Min vei mot førstemann

Ja, det er jo helt uvirkelig at vi skal velge et navn hun skal ha resten av livet! :nailbiting: Så kan du se for deg meg da, som endelig har klart å bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha på babynestet... Tror jeg har vinglet frem og tilbake siden jeg fant ut at jeg var gravid. Et babynest liksom?!

Her er de mest aktuelle navnene vi har på listen:
Anna
Petra
Lilly
Emilia (liker navnet, men synes det har for mange stavelser)
Millie
Klara/Clara
Emily
Mari

Noen ganger føler jeg at det blir et av disse, mens andre dager er jeg overbevist om at vi må finne på noe helt annet. Det er mange andre navn jeg liker, men vi har blitt enige om at det skal være enkelt å uttale i de fleste land. Selv har jeg et navn som ikke kan uttales feil på noen språk, og har satt veldig pris på det. Samboer sitt navn er umulig å uttale på noen andre språk enn norsk, så han er tvunget til å bruke mellomnavnet sitt i utlandet.

Har dere bestemt dere for navn?

Hahah spent på hvordan dere skal klare å bestemme dere for barnevogn - det syntes jeg var dødsvanskelig! Ser for meg at dere bare må ende med å trekke lodd for å lande et navn til slutt :hilarious: Veldig mange fine kandidater, da:happy: Her blir det nok en liten Sigrid :love017 Men verken nå eller forrige gang har det vært helt sånn åpenbart at det MÅÅ hun hete! Er mer det beste navnet vi klarer å bli enige om (vi har ganske ulik smak:wacky:). Men nå er det jo absurd å tenke at datteren vår skulle hete noe annet. Ikke dumt å tenke litt internasjonalt, da:happy:

Hvordan er formen din nå? Nå er du vel inne i tredje trimester? :smiley-bounce012
 
Dobbeltsjekket nå, og ser det ikke er helt tredje trimester ennå, men nærmer seg med stormskritt :woot:
 
Hahah spent på hvordan dere skal klare å bestemme dere for barnevogn - det syntes jeg var dødsvanskelig! Ser for meg at dere bare må ende med å trekke lodd for å lande et navn til slutt :hilarious: Veldig mange fine kandidater, da:happy: Her blir det nok en liten Sigrid :love017 Men verken nå eller forrige gang har det vært helt sånn åpenbart at det MÅÅ hun hete! Er mer det beste navnet vi klarer å bli enige om (vi har ganske ulik smak:wacky:). Men nå er det jo absurd å tenke at datteren vår skulle hete noe annet. Ikke dumt å tenke litt internasjonalt, da:happy:

Hvordan er formen din nå? Nå er du vel inne i tredje trimester? :smiley-bounce012
Barnevogn og bilsete har vi faktisk bestilt, det bestemte vi oss for allerede etter OUL. Så slipper heldigvis å tenke mer på det :hilarious: Synes faktisk de litt større tingene er enklere, men det er nok fordi samboer engasjerer seg litt mer i typ vogn og bilsete enn i et babynest, haha. Sigrid er et veldig fint navn, og snart er hun er!

Formen er fortsatt fin! Jeg har fått litt vondt i setet nå, særlig hvis jeg sitter lenge eller går for langt. Så prøver å ta litt pauser fra hjemmekontoret og gå litt kortere turer. Også er jeg på treningssenter 2-3 ganger i uken og jeg er bare veldig glad for at kroppen min fungerer så bra. Det har alt å si for psyken!

Ellers er jeg bare veldig utålmodig. Ikke fordi jeg er lei av å være gravid, men fordi jeg har så lyst til å møte hun som ligger i magen :happy: Min eneste kollega har jo permisjon, så jeg har hjemmekontor - det kan bli litt lange dager. Men neste uke skal vi til Oslo (jeg er opprinnelig derfra) med masse venninnebesøk og om 2 uker reiser vi en uke på ferie, så tipper de 3 neste ukene kommer til å fly forbi. Vipps, så er jeg 30 uker, det er sommer og bare 10 uker igjen til termin :D
 
Barnevogn og bilsete har vi faktisk bestilt, det bestemte vi oss for allerede etter OUL. Så slipper heldigvis å tenke mer på det :hilarious: Synes faktisk de litt større tingene er enklere, men det er nok fordi samboer engasjerer seg litt mer i typ vogn og bilsete enn i et babynest, haha. Sigrid er et veldig fint navn, og snart er hun er!

Formen er fortsatt fin! Jeg har fått litt vondt i setet nå, særlig hvis jeg sitter lenge eller går for langt. Så prøver å ta litt pauser fra hjemmekontoret og gå litt kortere turer. Også er jeg på treningssenter 2-3 ganger i uken og jeg er bare veldig glad for at kroppen min fungerer så bra. Det har alt å si for psyken!

Ellers er jeg bare veldig utålmodig. Ikke fordi jeg er lei av å være gravid, men fordi jeg har så lyst til å møte hun som ligger i magen :happy: Min eneste kollega har jo permisjon, så jeg har hjemmekontor - det kan bli litt lange dager. Men neste uke skal vi til Oslo (jeg er opprinnelig derfra) med masse venninnebesøk og om 2 uker reiser vi en uke på ferie, så tipper de 3 neste ukene kommer til å fly forbi. Vipps, så er jeg 30 uker, det er sommer og bare 10 uker igjen til termin :D

Haha godt å ha noen av de større tingene unnagjort, da! Skjønner veeldig godt det med utålmodigheten. Håper tiden fremover flyr av gårde - det hjelper jo sikkert litt med sol og sommer og masse planer :love017
 
30+4

Herregud, er det 7 uker siden forrige oppdatering allerede?! :hilarious: Og jeg som syntes at tiden gikk sakte.. Vel, det var visst en fase.

Formen er fortsatt overraskende bra, og det er jeg skikkelig takknemlig for. Jeg trives faktisk veldig godt som gravid og føler meg skikkelig fin. Noen ganger kan jeg se meg selv i speilet og tenke tilbake på den tiden da jeg hadde en "foodbaby" og håpte at det en gang ville være en ekte baby inni der. Vel, nå er det faktisk det, og det er heeeelt sykt. Datteren vår ligger der inne, og om 2 måneder får vi møte henne :Heartred

Vi har vært en uke i Hellas siden sist og både flytur og ferie var helt uproblematisk. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt bekymret for at jeg plutselig skulle kjenne lite liv mens vi var borte, men lille har vært veldig aktiv hele tiden. Nå merker jeg at bevegelsene har endret seg, fra mye dulting til mer glidende bevegelser. Hun får jo mindre og mindre plass, og jeg synes det er sykt at hun i det hele tatt får plass inne i magen. Den er ikke så altfor stor, men så er jeg til gjengjeld ganske høy. Tenker jo egentlig at det er greit med ikke så altfor stor mage, den skal faktisk vokse i 10 uker til.

Det meste av utstyr er på plass, så nå mangler egentlig bare å skru sammen sprinkelsenga, som vi har tenkt til å gjøre om til en bedside. Ja, så må jeg vaske litt greier, men det er jo bare kos. Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til permisjon, begynner å bli rimelig lei av å jobbe nå. Heldigvis pleier juli å være ganske rolig, med lite mas fra kunder, så vi får se om det ikke blir litt ferie :)
 
36+3

Og 4 uker igjen til termin, det er så sykt! Har jo hele tiden tenkt at det er en evighet til lille kommer, men nå nærmer det seg virkelig. Siste uken på jobb før jeg går ut i permisjon, og det gleder jeg meg veldig til. Har også fått innvilget søknad om foreldrepenger, og da er nok en bekymring fjernet fra tankekjøret. Det er jo litt ekstra greier jeg må sende inn i og med at jeg er ansatt i mitt eget AS, samtidig som at lønnen varierer fra måned til måned, så har vært litt bekymret for at det skulle bli en lang prosess med mye greier. Men det gikk faktisk lettere og raskere enn jeg hadde forestilt meg, så det var veldig deilig!

Formen min er fortsatt fin, men jeg merker at jeg er sliten og trøtt. Kan nappe inntil to ganger om dagen, og det er ikke likt meg i det hele tatt :hilarious: Jeg sover greit om natten og har gitt med selv luksusen av null vekkerklokke frem til fødsel. Sov mens du kan, er det ikke det man sier?

For 3 uker siden var vi på vekstkontroll og lille vokser akkurat som hun skal. Kjenner masse liv, og er veldig glad for at jeg ikke trenger å bekymre meg for at det er stille i magen. Ellers hadde jeg litt høyt blodtrykk sist kontroll, så skal kontrollmåle denne uken. Har ingen andre symptomer på svangerskapsforgiftning, så bekymrer meg ikke nevneverdig over det heller. Hun ligger fortsatt med hodet ned, så nå er det vel lite sannsynlig at hun skal snu seg.

Nå skal jeg bare lade opp og slappe av så mye jeg kan fremover!
 
Nydelig oppdatering! Herlig at ting løser seg enkelt og greit med foreldrepenger, og at frøkna allerede ligger klar med hodet ned samt at alt generelt tilsynelatende er så bra som det overhode kan :Heartpink Nå er det "bare" sjarmøretappen igjen, satser på at den siste lille tiden som gjenstår blir like knirkefri :love017
 
Så herlig ❤️ Tenk at hun snart kommer!

Vi føder vel kanskje rundt samme tid vi da :)
 
39+0

Nå begynner det virkelig å nærme seg! Uansett når hun kommer, så er det ikke lenge til jeg er mamma :Heartred Det har nesten ikke gått opp for meg enda at det faktisk ligger et menneske inni magen.

Var hos jordmor her om dagen. Hun ligger fortsatt med hodet ned, og ryggen på min venstre side, akkurat som hun har gjort siden uke 28. Hodet er ikke festet, men jeg tviler på at hun snur seg nå.

Formen er fortsatt veldig bra. Jeg er så glad for at jeg fortsatt kan holde meg i bevegelse og trener både styrke og går turer med podcast på øret. Permisjon er jo i gang, og jeg skal ærlig innrømme at dagene kan bli litt lange :hilarious: Misforstå meg rett, det er veldig deilig, men jeg føler jeg har litt for mye tid til å kjenne etter. Og jeg kjenner jo absolutt ingenting! Blir nesten litt stressa av at alle spør om jeg kjenner at noe er annerledes. Jeg føler meg helt normal. Er vel bare å forberede seg på at det kan ta tid før hun kommer.

Apropos det å spørre; kan vi snakke om hvor utroooolig lei jeg er av å svare på spørsmål fra gud og hvermann? Hvordan er formen? Er det tungt nå? Hvor lenge er det igjen? Gruer du deg til fødsel? Gleder du deg? Er du klar? Er det gutt eller jente som kommer? Har dere funnet navn? Er barnerommet klart? Har dere alt dere trenger nå? OMG. Det er så mange av de samme spørsmålene. Jeg bor på et lite sted, så møter kjentfolk overalt. På treningssenteret, på butikken, ute på tur. Jeg synes det er gøy å snakke om både graviditet og fødsel med venninnene mine, men det er jo grenser for hvor spennende det er å diskutere fødsel med middelaldrende menn på Rema1000. Sånn, da har jeg fått det ut av systemet.

Lille har enda ikke fått navn, og kommer nok ikke til å få det før hun er her. Vi har i det minste noen vi liker, så får vi se hva som passer henne. Jeg lurer sånn på hvem det er som er der inne!! Du kan komme når du vil, mamma og pappa er veeeldig klare for å møte deg.
 
39+0

Nå begynner det virkelig å nærme seg! Uansett når hun kommer, så er det ikke lenge til jeg er mamma :Heartred Det har nesten ikke gått opp for meg enda at det faktisk ligger et menneske inni magen.

Var hos jordmor her om dagen. Hun ligger fortsatt med hodet ned, og ryggen på min venstre side, akkurat som hun har gjort siden uke 28. Hodet er ikke festet, men jeg tviler på at hun snur seg nå.

Formen er fortsatt veldig bra. Jeg er så glad for at jeg fortsatt kan holde meg i bevegelse og trener både styrke og går turer med podcast på øret. Permisjon er jo i gang, og jeg skal ærlig innrømme at dagene kan bli litt lange :hilarious: Misforstå meg rett, det er veldig deilig, men jeg føler jeg har litt for mye tid til å kjenne etter. Og jeg kjenner jo absolutt ingenting! Blir nesten litt stressa av at alle spør om jeg kjenner at noe er annerledes. Jeg føler meg helt normal. Er vel bare å forberede seg på at det kan ta tid før hun kommer.

Apropos det å spørre; kan vi snakke om hvor utroooolig lei jeg er av å svare på spørsmål fra gud og hvermann? Hvordan er formen? Er det tungt nå? Hvor lenge er det igjen? Gruer du deg til fødsel? Gleder du deg? Er du klar? Er det gutt eller jente som kommer? Har dere funnet navn? Er barnerommet klart? Har dere alt dere trenger nå? OMG. Det er så mange av de samme spørsmålene. Jeg bor på et lite sted, så møter kjentfolk overalt. På treningssenteret, på butikken, ute på tur. Jeg synes det er gøy å snakke om både graviditet og fødsel med venninnene mine, men det er jo grenser for hvor spennende det er å diskutere fødsel med middelaldrende menn på Rema1000. Sånn, da har jeg fått det ut av systemet.

Lille har enda ikke fått navn, og kommer nok ikke til å få det før hun er her. Vi har i det minste noen vi liker, så får vi se hva som passer henne. Jeg lurer sånn på hvem det er som er der inne!! Du kan komme når du vil, mamma og pappa er veeeldig klare for å møte deg.
Ååå, masse masse lykke til med innspurten! ❤️❤️ Endelig er det straks din tur til å bli mamma!! :D Det har vært en lang reise hit, men nå er det snart starten på en ny en! ❤️❤️
 
Ååå, masse masse lykke til med innspurten! ❤️❤️ Endelig er det straks din tur til å bli mamma!! :D Det har vært en lang reise hit, men nå er det snart starten på en ny en! ❤️❤️
Jaa, tenk det!! Føler alt fokus har vært på å bli gravid, at jeg nesten ikke har tenkt tanken på at jeg skal bli en mamma. Nå håper jeg du kommer etter veldig snart :Heartred
 
Lykke til!

Lucas hadde heller ikke navn før, men føltes veldig rett for meg sekundet han var ute :)

Husker forøvrig jeg tullet med deg tidligere i år om at vi ville føde samtidig, ble august på begge to :p
 
39+0

Nå begynner det virkelig å nærme seg! Uansett når hun kommer, så er det ikke lenge til jeg er mamma :Heartred Det har nesten ikke gått opp for meg enda at det faktisk ligger et menneske inni magen.

Var hos jordmor her om dagen. Hun ligger fortsatt med hodet ned, og ryggen på min venstre side, akkurat som hun har gjort siden uke 28. Hodet er ikke festet, men jeg tviler på at hun snur seg nå.

Formen er fortsatt veldig bra. Jeg er så glad for at jeg fortsatt kan holde meg i bevegelse og trener både styrke og går turer med podcast på øret. Permisjon er jo i gang, og jeg skal ærlig innrømme at dagene kan bli litt lange :hilarious: Misforstå meg rett, det er veldig deilig, men jeg føler jeg har litt for mye tid til å kjenne etter. Og jeg kjenner jo absolutt ingenting! Blir nesten litt stressa av at alle spør om jeg kjenner at noe er annerledes. Jeg føler meg helt normal. Er vel bare å forberede seg på at det kan ta tid før hun kommer.

Apropos det å spørre; kan vi snakke om hvor utroooolig lei jeg er av å svare på spørsmål fra gud og hvermann? Hvordan er formen? Er det tungt nå? Hvor lenge er det igjen? Gruer du deg til fødsel? Gleder du deg? Er du klar? Er det gutt eller jente som kommer? Har dere funnet navn? Er barnerommet klart? Har dere alt dere trenger nå? OMG. Det er så mange av de samme spørsmålene. Jeg bor på et lite sted, så møter kjentfolk overalt. På treningssenteret, på butikken, ute på tur. Jeg synes det er gøy å snakke om både graviditet og fødsel med venninnene mine, men det er jo grenser for hvor spennende det er å diskutere fødsel med middelaldrende menn på Rema1000. Sånn, da har jeg fått det ut av systemet.

Lille har enda ikke fått navn, og kommer nok ikke til å få det før hun er her. Vi har i det minste noen vi liker, så får vi se hva som passer henne. Jeg lurer sånn på hvem det er som er der inne!! Du kan komme når du vil, mamma og pappa er veeeldig klare for å møte deg.

Hvordan er formen? Neida :hilarious: Høres ut som alle mine faste spørsmål det der, men jeg er jo så nysgjerriiig! Hahah Glemmer at ikke alle elsker å legge ut om sin graviditet til alle - eller at det rett og slett kan bli litt kjedelig, ja:wacky: Bra med en påminner!:smiley-ashamed004

Men tenk at du er uke 39 allerede! Heerregud :love017 Nå skjer det hvert øyeblikk!
 
Hvordan er formen? Neida :hilarious: Høres ut som alle mine faste spørsmål det der, men jeg er jo så nysgjerriiig! Hahah Glemmer at ikke alle elsker å legge ut om sin graviditet til alle - eller at det rett og slett kan bli litt kjedelig, ja:wacky: Bra med en påminner!:smiley-ashamed004

Men tenk at du er uke 39 allerede! Heerregud :love017 Nå skjer det hvert øyeblikk!
Jeg ELSKER å snakke om graviditet og fødsel, men da helst med folk som er/har vært/en gang skal være i samme situasjon, eller de jeg merker er oppriktig interessert. Det jeg er lei av er alle de som spør for å være høflig, men som egentlig ikke bryr seg :hilarious: Det er litt som hvis man f.eks. begynner i ny jobb og får «hvordan er det i den nye jobben da?» 14 ganger om dagen, hehe..
 
Lykke til!

Lucas hadde heller ikke navn før, men føltes veldig rett for meg sekundet han var ute :)

Husker forøvrig jeg tullet med deg tidligere i år om at vi ville føde samtidig, ble august på begge to :p
Takk :Heartred Ja, tenk det! Nå kan det jo faktisk hende at jeg føder i september da, men håper jo ting skjer før det :)
 
Jeg ELSKER å snakke om graviditet og fødsel, men da helst med folk som er/har vært/en gang skal være i samme situasjon, eller de jeg merker er oppriktig interessert. Det jeg er lei av er alle de som spør for å være høflig, men som egentlig ikke bryr seg :hilarious: Det er litt som hvis man f.eks. begynner i ny jobb og får «hvordan er det i den nye jobben da?» 14 ganger om dagen, hehe..
Ja, ikke sant :p Det gir jo veldig mening!:Heartred Blir maaange standardfraser rundt en gravid (og ikke minst en nybakt mor - bare å stålsette seg:hilarious:)

Men plis oppdater oss på alt som skjer her inne, da! Sååå spennende :smiley-bounce012
 
40+4

Termin kom og gikk :hilarious: Ikke det at jeg følte noe kom til å skje, men man vet jo aldri. Nå føles det bare ut som hun aldri skal komme!

Siste kontroll hos jordmor i går, og ble henvist til overtidskontroll på sykehuset. Jordmor sa det vanlige var etter 4 dager (altså fredag for min del), så ble ganske skuffet da jeg først fikk time på mandag. Ikke det at det har så mye å si, men når dagene går så sakte er det fint å ha noe å se frem til. La oss håpe jeg ikke trenger den kontrollen uansett!

Formen er fortsatt bra, jeg fikk til og med inn en liten terminøkt på treningssenter i går. Sover veldig greit, men våkner en del fordi jeg er glovarm og er oppe og tisser en gang i løpet av natta.

Fortsatt null tegn på at noe skal skje. Får veldig kraftige kynnere innimellom, men utenom det er alt som normalt. Det er jo virkelig tortur å gå rundt på denne måten :hilarious: Før jeg kom hit selv, ville jeg jo tenkt «hva klager du på, du har maks halvannen uke igjen», men det er jo helt sykt hvor sakte tiden går!!
 
Back
Topp