Min lille dagbok mens vi venter :)

hei[;)]

er ny her inne (å mye æ ikke forstår her enda...)
spennende å lese omm alle andre som er i samme situasjon...

har selv vært gravid to ganger før (mista jenta vår i uke 24[:(] ) men har en hærlig gutt på 7 år[:)]. begge de to svangerskapene var ikke planlagte, så dette med prøving er helt nytt for oss... slutta m prev i mai og venter TR i dag!!!! men enda ikke kommet.... har vært kval i to uker nå å føler meg orntli gravid...- krysser fingrene- tørr ikke ta noen test enda....

ønske deg lykke til med prøvinga å håper at vi ikke blir lenge her inne... ingen av oss...
 
Hei:)
Ville bare ønske deg lykke til med prøvingen, satser på at spira sitter snart[;)]
 
*Klem*
 
Nå har jeg endelig fått oppdatert med når jeg sist hadde TR ( 13 august) Så det vil si at TR skulle ha kommet i går hvis jeg er tilbake til syklusen. Jeg hadde litt smerter i magen i går, men ingen TR har kommet. Jeg tok en graviditetstest på mandagen bare for å sjekke, den var negativ.
Så da håper jeg at TR kommer snart og at EL blir stabil slik at vi virkelig kan få satt i gang med prøvingen.
 
Var hos legen i går...vært sykmeldt en stund og fikk vite at jeg har Ischias ved skiveskade. Har en rift i mellom to ledd som da "buler" ut og presser på nervene...ikke deilig.
Så derfor stresser vi ikke med at jeg skal bli gravid, men jeg vil gjerne komme tilbake til min syklus slik at vi lettere kan planlegge.
 
Jeg er sykmeldt til oktober, og har da gått hjemme i 5 mnd... Er det ikke slik at man må jobbe 6 mnd før man går ut i permisjon ?? Hva skjer hvis jeg bare får jobbet 5 mnd ?? Noen som vet det ??
 
Da skal jeg pakke resten av tingene mine..skal bort på langhelgtur :)
 
God helg til alle sammen :)
 
ORIGINAL: Amodi

Hei:)
Ville bare ønske deg lykke til med prøvingen, satser på at spira sitter snart[;)]

*Klem*

 
 
Tusen takk for det :) Og takk det samme til deg.
 
ORIGINAL: tinky winky

hei[;)]

er ny her inne (å mye æ ikke forstår her enda...)
spennende å lese omm alle andre som er i samme situasjon...

har selv vært gravid to ganger før (mista jenta vår i uke 24[:(] ) men har en hærlig gutt på 7 år[:)]. begge de to svangerskapene var ikke planlagte, så dette med prøving er helt nytt for oss... slutta m prev i mai og venter TR i dag!!!! men enda ikke kommet.... har vært kval i to uker nå å føler meg orntli gravid...- krysser fingrene- tørr ikke ta noen test enda....

ønske deg lykke til med prøvinga å håper at vi ikke blir lenge her inne... ingen av oss...

 
Hei..vi to er nesten i samme båt på en måte vi da. Jeg sluttet på pilla i mai, fikk pillemens noen dager senere, og deretter fikk jeg ikke TR før i august. TR var ventet i går, men ikke kommet enda. Tatt test som er negativ. Har litt smerter i magen, så føler at den er på vei :)
 
Håper at alt klaffer for deg, og at du kanskje allerede har en spire i magen.
 
God helg :)
 
heia 1spire!!!

ja forhåpntligvis i samme båt [:)]

venta TR mandag - tok test tirsdag neg... ny test i dag - positiv[:)][:)][:)] har vært hos legen å bekrefta d [:D]
sliter m streptokokker nå MEN alt ble lettere ved en positiv test[:)]

Test deg på nytt om noen dager!!!
krysser fingrene

god hælg til dere alle - e i 7 himmel nå[:)]
 
ORIGINAL: tinky winky

heia 1spire!!!

ja forhåpntligvis i samme båt [:)]

venta TR mandag - tok test tirsdag neg... ny test i dag - positiv[:)][:)][:)] har vært hos legen å bekrefta d [:D]
sliter m streptokokker nå MEN alt ble lettere ved en positiv test[:)]

Test deg på nytt om noen dager!!!
krysser fingrene

god hælg til dere alle - e i 7 himmel nå[:)]

 
 
 
ÅÅåååå...gratulerer så mye til deg.
 
Skulle ønske at jeg også snart kunne bli gravid, men min syklus er nok ikke i gang enda. Skal til gynekolog den 6 okt for å sjekke at alt er ok. Skal til legen igjen den 9 okt, og hvis ikke jeg har fått tr før det, så håper jeg at noe kan skje. Hmmm...hater at ting skal ta så lang tid. Jeg har jo virkelig lyst til å bli gravid, men men...er vel ikke meningen at det skal skje akkurat nå :/
 
Hadde håpet å bli gravid slik at jeg fikk termin før sommeren...men men...tiden får vise. Akkurat nå bryr jeg meg ikke om jeg får barn tidlig eller sent...jeg vil bare bli gravid.
 
Håper du får et fint svangerskap :)
 
Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet her...føler liksom at det ikke skjer noe, men nå skal jeg prøve å skjerpe meg og være mer aktiv her inne.
 
Jeg skjønner meg virkelig ikke på denne tette kroppen min. Som jeg har skrevet før, så sluttet jeg på p-pilla 11 mai. Jeg fikk pillemens onsdag 14 mai. Deretter tok det eksakt 3 mnd før jeg fikk mensen, det var altså onsdag 13 august. Dette var dagen etter jeg hadde vært hos legen. Jeg hadde jo da forklart legen at ingenting hadde skjedd på 3 mnd, så henvisning til gynekolog ble sendt. Jeg fikk time hos gynek. mandag 6 oktober for å sjekke at alt var bra. Søndagen (5okt) begynte jeg å få smerter i magen og skjønte at noe var på gang. Mandag morgen (6okt) våknet jeg....og hvem hadde kommet....jo TR !!!
Så da var det bare å ringe gynekologen og utsette timen til neste uke.
 
Det gikk altså 3 mnd og 1,5 mnd andre gangen...og alltid samme dag som jeg skulle til lege eller dagen etter...hmm...kroppen er rar.
 
Så nå har jeg bestemt meg for å teste EL i en hel periode for å se om jeg i det hele tatt har EL. Hører så mye forskjellig at man kan ha EL når ma har TR og masse annet. Koster jo ikke så mye disse testene...
Så nå skal det testes... hehe...
 
Kommer tilbake med oppdateringer :)
 
Ha en fin kveld alle sammen
 
Nå har jeg fått oppdatert min informasjon, så dette er min syklus hvis jeg etterhvert får ca 28 dager.
 




Første dag i siste menstruasjon:
Min fruktbare periode:
Eggløsningen finner sted:
Termin:

06.10.2008
17.10.2008 - 22.10.2008
20.10.2008
15.07.2009
 
 
Jeg har nå tatt EL tester hver dag i en uke allerede bare for å sjekke om jeg får EL noen gang. Skal sjekke det en stund fremover.
 
Jeg var hos Gynekolog i går den 14 okt. Fikk beskjed om at den ene eggstokken ikke var oppe og gikk enda, men den andre hadde ett egg som hadde grei str. Legen sa at dette kunne løsne om ikke så lenge, men ingen garantier.
 
Ellers så var alt ok.
 
Jeg fikk Pergo som jeg skal starte på ved neste menstruasjon hvis jeg ikke blir gravid før det :)
 
Så da håper jeg at det begynner å skje ting.
Godt og vite at alt er ok i alle fall.
 
Ha en fin kveld alle sammen ;)
 
Da har jeg testet EL i 3 uker, og det har ikke gitt noe utslag.Gynekologen så jo ett egg som var klart og kunne løsne når som helst, men har ikke merka noe enda...
Men har vært veldig småkvalm den siste uken, men regner med at det bare er noe annet. Har liksom ikke hatt noen andre tegn.
 
Skulle bare ønske at alt klaffer snart.
Håper TR kommer neste uke hvis det ikke sitter en liten spire der da...
 
Klem
 
                                                     NOVEMBER 
 
 
1. Ut å spise middag med min kjære og mine foreldre. Kjempehyggelig
2. Slappe av
3. IKM  Jobbe
4. Fysio
5. Jobbe
6.
7. Jobbe Jeg og min kjære bort frem til mandag
8. Utlandet
9. Utlandet
10. Kommer hjem
11.
12. Jobbe
13.
14. Jobbe
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28. Julebord med jobben
29.
30.
 
Da har jeg fått lagt inn min månedsoversikt for november.
Skal prøve å oppdatere den jevnlig slik at jeg selv har en bedre oversikt. IKM var 3 nov.
Jeg håper at TR dukker opp snart. Tok CB på søndagen,den var negativ. Måtte bare sjekke...hehe..
Jeg har tatt EL tester i 3 uker, og alle har vært negative.
 
Jeg satser nå på at jeg får TR innen et par uker.Og da skal jeg begynne med min første Pergokur som jeg har fått av min gynekolog.
 
Så dette blir spennende. Jeg og samboeren min venter veldig. Ønsker å bli en familie på 3.
 
 
                  NOVEMBER


1. Ut å spise middag med min kjære og mine foreldre. Kjempehyggelig
2. Slappe av
3. IKM Jobbe
4. Fysio
5. Jobbe TR meldte sin ankomst :) Men veldig lite blødning
6. TR
7. Jobbe TR. Reiser til Polen
8. Polen TR Startet med Pergo..litt usikker på om det var i dag el i morgen jeg skulle starte, men startet i dag.
9. Polen. Pergo
10. Kommer hjem. Pergo 
11. Pergo

12. Pergo Jobbe
13. Legetime, ny aktiv sykmelding...
14. Jobbe. Middag hos ei venninne og hennes barn på kvelden :) 
15. Slappe av, begynne å teste EL
16. Slappe av, teste EL
17. Den kommende uken må vi ha masse sex ;)
18. Teste EL ?
19. EL ?
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28. Julebord med jobben
29.
30.
 
Da er jeg ferdig med Pergokuren (siste dag på onsdag)
Håper at EL kommer på onsdag. Regner med å begynne å teste i morgen.
Fikk en del bivirkninger av tablettene. Ble veldig kvalm,hodepine og hetetokter. Skulle
tro jeg var i overgangsalderen ;)
 
I går var jeg på kino sammen med ei venninne og så på Fritt Villt 2. Til å være norsk film, så syntes jeg den slettes ikke var så værst. Men må nok si at 1'eren var best. Nå var det liksom lagt opp litt til hva som skulle skje. Men var jo verdt å se den.... Syntes jeg har blitt mer og mer pinglete med årene med tanke på thriller. Skvetter og er nervøs for ingenting, men før når jeg var yngre,så elsket jeg thriller/grøsser :)
Hehe...er vel alderen.
 
I kveld skal jeg til ei venninne og hennes døtre på 3 og 9 år og spise litt mat. Det blir hyggelig. Hun minste er så nydelig, at hun er til å spise opp ;)
 
Nei, får lufte hunden min en tur vel, så får jeg komme meg i dusjen.
 
Ha en fin kveld til de som evt er innom og titter i dagboken min :)
 
I dag er det tirsdag 18 nov, og i følge min pergokur så skal jeg da ha eggløsning i morgen.
Jeg har tatt el-tester siden lørdag som alle har vært negative, men i dag så er den POSITIV. Jeg har da sannsynligvis min første eggløsning...ohh...skikkelig spennende. Håper jo selvfølgelig at alt skal klaffe, men gjør nok ikke det første gang..selv om vi har prøvd siden mai... er på tide med en liten spire nå :)
 
Har prøvd å legge med bilde av el- testen for å se om det funket ;)
Så vi hadde sex i går, så blir det alle dagene denne uka :) Hehe....


 
Hei.
I dag er jeg litt frustrert...
Jeg hadde EL i går(positiv test på tirsdag og onsdag) Vi hadde sex på mandag og tirsdag, men i går så ble det snakking i stede. Samboeren hadde begynt å få litt kalde føtter, han skjønte ikke hvor nære han var å få barn før denne uken. Nå tvilte han litt ¨på om det kanskje var for tidelig. Vi har vært sammen i snart 1 år, men han føler at han vil kjenne meg 100 % før vi setter barn til verden. Jeg føler jo det at man skal kjenne hverandre, selvfølgelig...men man kjenner jo hverandre ikke på alle områder før det har gått lang tid... Vi er veldig forskjellige personer, men er flinke til å bo sammen som han sier...
Han ønsker bare ikke at barnet skal bli noe "skilsmissebarn", og det ønsker jo ikke jeg heller, men man har jo ingen garantier for det..han elsker meg som han sier, men han er litt usikker om forholdet  kommer til å funke.
Jeg følte at det ble et lite slag i tryne, for dagen før hadde vi liggi og snakka om barn og hvordan det blei og div...så jeg vet ikke om han bare er litt nervøs eller hva det er jeg.
 
Noen flere som har vært borti noe lignende ??
 
Så da får vi se ann barneplanene fremover...kanskje det blir lagt på is :(
 
Hei igjen....
 
Da er det litt endring her igjen...Etter samtalen som samboeren og jeg hadde sent på onsdagskvelden så fikk vi snakka litt mer. Når han kom hjem fra jobb,så dro han meg med inn ¨på soverommet for å ha sex, jeg spurte om han virkelig vil ha barn. Han sa at han hadde tenkt seg om, og at han ikke ønsket å få barn med noen andre enn meg, og at man ikke har noe garanti for at et forhold skal holde. Man kan jo ikke gå å tenke på at en dag skal det bli slutt. Vi snakket sammen litt, og jeg fikk ut alt jeg hadde tenkt på gjennom hele dagen. Det var deilig.
Så da er vi back on track ;)
 
Så blir en spennende tid de neste 14 dagene for å se om TR kommer..
 
Så vil jeg ønske alle sammen en riktig god helg.
 
Hei.
Nå er det noen dager siden sist jeg har vært innom.
I morgen er det julebord på jobben. Jeg er litt usikker på om jeg skal drikke. Det kan jo være sjanse for at jeg er gravid, men hvis jeg ikke drikker noe så får jeg fort en stor mistanke mot meg av de på jobben :/
Så kan nok hende at jeg bare tar et par glass vin.
IKM blir på onsdag, men jeg tror vel innerst inne ikke at det klaffet denne gangen...
men jeg håper jo for all del.
Jeg skal ta graviditetstest på mandag for å se...og det blir spennende.
 
Kommer tilbake med mer oppdatering :)
 
Nå er det snart helg..deilig. :)
 
 
 
Og jeg glemte jo å skrive at jeg og samboeren hadde en deilig prat dagen etter EL. Først sa han jo at han ville bli enda bedre kjent og litt mer...så den dagen hadde vi ikke sex. Men dagen etter når han kom hjem fra jobb, så dro han meg med på soverommet [:)] Jeg spurte om han viste hva han drev med og at sjansen for å få barn var jo til stede. Vi snakket litt og han hadde tenkt igjennom tingene vi snakket om kvelden før. Han sa at det var jo meg han ville ha barn med, men han var kanskje litt nervøs...men sånn er det jo for mange... Jeg også vil jo ikke ha barn bare for å få barn.Jeg vil jo at barna våres skal ha det sånn at foreldrene er lykkelige, men man har jo aldri noen garanti for at man holder sammen...
Men vi må jo gjøre en innsats og bry oss om hverandre og ta vare på kjærligheten...
Så da er det bare å fortsette prøvingen for fullt ;)
 
                                    NOVEMBER


1. Ut å spise middag med min kjære og mine foreldre. Kjempehyggelig
2. Slappe av
3. IKM Jobbe
4. Fysio
5. Jobbe TR meldte sin ankomst :) Men veldig lite blødning
6. TR
7. Jobbe TR. Reiser til Polen
8. Polen TR Startet med Pergo..litt usikker på om det var i dag el i morgen jeg skulle starte, men startet i dag.
9. Polen. Pergo
10. Kommer hjem. Pergo
11. Pergo
12. Pergo Jobbe
13. Legetime, ny aktiv sykmelding...
14. Jobbe. Middag hos ei venninne og hennes barn på kvelden :)
15. Slappe av, begynne å teste EL
16. Slappe av, teste EL
17. Den kommende uken må vi ha masse sex ;)
18. Jobbe Positiv EL-test
19. Jobbe.Positiv EL-test
20. 

21. Jobbe
22. Førjulsmiddag hos et vennepar
23. Slappe av
24. Jobbe
25. Fysio

26. Jobbe og trene
27. Fri
28. Jobbe. Julebord med jobben
29. Slappe av. Sliten etter julebord.
30. Slappe av
 
Back
Topp