Minimalles veg til baby❤️

Uff det hørtes ikke no gøy ut. Krysser fingrene for at kynnerne har gitt seg litt iløpet av dagen og at det forblir slik fremover. Du må holde deg i ro og la kroppen få godt med hvile nå.
 
Uke 22+1
En stund siden sist oppdatering nå. I natt og i dag har vært slitsom og veldig stressende. I går kveld begynte jeg å få mange kynnere med kortere og kortere mellomrom. Samtidig fikk jeg mensliknende smerter i mage og rygg. Jeg sov lite i natt og kynnerne kom med 3 minutters mellomrom. I morgest valgte jeg å ringe føden og fikk komme inn på en sjekk, men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe om det viste seg å være premature rier.

Jordmor og lege sjekket alt de kunne sjekke og alt så greit ut. De hadde ingen forklaring på hvorfor jeg hadde så regelmessige og vonde kynnere. Livmorhalsen var lukket og ble målt til 2,4 cm, noe som gjør meg litt stressa da under 2,5 cm regnes som for kort livmorhals ut fra hva jeg har lest. Jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta det med ro og ringe igjen om det skulle bli verre. Krysser fingrene for at dette gir seg og at lille blir der inne i mange mange uker til❤️
Graviduke: 23
Graviditetsmåned: 6
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 128
Fullført graviditet: 54,8%
Neste legetime:
Neste jordmortime:
17. august
Vektendring: +2kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i mage/rygg, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. september
Å nei Huff dette hørtes ikke noe særlig ut. Skjønner godt at det stresser deg. Håper det går over snart og at alt du trenger er å slappe av.
Du må holde oss oppdatert ❤
 
Huff, jeg kjenner meg så igjen fra forrige svangerskap. Jeg hadde mye av det samme, men det gikk helt fint. Men jeg var så bekymra, husker jeg. Krysser fingrene for for at ting roer seg for deg :Heartred
 
Huff, jeg kjenner meg så igjen fra forrige svangerskap. Jeg hadde mye av det samme, men det gikk helt fint. Men jeg var så bekymra, husker jeg. Krysser fingrene for for at ting roer seg for deg :Heartred
Kan du fortelle litt om hva du opplevde? Eller har du dagbok jeg kan lese?❤️
 
Kan du fortelle litt om hva du opplevde? Eller har du dagbok jeg kan lese?❤️

Ja, det var rundt uke 20 mener jeg. Jeg oppdaget blod og hadde uregelmessig, ganske harde kynnere. Jeg ble veldig redd. Jeg var i utgangspunktet veldig engstelig og pessimistisk, for hadde prata med flere som hadde opplevd SA. Jeg var sikker på at jeg ville også oppleve det jeg også. Dro for en sjekk, men alt sto heldigvis bra til. Jeg fortsatte med ganske harde kynnere gjennom hele svangerskapet. Særlig ved stress og aktivitet. Måtte roe helt ned og jordmor sykemeldte meg helt til slutt. Men opplevde heldigvis ikke noe mer blod. Men hadde flere UVI gjennom svangerskapet også. Da kom det litt blod, men ikke fra livmor.

Jeg fødte dagen før termin til en perfekt liten gutt. Jeg hadde sinnsykt effektive rier og gutten sklei ut perfekt som et såpestykke, helt gjennomsnittlig størrelse. Jeg fikk ikke helt med meg starten på fødselen en gang, for trodde det bare var kynnere, haha.
 
23+0

Endelig har vi kommet så langt at lille har en sjanse til å overleve, om hun skulle bli født❤️ Jeg har slitt mye av og på med kynnere denne uka og i perioder er de veldig sterke og vonde. Håper dette ikke blir veldig langvarig eller viser seg å gå over til premature rier. Foreløpig takler jeg smertene om jeg ligger i ro med varmeflaske på mage og rygg. Lille må bare holde seg der inne, der hun har det best❤️

Graviduke: 24
Graviditetsmåned: 6
Trimester: 2
Dager igjen til termin: 122
Fullført graviditet: 56,9%
Neste legetime:
Neste jordmortime: 17. august
Vektendring: +2kg
Symptomer: kvalme, brekninger/oppkast, ømme pupper, murringer/stikkinger i mage/rygg, kynnere, svimmel
Medisiner: Phenergan 25mg
Sykmeldt: 80% til 1. september
 
Hei igjen!

Da er jeg tilbake her og vi har så smått begynt å prøve på nr 2:dummy::dummy1: Jenta vår er nå 16mnd og vi har det veldig fint❤️

PP2 - CD29 - 4DPO

C2C69AA4-E2D3-4EBE-80B0-0E4F8C96429C.jpeg


Premom og Flo mener jeg er 5dpo, men jeg velger å bruke FF, så får jeg heller bli positivt overrasket om jeg har kommet lenger:)
Vi traff relativt godt med aksjene denne PP, så håpet er der enda:hilarious:
Symptomer foreløpig er økt urinering og murringer:shy:
 
PP2 - CD38 - 13DPO

Jeg blir litt usikker på om dette er terminspire når det er så lite stigning på testene. Jeg får prøve å ha litt is i magen til i morgen iallefall:banghead:

5049DFDE-1821-41CB-A98F-F5EA3E23F898.jpeg


CFC9242E-32B4-40EF-8109-BCFC3283B26A.jpeg
 
Jeg har mista litt trua når det ikke er noe stigning enda. Jeg fortalte det likevel til samboer i sted, lille på 16 mnd ga han et påskeegg med testene i:happy:

B86129F8-E04F-4869-972A-FA45B2EE4517.jpeg


2318DE53-9E4E-40A0-A07C-4F657F71A519.jpeg
 
Back
Topp