Minimalister

Blir for sterilt for meg. Og så liker jeg ikke ekko :p
Må ha bilder på veggene og planter.

Nå skal det sies at det tar litt tid å finne bilder man liker som passer i størrelse og farger. Men ting begynner å komme på plass nå.

Muskattnøtt er en nydelig farge! Men ja, må ikke bli for mørkt heller. Hva slags farge har dere på de andre veggene?
Gleder meg til vi begynner å pusse opp første etasje. Flytta i sommer, så vi tar et rom av ganga. Når vi er ferdige, skal det ikke være en eneste hvit vegg igjen. :p og nede i første er det hvite gipsvegger over alt. Får vondt i kreativiteten av å se på. :p
Vi har tudor på de andre veggene.
1455901589613.jpg
Som du ser så er det Muskattnøtt på ene veggen med vindu. Er bare et par vinduer med litt str på, på en 35 kvm stor stue. Og de er sammen i et hjørne.
Og så ligger stua sånn til at vi ikke får sola inn før etter påske :-P

Dette er tatt fra vindusveggen og inn i rommet. Ikke mye lys inne i rommet... To små vinduer over sofaen der.
(vi har ikke fått malt taklistene enda på dette bildet, er ikke ferdig med malingen)

Ikke mye naturlig lys inn i dette rommet...

1455901825172.jpg

Men vi ble fornøyd ;-)

Vi har tudor på de andre veggene.
Vis vedlegget 162610
Som du ser så er det Muskattnøtt på ene veggen med vindu. Er bare et par vinduer med litt str på, på en 35 kvm stor stue. Og de er sammen i et hjørne.
Og så ligger stua sånn til at vi ikke får sola inn før etter påske :-P

Dette er tatt fra vindusveggen og inn i rommet. Ikke mye lys inne i rommet... To små vinduer over sofaen der.
(vi har ikke fått malt taklistene enda på dette bildet, er ikke ferdig med malingen)

Ikke mye naturlig lys inn i dette rommet...

Vis vedlegget 162612

Men vi ble fornøyd ;-)
Nei, det ser jeg! Var ikke så mye lys. Men veldig koselig stue da. :) passa godt med fargene dere har valgt!

Nei, det ser jeg! Var ikke så mye lys. Men veldig koselig stue da. :) passa godt med fargene dere har valgt!
Ja når vi fikk opp bilder og fikk ting på plass dit det skulle ble det bra ;-)
Vi var jo ikke ferdige på disse bildene.

Nå er jeg bare fryktelig usikker på gardiner..

Kjøpte panelgardiner, hvite og en blåfarge, men det skar seg med de blå. Så nå henger de røde julegardinene oppe enda :-P

Har bestilt nye nå, så får jeg prøve. Bestilt en pakke av hver farge først :-P
Denne:
http://www.jotex.no/jotex/colour-lengde-med-maljer-2-pk/332195?N=1z141dp&Ns=RankValue8|1&Nao=0

Og denne:
http://www.jotex.no/jotex/colour-lengde-med-maljer-2-pk/332195?N=1z141dp&Ns=RankValue8|1&Nao=0

Vet ikke hva som blir best jeg :-P

Edit: ser nå at det er linken til hovedsiden som kommer. Jeg har bestilt muldvarpbrun og den lyseste grå som heter gråbeige.

Ja når vi fikk opp bilder og fikk ting på plass dit det skulle ble det bra ;-)
Vi var jo ikke ferdige på disse bildene.

Nå er jeg bare fryktelig usikker på gardiner..

Kjøpte panelgardiner, hvite og en blåfarge, men det skar seg med de blå. Så nå henger de røde julegardinene oppe enda :-P

Har bestilt nye nå, så får jeg prøve. Bestilt en pakke av hver farge først :-P
Denne:

Og denne:

Vet ikke hva som blir best jeg :-P

Edit: ser nå at det er linken til hovedsiden som kommer. Jeg har bestilt muldvarpbrun og den lyseste grå som heter gråbeige.
Ååh, fine gardiner! Dere skal ha disse på den veggen med muskattnøtt? Isåfall tror jeg jeg ville hatt de gråbeige... siden den muldvarp sikkert går litt i ett med muskatt? Lurt å bestille begge da, så dere kan sammenligne. :)

Nei, jeg har sofaen full av puter og pledd:)
Elsker lysestaker og kraftige speil/rammer på veggen :D
Trives best når det er lunt og hjemmekoselig :)

Men det kan være råkult med minimalistisk stil, men jeg trives ikke med det i mitt hjem :)

Ååh, fine gardiner! Dere skal ha disse på den veggen med muskattnøtt? Isåfall tror jeg jeg ville hatt de gråbeige... siden den muldvarp sikkert går litt i ett med muskatt? Lurt å bestille begge da, så dere kan sammenligne. :)
Problemet, eller, utfordringen, er at ett vindu er på veggen med muskatnøtt, og det andre vinduet og verandadør er på veggen med tudor :-P

Så jeg er veldig i tvil :-P

Men jeg tror også kanskje de grå blir best mot muskatnøtt. Men så er jo tudor en gråbeige farge også, men ikke veldig grå, så mulig at de grå gardinene vil passe til den lyse veggen og.

Derfor bestilte jeg en pakke av hver farge :-P

Alle vegger er hvite, har en del kunst på veggene, og noen bilder av folk rundt om. Kjøper sjeldent nips og dill. Samler bare masse støv. Vi er begge glad i rene flater. Blir nok rot uten alt det ekstra. Og i hvert fall når bebbin kommer! Sånn er vi da. Føler egentlig at vi har akkurat nok. Kan tenne masse lys om vi vil det, uten at det er greier over alt.

Var veldig minimalistisk før, men har endrer seg de siste årene. Nå er det blomster i alle vinduskarmer i stuen, blomst på en skjenk og spisebord, duker, lysestaker på skjenk, gulv og peishyllen og bilder i hele huset :p

Hos meg har minimalisme kræsjet med jungel og et bibliotek tror jeg, litt usikker på hva dere ville kalt resultatet. :p Jeg vil helst ha veggene kritthvite, takmaling er flotte greier, og jeg har ingenting nips eller lys overhode. Har kun den mengden puter jeg trenger for å gjøre sofaen komfortabel, og pledd kun når jeg trenger det. Jeg har bilder på alle vegger da, og masse familiefoto stående i bokhyllene. Med mange tusen bøker tar de nevnte bokhyllene litt plass... I tillegg elsker jeg grønne planter, og hver ledige krok, bord, vindu eller hylle har en plante eller flere.

Hjemme hos andre synes jeg det kan være fint med mye forskjellig, da liker jeg både mørke rom, flotte tapeter, furu, shabby chic og det meste annet. Eneste jeg ikke liker er hvis det blir en veldig blanding av stiler. Type villmarkspanel, skipsgulv, rokokkomøbler, gull armatur, glassbord med ståldetaljer og diger hjemmekino i samme hus. :p (Jeg har helt seriøst sett en slik mix to ganger. Så ut som om alt var valgt ut for å være dyrest mulig, uten tanke på hva som passet eller hva eierne likte. :confused: )

Liker rene linjer og rolige farger. Så litt minimalisme kanskje. Men må ha bilder på veggene, litt grønne planter og puter i sofaen.

Liker rene linjer og rolige farger. Så litt minimalisme kanskje. Men må ha bilder på veggene, litt grønne planter og puter i sofaen.

Samme her! Har nok en litt minimalistisk stil, men har jo bilder og planter! Har tatt bilder hos fotograf, synes de er fine og passer inn, samtidig som de er personlige :)

Er et sted midt i mellom. Kunne vært mindre, men ikke overfylt heller

Elsker puter, pledd, bilder/lerreter og lignende, lysestaker, grønne planter/blomster, telysholdere, kongler, lyshus, lyslykter osv. Absolutt ikke minimalistisk her, men passer på så det ikke blir for mye. Det skal være godt med "luft" på overflatene og veggene også ;)

Er nokk litt mellom ting her.. Fjerner ofte pynt for eg hater og tørke støv. Og det er mye lettere vis det er mindre ting i veien :p men har planter og litt pynt. Masse puter og tepper da vi alle er sofa griser :p hehe men liker at det ser ryddig ut så rydder ofte bort mye pynt når eg pynter til jul som aldri kommer frem igjen :p

Er nokk et sted midt mellom. Ikke altfor mye, men synest det må være en del også for at det ikke skal bli sterilt og kaldt!
Er veldig opptatt av interiør da, så gøy :)

Jeg elsker å ha ting og tang i stua, men jeg er elendig på å handle interiør. Trenger ikke så mye bilder men masse småting, levende lys og blomster. Så nei ingen minimalist her Hehe

Jeg er vel en mellomgreie. Liker ikke altfor mye småting og nips, men må ha litt fine pyntegjenstander, bilder og puter og slik:)

Ligger et svar til deg her ;-)
Noen sider bakover ;-)

Trenger hjelp :-P

Back
Topp