Min lille dagbok mens vi venter :)

mortil2prinser

Flørter med forumet
Hei, jeg er ei jente på 25 år. Jeg er ny her og tenkte at jeg må jo lage meg en dagbok jeg også [:)]
 
Jeg og min samboer har bestemt oss for at vi ønsker å prøve å få barn sammen. Jeg har gått på p-piller siden jeg var 16 år, og har kun hatt et lite opphold i 2005 før jeg begynte igjen.
Jeg sluttet på p-pilla (Yasmin) 11 mai og fikk mensen 14 mai. Jeg skulle da ha eggløsning ca 28 juni, så den uken hadde vi mye sex.
Jeg har fortsatt ikke fått mensen, som skulle ha kommet 11 juni. Jeg har tatt 3 graviditetstester og alle viser at jeg ikke er gravid. Jeg føler heller ingen tegn på at jeg er gravid [:(]
 
Hmm... så jeg ønsker bare å få mensen slik at vi kommer vidre, og at jeg blir gravid...
 
Er det forresten noen som har opplevd at graviditetstestene viser feil ?
 
Ser det er veldig mye forkortelser her inne som jeg må lære meg [:)]
 
_________________________________________________________________________
 
 
Hei og velkommen hit! Her kan du bare spørre og grave, folk er så søte og svarer så godt de kan.
 
Du og jeg er i omtrent samma situasjon vi. Gått på den pillen siden 16års alderen selv, slutte i april jeg da og har ikke begynt prøvingen helt skikklig ennå. Har ikke fått tante rød (tr) ennå og det er 9 dager siden hun skulle kommet. Jeg testet meg også og fikk negativt resultat. Hvis hun ikke kommer snart så tar jeg en test til.
 
Det stemmer det at noen får opp "ikke gravid" når de har vært det. Det kan skyldes mange ting. Som blandt annet at du hadde EL senere enn du antok, du testet for tidlig, du testet for seint på dagen.. Sånne små ting. Mange her inne har håpet oppe selv om testen er negativ rett etter IKM (ikke kommende mens).
 
Masse lykke til!
 
Takk for hyggelig hilsen Helene [;)]
 
Bare koslig ja. Har tr kommet? Hun er ikke kommet til meg ennå. Tok en test nå, fremdeles negativ....[&:] TANTE RØØØD, hvor er du???? [:D]
 
Hei igjen.
 
Jeg har vært uten pc i et par dager se.
 
Nei, tr har ikke kommet enda, så jeg begynner å bli litt frustrert. Jeg slutta som sagt på pilla søndag 11 mai, tr kom 14 mai. Jeg beregnet at jeg hadde el ca 28 mai.Vi hadde selvfølgelig mye sex hele den uken.TR skulle etter beregninger ha kommet igjen 11 juni. Jeg tok test den 13 juni som var negativ.Jeg tok en test igjen den 14 for å dobbeltskjekke. Det var samme resultatet [:(]
 
Jeg har ikke sett noe til tr som skulle ha kommet 11 juni, så jeg er 4 uker og 1 dag over...men fortsatt ikke gravid.
 
Jeg tok den siste graviditetstesten  27 juni, som også viste negativt !!! (Hater det)
 
Så jeg vil så utrolig gjerne ha tr på besøk så lenge alle testene sier at jeg ikke er gravid.
 
Det er nesten 2 uker siden siste test, og jeg føler ikke på meg at jeg kan være gravid. Syns du jeg burde tatt en test til eller bør jeg bare vente til tr kommer ??
 
Hvis ikke så hadde jeg tenkt å levere en urinprøve til legen hvis det kanskje er bedre ?
 
Det blir til at jeg går og tenker mye på det om dagen, selv om jeg vet at man ikke bør gjøre det
Har vært så uheldig å få prolaps i ryggen, så går sykmeldt. Er kanskje ikke den rette tiden å bli gravid på da, men satser på at det går bra.
 
Siden jeg hadde tr 14 mai og ikke har fått den enda, er min 1 pp fra den dagen og frem til første dag i neste tr-periode ? Er ikke så inn i alt detta [:)]
 
Har forresten lest igjennom hele dagboken din Helene, veldig morro og følge med [;)]
 
Nå skal jeg komme meg litt ut i solen, så titter jeg snart innom igjen.
 
 
 
 
Da er det mandag morgen, og TR har fortsatt ikke kommet.

Siden testene viser at jeg ikke er gravid, så ønsker jeg bare at TR skal komme....kom da.....
Samboeren min venter også veldig på dette, så vi kan komme skikkelig i gang med prøvingen. Jeg har så utrolig lyst til å bli gravid snart.

Nei, nå skal jeg snart dra på jobb. Min første arb.dag på 2 mnd pga prolaps. Skal prøve aktiv sykmelding i et par uker og se hvordan det går..spennende.

Klem
 
Åh, så frustrerende at tr ikke kommer! Jeg henger meg på og pisker på henne sammen med deg, så dere kan komme skikkelig i gang.[:)]
 
I dag er det tirsdag, jeg er hjemme fra jobben pga vond rygg.
 
Jeg går bare å venter på tr.... Jeg prøver å tenke over om jeg har noe symptomer om jeg er gravid selv om testen har slått negativt ut...eneste er at jeg er litt øm i brystene innimellom.
 
Jeg har ikke tatt no test siden 27 juni. Og hvis jeg hadde vært i normal syklus så skal jeg ha eggløsning til helgen.. men stemmer det at man kan eggløsning uten å ha tr tro ??
 
I morgen er jeg 5 uker på overtid.... kanksje jeg må ta en test til ??[:)]
 
Hei.
 
Tr er fortsatt ikke kommet, så jeg var inne på billigetester.no og bestillte noen graviditetstester i går.
Håper det ikke tar så lang tid før de kommer :)

Jeg må nesten ta en test når jeg får de, blir jo litt spennende selv om jeg ikke tror at jeg er gravid.
 
Jeg klarte ikke å vente lenger....jeg måtte ta en graviditetstest. Og den var selvfølgelig negativ [:(]
 
Jeg har eggl.tester, så tenkte jeg skulle prøve det for første gang. Jeg har gått over syklusen min fra januar til nå, men det varierer fra 25-27 dager.hmm....
Ifølge BV skal jeg ha el 23 juli.Men siden jeg ikke har hatt tr siden 14 mai, så er det ikke sikkert at det stemmer. Men jeg kan jo ikke noe annet enn å prøve.
 
Finns det noe piller man kan få for å få tilbake mensen etter p.pilleslutt....eller må man bare gå til den kommer? Noen som vet ?
 
Klem
 
Hei..
Nå har det vært godt med noen dager med ferie. Har vært knallvær og jeg og samboeren har vært noen dager på sjøn. Deilig [:)] Ser ut som en grillet tomat men...
Jeg har fortsatt ikke fått tr, så til onsdagen er det 7 uker siden TR skulle ha kommet. I følge bv skulle ha eggløsning 23 juli. Så jeg har denne syklusen prøvd med el.test, men det funka ikke. Så da er nok ikke kroppen helt med etter pillesluttt.
Snakket med legen. Hun sa at hvis jeg ikke har fått tr innen slutten av august, så skulle de sjekke meg.
 
Jeg vil så gjerne ha en liten spire, så håper denne kroppen min stabiliserer seg snart.
 
Klem
 
Jeg måtte ta en CB i dag, og den var selvfølgelig negativ. Jeg har hatt så utrolig ømme bryster den siste uken, brystvortene mine har endret seg. Akkurat som at selve vorten står ut på en måte,og bare jeg kommer nær vortene mine så gjør det vondt. De er utrooolig ømme. Så av ren nysgjerrighet så måtte jeg sjekke.
IKM var 11 juni, så er akkurat 7 uker i dag.
 
Skulle ønske at TR kom snart....[:@]
 
Ha er fortsatt fin dag alle sammen.
 
Nå er det fredag og snart helg. Det blir deilig. Bare kose meg sammen med samboeren. Skal spise reker og kreps med familien i dag og grillparty i morgen. Så det blir hyggelig. Er så usikker på om jeg skal drikke noe eller ikke.Er jo 7 uker siden IKM, men jeg har tatt flere tester og alle er negative. Mange venninner av meg som sier at man kan være gravid selv om testene viser negativt. Hmmm....vanskelig det der. Blir nok ikke noe alkohol i dag, så får jeg se ann i morgen.
Skal til legen om 1,5 uke, da har jeg mange spm :)hehe...så hun kommer til å få kjørt seg. Tenkte å høre om jeg kan ta en graviditetstest der også for å sjekke... tenk om jeg har en liten spire i magen ( selv om jeg tviler)
Men har jo hatt utrolig ømme bryster siste 2-3 ukene, er litt trøtt for tiden... blir ikke helt klok på kroppen [:)]
 
Nei, nå skal jeg ut en tur. God helg til alle sammen.
 
Nå er det lenge siden jeg har vært innom her...har liksom ikke vært helt i humør i det siste.Jeg har ventet så utrolig lenge på tr etter at jeg sluttet på pilla i mai, og nå på onsdagen fikk jeg endelig TR [:)]
Det var deilig siden alle tester har vist negativt. Det som er rart er at jeg var hos legen på tirsdagen, hvor jeg da tok blodprøve og skulle bli sendt til GU når legen får svar på prøvene.Men selv om jeg har fått TR så er det jo ikke sikkert at alt er i orden, så jeg syntes det er greit å sjekke opp litt :)
Men lurer på hvor mye av dette som er psykisk. Nå har jeg gått 3 mnd uten TR, og dagen etter jeg har vært hos legen, så dukker tr opp...rare greier. Men kan ikke bare være psykisk.
Så jeg har tenkt å ta EL-tester denne gangen for å se i det hele tatt om jeg har el.
Så får vi se hvordan det går :)
Håper og ønsker så veldig å bli gravid snart...
 
Hei Linenil.
Takk for hilsen og dine lykkeønskninger :)
 
Hei 1spire [:)]

Ville bare si at jeg ventet nesten et halvt år på tanta etter pilleslutt.. og var ustabil et år etterpå.... Hadde gått på piller fra jeg var 19 til 26 da.. Mye av mitt problem skyldtes vekt, har begynt å få orden på det nå, og tanta ble mer stabil. Nå venter jeg bare på tanta etter en SA igjen [:)]

Håper det lykkes for deg og at du blir mer stabil etterhvert [:)]

Klem
Stine
 
ORIGINAL: StineHelene

Hei 1spire [:)]

Ville bare si at jeg ventet nesten et halvt år på tanta etter pilleslutt.. og var ustabil et år etterpå.... Hadde gått på piller fra jeg var 19 til 26 da.. Mye av mitt problem skyldtes vekt, har begynt å få orden på det nå, og tanta ble mer stabil. Nå venter jeg bare på tanta etter en SA igjen [:)]

Håper det lykkes for deg og at du blir mer stabil etterhvert [:)]
 
 
 
 
Hei :)
 
Takk for tilbakemelding.
Jeg hadde et lite opphold på p-pillen i 2005 hvor jeg fikk tilbake TR raskere. Så jeg har nå gått sammenhengende ca 3 år. Sluttet jo i mai, og fikk som sagt TR nå i august. Begynte med å ta EL-tester i går for å sjekke om jeg i det hele tatt har EL. Er veldig nysgjerrig og har kjøpt tester på billigetester.no, så da er det greit :)
Jeg hadde håper at det ikke skulle ta så lang tid, men men...får bare ta det som det kommer. Kan jo ikke tenke alt for mye på det heller (akkurat som det er så lett) for da klaffer det heller ikke !!
 
Usj...føler med deg ang SA. Unner ingen det, men dessverre så skjer det mange. Håper det ikke hender meg den dagen jeg blir gravid.
Du får ha masse lykke til videre :)
 
Nei, nå skal jeg spise en god bursdagsfrokost og åpne pakken fra min kjære :)
 
Klem

Klem
Stine
 
Nå har det vært en lang periode jeg ikke har vært her inne.
Kom hjem fra ferie i går.Vært i Hellas. Deilig, men litt i varmeste laget.
Jeg er veldig spent på om min eggløsnig har kommet i gang. Jeg hadde tr den 13 august, og skulle da ha EL mellom 24-29 august. Fikk dessverre ikke hatt så mye sex i den perioden, men hadde den 22 og 23 i alle fall :)
Så da blir det spennende og se om tr kommer til onsdagen.
Nå skal jeg pakke ut litt klær og vaske litt tøy :)
God helg til alle sammen .
 
Krysser fingrene for at EL er i gang hos deg. [:)]
 
ORIGINAL: MyOwn

Krysser fingrene for at EL er i gang hos deg. [:)]

 
 
 
Tusen takk for det :)
 
Back
Topp