har ikke kjøpt noen ting enda, bortsett fra en babybok hvor jeg skal skrive inn ting om graviditeten og babyens første år. Har du begynt å planlegge/kjøpe?:happy:
 
Ååå, gratulerer så masse med den lille sitronen!!:Heartred:Heartred Så gøy å følge med i dagboken din, blir så glad av å lese solskinnshistorier!:love017 (Bortsett fra kvalme osv da, sier ikke at du bare har hatt det lett altså).
Tusen takk❤️ Det har vært en tøff start for min del, men nå kjenner jeg at jeg har overskudd til å nyte det fremover:love7
 
Ja, det står i babyverden-appen at jeg er i 2. trimester, men 1. trimester i preggers-appen:shy: Jeg har ikke begynt å planlegge så mye, er fremdeles litt i sjokk over at jeg enda er gravid:woot: Var en tur rundt for å se hvor de har hvilke barnevogner, så er forberedt der til vi skal kjøpe:happy: Har ikke kjøpt noen ting enda, bortsett fra en babybok hvor jeg skal skrive inn ting om graviditeten og babyens første år. Har du begynt å planlegge/kjøpe?:happy:

Hehe, det høres kjent ut! Føles ennå veldig surrealistisk ut at det vokser noe inni magen :hilarious: og kjenner jeg fortsatt holder litt igjen på å skulle glede meg for mye. Vi har bare sett litt på nett på hva som finnes av ulike løsninger for barneseng, vogn osv, men har foreløpig holdt oss unna fysiske butikker og faktiske innkjøp. Eneste konkrete vi har sett en del på er at vi blir nødt å bygge om litt på adkomst og utebod-løsning i sommer dersom vi skal få en barnevogn opp og ned fra veien til huset. Og det kan kan ta en del tid fra idé til ferdig resultat, så det er vel bare å komme i gang :wideyed:

Så koselig med babybok da! Sikkert artig å kunne se tilbake på i ettertid :)
 
Hehe, det høres kjent ut! Føles ennå veldig surrealistisk ut at det vokser noe inni magen :hilarious: og kjenner jeg fortsatt holder litt igjen på å skulle glede meg for mye. Vi har bare sett litt på nett på hva som finnes av ulike løsninger for barneseng, vogn osv, men har foreløpig holdt oss unna fysiske butikker og faktiske innkjøp. Eneste konkrete vi har sett en del på er at vi blir nødt å bygge om litt på adkomst og utebod-løsning i sommer dersom vi skal få en barnevogn opp og ned fra veien til huset. Og det kan kan ta en del tid fra idé til ferdig resultat, så det er vel bare å komme i gang :wideyed:

Så koselig med babybok da! Sikkert artig å kunne se tilbake på i ettertid :)
Da er det nok lurt å komme igang med det da ja:happy: Regner med vi venter med noe særlig innkjøp før etter OUL. Mulig det blir barnevogn før den tid, da hun i butikken anbefalte å bestille før juli pga lang produksjonstid pga korona og sommerstengt for fabrikkene:)
 
Da er det nok lurt å komme igang med det da ja:happy: Regner med vi venter med noe særlig innkjøp før etter OUL. Mulig det blir barnevogn før den tid, da hun i butikken anbefalte å bestille før juli pga lang produksjonstid pga korona og sommerstengt for fabrikkene:)
Blir sikkert litt sånn her også, så mot slutten av sommeren blir det nok litt mer :) Men godt tips om barnevogn, det hadde vi ikke tenkt på. Bør kanksje se litt tidligere på det da.
 
14+0

Ny uke og formen holder seg relativt stabil:) Jeg satser på at jeg kan prøve meg på litt jobb igjen om 1-2 uker.

Baby er nå like stor som en appelsin og jeg kjenner livmora om jeg klemmer på magen:love7

Fikk vite denne uka at sjefen min også er gravid med termin i slutten av november, så vi skal nok vokse i takt:woot:

Det er straks 1 mnd til OUL og vi er veldig spente på om samboer får være med. De driver og endrer litt regler nå for tiden, men kan ikke se at St. Olavs har åpnet for dette enda. Vi krysser fingrene!

Vi har også kjøpt oss ny bil og det var litt rart å tenke på at det skal være plass til både hundebur og barnevogn i bagasjerommet:rolleyes:

I løpet av en av de neste ukene tenker jeg at vi skal dra å se på barnevogn og finne ut hva vi vil ha, så vi får bestilt før sommerferien:happy:

Graviduke: 15
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 185
Fullført graviditet: 34%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL:
OUL: 1. juli
Vektendring: -2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 7. juni
 
Lenge siden jeg har tittet innom nå, men så utrolig koselig å se at alt er bra med dere! :HeartpinkBlir spennende å se når du begynner å merke bevegelse!
 
15+0

Baby er nå like stor som en avokado! Hele 11 cm og 100g❤️ Jeg kjenner livmora veldig godt nå når jeg klemmer på magen og håper det begynner å synes for andre snart:shy:

I går og i natt har jeg hatt ganske ubehagelige smerter i nedre del av magen, noe som jeg ikke har kjent tidligere i graviditeten. Håper det bare er skikkelige strekke-smerter, men blir likevel bekymra. Heldigvis har det ikke kommet noe mer blod. På mandag skal jeg til jordmor, så jeg får nevne det for henne da.

Denne uka har jeg hatt litt tilbakefall med ekstrem kvalme og mye brekninger/oppkast. Håper virkelig ikke dette skal komme tilbake for å bli igjen, for neste uke var planen å komme tilbake på jobb 20%. Hadde vært fint å se kollegaene mine igjen etter 3 mnd sykmelding:)

Det er kun 3,5 uke til OUL nå, så håper virkelig de løsner på reglene på St. Olavs snart og lar barnefar bli med! Om ikke bestiller vi en privat TUL før dette, så vi begge får oppleve det og vite kjønn samtidig❤️

Graviduke: 16
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 178
Fullført graviditet: 37%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 8. juni
Neste TUL:
OUL: 1. juli
Vektendring: -2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: Til 7. juni
 
Bare kikker innom her en liten tur :) Lykke til i morgen, både hos jordmor og om det blir en tur innom jobb igjen. Får håpe smertene er harmløse og at kvalmen var forbigående :Heartred
 
15+3

I dag var jeg for første gang hos jordmor:) Snakket en del om plagene mine og hun mente det kunne være strekkesmerter jeg kjente, men det kunne også være tegn på urinveisinfeksjon da jeg i tillegg har smerter ved tømming av blæra. Skal levere en urinprøve hos legen, så får vi se. Jeg fikk også høre hjertelyd hos jordmor og hun kjente på livmora mi:happy:

Jeg var også på jobb noen timer idag, for første gang på over 3 måneder. Det var veldig fint å se kollegaene igjen og det gikk helt ok å være på jobb:) Så nå skal jeg prøve og jobbe 20% ut juni. Fikk også en av kollegaene mine til å ta ultralyd på meg, da jeg jobber på dyreklinikk, og vi så en ganske urolig liten krabat, som veivet med armer og bein og snurret rundt i magen:love7 Vi prøvde å se etter kjønnet, men det var helt håpløst, så vi får smøre oss med tålmodighet til OUL:hilarious:

Graviduke:
16
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 175
Fullført graviditet: 38%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 20. juli
OUL: 1. juli
Vektendring: -2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. juli
 
15+3
I dag var jeg for første gang hos jordmor:) Snakket en del om plagene mine og hun mente det kunne være strekkesmerter jeg kjente, men det kunne også være tegn på urinveisinfeksjon da jeg i tillegg har smerter ved tømming av blæra. Skal levere en urinprøve hos legen, så får vi se. Jeg fikk også høre hjertelyd hos jordmor og hun kjente på livmora mi:happy:

Jeg var også på jobb noen timer idag, for første gang på over 3 måneder. Det var veldig fint å se kollegaene igjen og det gikk helt ok å være på jobb:) Så nå skal jeg prøve og jobbe 20% ut juni. Fikk også en av kollegaene mine til å ta ultralyd på meg, da jeg jobber på dyreklinikk, og vi så en ganske urolig liten krabat, som veivet med armer og bein og snurret rundt i magen:love7 Vi prøvde å se etter kjønnet, men det var helt håpløst, så vi får smøre oss med tålmodighet til OUL:hilarious:
Graviduke: 16
Graviditetsmåned: 4
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 175
Fullført graviditet: 38%
Neste legetime:
Neste jordmortime:
20. juli
OUL: 1. juli
Vektendring: -2 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. juli
Åh wow!! Så du kan ta ultralyd når du vil på jobb? Det er jo fantastisk da om du noen gang blir urolig eller om du bare vil sjekke at alt er bra. :) lucky. :)

Så herlig at du har kommet så langt. :) blir spennende å høre om det blir gutt eller jente på oul. :) ikke lenge igjen nå. :)
 
Åh wow!! Så du kan ta ultralyd når du vil på jobb? Det er jo fantastisk da om du noen gang blir urolig eller om du bare vil sjekke at alt er bra. :) lucky. :)

Så herlig at du har kommet så langt. :) blir spennende å høre om det blir gutt eller jente på oul. :) ikke lenge igjen nå. :)

Ja, jeg kan egentlig ta ultralyd på jobb når jeg vil:) Håper du følger etter med terminspire om ikke lenge❤️
 
17+4

Formen er veldig opp og ned om dagen. Har begynt å kaste opp litt igjen og vet ikke om det er fordi det blir for mye for meg å jobbe igjen eller ikke:depressed: Skal snakke med legen neste uke, men jeg tviler på at det blir noe mer enn 20% jobb i sommer.

Fremdeles har ikke magen vokst noe særlig. Av og til vises det litt at jeg er gravid, men ikke nok til at noen på gata kunne tippet det:p Ikke kjenner jeg noe heller enda, men jeg tror morkaka ligger forran:shifty:

Det er kun 8 dager til OUL! Foreløpig har ikke St. Olavs åpnet opp for at samboer får være med, men vi krysser alt vi har:smiley-angelic001

Graviduke: 18
Graviditetsmåned: 5
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 160
Fullført graviditet: 43%
Neste legetime: Uke 27
Neste jordmortime: 20. juli
OUL: 1. juli
Vektendring: 0 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. juli
 
18+0
Nå er baby like stor som en mango:happy: Jeg kan ikke tro at jeg er 18 fullgåtte uker bak meg og det er kun 5 dager til OUL:woot: Enda har jeg ikke turt å gjøre noen innkjøp, jeg avventer til etter OUL for å se at alt ser bra ut først.

Dagen etter jeg postet forrige innlegg, 17+5, kjente jeg liv for første gang❤️ To små dult, som var umulig å ta feil av. 17+5 og 17+6 ble lille veldig aktiv på kvelden og samboer kunne kjenne sparkene fra utsiden også:love7 Det er en helt fantastisk følelse:Heartbigred
Graviduke: 19
Graviditetsmåned: 5
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 157
Fullført graviditet: 44,5%
Neste legetime: Uke 27
Neste jordmortime: 20. juli
OUL: 1. juli
Vektendring: 0 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. juli
 
Last edited:
Så koselig å kunne kjenne spark! Lykke til på OUL neste uke :)
 
19+0

Snart halvveis! Var på OUL 1. juli og fikk se ei frisk jente❤️ Hun var litt sjenert og gjemte seg langt ned, så jordmor fikk ikke gjort alle målinger eller tatt noe fint bilde. Vi skal tilbake igjen 8. juli og håper hun et litt mer samarbeidsvillig da:happy:

Morkaka ligger forran, men jeg kjenner likevel bevegelse flere ganger daglig❤️ Nå må bare magen begynne å vokse:)

Graviduke: 20
Graviditetsmåned: 5
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 150
Fullført graviditet: 47%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 20. juli
OUL: 8. juli
Vektendring: 0 kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i magen, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. september
 
Uke 22+1

En stund siden sist oppdatering nå. I natt og i dag har vært slitsom og veldig stressende. I går kveld begynte jeg å få mange kynnere med kortere og kortere mellomrom. Samtidig fikk jeg mensliknende smerter i mage og rygg. Jeg sov lite i natt og kynnerne kom med 3 minutters mellomrom. I morgest valgte jeg å ringe føden og fikk komme inn på en sjekk, men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe om det viste seg å være premature rier.

Jordmor og lege sjekket alt de kunne sjekke og alt så greit ut. De hadde ingen forklaring på hvorfor jeg hadde så regelmessige og vonde kynnere. Livmorhalsen var lukket og ble målt til 2,4 cm, noe som gjør meg litt stressa da under 2,5 cm regnes som for kort livmorhals ut fra hva jeg har lest. Jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta det med ro og ringe igjen om det skulle bli verre. Krysser fingrene for at dette gir seg og at lille blir der inne i mange mange uker til❤️

Graviduke:
23
Graviditetsmåned: 6
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 128
Fullført graviditet: 54,8%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 17. august
Vektendring: +2kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i mage/rygg, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. september
 
Back
Topp