Min kamp :P

Chipotle

Elsker forumet
Marsboere 2020
Junilykke 2022
Julibarna2024☀️
Skulle holde meg litt unna forum fremover, men ender i stedet med å opprette dagbok :hilarious: Føler egentlig det er på tide. Blir fint å sortere tankene litt.

Jeg har nettopp fylt 28, mannen 26.
Jeg har PCO (men ingen tilleggssymptomer). Mannen har gode prøver, men muligens litt lav motilitet, derfor ICSI.

Sluttet på p-piller etter 12 års sammenhengende bruk desember 2017 for å la kroppen "gå seg til". Skulle begynne å prøve etter bryllup juli 2018. Da mensen fortsatt ikke var kommet april 2018, fikk jeg time hos gyn som konstaterte at jeg hadde PCO-eggstokker, men ønsket at jeg skulle gi det litt mer tid for å se om syklusene normaliserte seg selv. Sluttet med kondom og ble offisielt "prøvere", men hadde jo ingen EL å prøve på. Etter en måned holdt jeg på å bli gal og dro tilbake til gyn. Fikk Trisekvens som skulle gi mens og enkel dose Letrozol etter det.

28. juni 2018 viste ultralyd at enkel dose Letrozol ikke hadde resultert i EL. Da jeg skulle betale på maskinen i resepsjonen ringte mamma og sa at min spreke, unge og livsglade bestefar var død etter å ha falt ned en skrent i fjellet. Verste dagen i mitt liv :sad010

pp1 - I august 2018 fikk jeg endelig EL med dobbel dose Letrozol (CD17). Begynte å spotte minimalt på kvelden 8 dpo. Var sikker på festeblødning, men våknet til friskt rødt blod dagen etter, samt svaak positiv test. Viste seg likevel å være TR. Gyn ga meg Crinone etter dette pga defekt lutealfase.

pp2 - September 2018. Letrozol dobbel dose har ikke like god effekt denne gangen. EL kommer sent (CD20). Negativ blodprøve 15 dpo. Slutter på Crinone, og TR kommer 16 dpo. Gyn sender allerede nå henvisning til IVF :Heartred

pp3 - Oktober 2018. Trippel dose Letrozol denne gang. EL på CD17 igjen. Slutter på Crinone etter negativ blodprøve 11 dpo. Har rundt da forsamtale på Ullevål, og får starte opp med IVF på Riksen allerede førstkommende syklus. TR kommer 15 dpo.

pp4 - IVF/ICSI #1 - November 2018. Kort protokoll, Gonal f 112. Får ut 30 egg og utvikler mild OHSS. Setter inn et 8-delt egg på dag 3. 7 blastoer på frys. Tester negativt på 12 dpo og går fullstendig i kjelleren. Tester meg ikke mer før blodprøve på 16 dpo. Får sjokk når de ringer og sier at jeg er gravid, men hcg kun på 33. Blodprøve 20 dpo viser god stigning (160), men begynner å blø samme dag. Hcg tre dager senere er bare på 40.

pp5 - Januar 2019. Selvmedisinerer med Letrozol rett etter tidlig SA. EL på CD21. Tar ikke Crinone etter negativ g-test 12 dpo. TR kommer 15 dpo.

pp6 - FET #1 - Februar 2019. Får satt inn en 4AB-blasto i styrt syklus (åpenbart, ettersom jeg ikke har egne sykluser :p). Tar ikke Crinone etter negativ blodprøve 14 dpo. TR kommer 19 dpo.

pp7 - FET #2 - Mars 2019. Får satt inn en 3AB-blasto i styrt syklus. Negativ blodprøve 14 dpo. På dette tidspunktet har jeg mistet fullstendig troen på fryseforsøk - i hvert fall de vi har igjen i fryseren på Riksen, men de nekter nytt uttak. Jeg sender derfor mail til en rekke private klinikker i inn- og utland for å høre om noen kan gi oss nytt uttak allerede førstkommende syklus. Får positivt svar fra Reprofit i Brno, Tsjekkia. De kan også sette inn to blastoer, noe vi ønsker. Må holde igjen TR i noen dager med Crinone for at det skal funke, men det går fint. Tar Crinone t.o.m. 18 dpo og våkner til TR 20 dpo.

pp8 - IVF/ICSI #2 - April/mai 2019. Kort protokoll, Gonal f. Uttak i Tsjekkia CD15. 18 egg ut - 7 av dem ser gode ut og befruktes. Ingen overstimulering denne gang. 6 embryoer ser fortsatt veldig gode ut på dag 3. Får derfor sjokk ved innsett dag 5 - kun ett av embryoene har utviklet seg til en god blastocyst :( De har ingen forklaring på dette. Får satt inn en perfekt blasto, og trøster oss med det. 9 dpo begynner g-test så vidt å bli sterkere etter Ovitrelle er ute :Heartred Positiv digital test 11 dpo. Vi forteller foreldre, søsker og venner den fantastiske nyheten - alle er uansett så involverte allerede. Testene blir sterkere hver dag, men jeg aner bekymring når jeg tar 25 mlu-test 14 dpo og den nesten ikke er positiv. 16 dpo viser blodprøve hcg på bare 49, og jeg skjønner at det går samme vei som sist. 18 dpo er testen tydelig svakere og jeg slutter på medisiner. 22 dpo begynner jeg å blø. Trøster oss med at enda et embryo i Brno utviklet seg til en fin blasto på dag 6, og ble frosset ned.

pp9 - FET #3 - Juni 2019. Tilbake på Riksen. Får endelig satt inn to(!) 4BB-blasto i styrt syklus. Negativ blodprøve 15 dpo. Blir enig med gyn om å prøve Albyl-E ved neste forsøk.

pp10 - FET #4 - Juli 2019. Første og eneste fryseforsøk i Tsjekkia. En «grade 2» (aka halvgod) hatching blastocyst som ble blasto først på dag 6. Mange svaake, dumme rfsu tidlig-tester gjør at vi tror det er enda en kjemisk. Men blodprøve 16 dpo viser (til vårt store sjokk) hcg på 388 :Heartred Begynte å blø (med klumper) etter menskramper 5+5, og trodde alt håp var ute. Dro til Hausken for UL dagen etter for å bekrefte, og der så vi jaggu et lite hjerte slå :hilarious: Lever fortsatt i spenning hver dag :nailbiting: Termin 28. mars 2020.

Oppsummert:
Har PCO og ingen egne sykluser etter p-pilleslutt.
Har kun hatt 10 pp-er, men har allerede hatt 6 innsett av 7 embryoer - 1 uttak på Riksen og 1 i Tsjekkia.

De to ferske innsettene har endt i kjemisk, alle de fryste i negativt, bortsett fra siste som nå har gjort meg gravid. Tre runder Letrozol (+ Crinone) før IVF førte ingensteds.

:Heartred
 
Last edited:
Her vil jeg gjerne følge med! Så utrolig tøff periode. Liksom, å få håp for å så miste det, gang etter gang.. :Heartred ikke lenge til neste gang du får satt inn, håper det er gullembryo som venter nå :Heartred
 
Takk for at dere vil følge :Heartred
Link gjerne til egne dagbøker også, hvis dere har, og hvis det går! Er litt ny på disse dagbokgreiene :happy090
 
For en reise dere har hatt hittil:( håper gullegget ligger på frys i Tsjekkia nå og er klart for å bli satt inn❤️Masse masse lykke til!!
 
For en reise dere har hatt hittil:( håper gullegget ligger på frys i Tsjekkia nå og er klart for å bli satt inn❤️Masse masse lykke til!!

Takk for det :happy: Historien deres gir håp - kanskje det er på 6. innsett det skjer for oss også?
 
Litt utfyllende info om pågående forsøk:

Hormoner: Estrofem 3x2mg fra CD 2. Utrogestan 8x100mg fra CD 16.

Hva som gir håp:
- Skal prøve Albyl-E, og er spent på om det kan ha en effekt
- Skal sette inn en hatching blasto for første gang
- Aldri hatt så tykk slimhinne ved innsett før, tror jeg (8 mm ti dager før innsett!)
- Føler Reprofit fører strenge krav til kvaliteten på det de setter inn

Hva som trekker ned håpet:
- Har i bunn og grunn gitt opp fryseforsøk
- Det er en dag 6-blasto, men kanskje det er det som skal til for oss

Vi har begynt å kalle embryoene våre navn, og bytter litt på om vi kaller dem en "hun" eller en "han". Denne gangen er det en "hun", og hun heter Nuk :hilarious: Min største frykt er selvfølgelig at vi drar til Tsjekkia, for så å få beskjed om at hun ikke overlevde opptining. Jeg er livredd for å fly, så å reise på en svipptur er ikke noe jeg gjør med stor glede akkurat. Men mamma og pappa blir med denne gangen, så det er hyggelig :Heartred

Innsett 8. juli, så i dag er jeg offisielt 1 dpo :woot:
 
Fryseforsøk var det som endelig klaffet her, får håpe dere er like heldige :)
Her har vi (Dvs mannen, mest :p) og hatt navn på alle eggene. Vær obs på hvilke navn dere gir, for her ble navnet hengende med så lenge at jeg ikke klarer å tenke på babyen som noe annet, selv om "resten av verden" hater det :hilarious:

Og hell i uhell, så er det en pitteliten del av meg som er litt glad for at Tjostolf-egget ikke festa seg :hilarious:

Lykke til i Tsjekkia, fint land! Håper dere får feriert litt samtidig :)
 
Last edited:
Fryseforsøk var det som endelig klaffet her, får håpe dere er like heldige :)
Her har vi (Dvs mannen, mest :p) og hatt navn på alle eggene. Vær obs på hvilke navn dere gir, for her ble navnet hengende med så lenge at jeg ikke klarer å tenke på babyen som noe annet, selv om "resten av verden" hater det :hilarious:

Og hell i uvel, så er det en pitteliten del av meg som er litt glad for at Tjostolf-egget ikke festa seg :hilarious:

Lykke til i Tsjekkia, fint land! Håper dere får feriert litt samtidig :)

Haha ja, har tenkt tanken selv, og går derfor for såpass bisarre navn at Folkeregisteret antakelig hadde satt ned foten :hilarious:

Takk for lykkeønskninger!
Ser at lille snik (er Snik kallenavnet?:woot:) er rett rundt hjørnet! Fantastisk :happy::Heartred
 
Lykke til i Tsjekkia! Så spennende tid du går i møte! Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Haha ja, har tenkt tanken selv, og går derfor for såpass bisarre navn at Folkeregisteret antakelig hadde satt ned foten :hilarious:

Takk for lykkeønskninger!
Ser at lille snik (er Snik kallenavnet?:woot:) er rett rundt hjørnet! Fantastisk :happy::Heartred
Hadde lett kalt ungen for Nuk :love7
Håper folkeregisteret ikke begynner å blande seg inn :hilarious:

Neida, han har et faktisk navn og :p Men akkurat da jeg oppdaterte der så var han så snikete i oppførselen og ville stadig være større enn det han skulle være, så da var han lille Snik en stund. Han går også under "lille", "mini", "lillesnupp", "min venn", "åsåfinebebisen", og navnet sitt :hilarious: Og det slår meg at mange av disse også brukes på katten :hilarious:

Jeg brukte navnet hans mye her inne først, men jeg innså at det ble veldig lett å finne oss vha googling, så jeg slutta med det :p Prøver å beholde et snev av anonymitet.. Ikke at det funker så godt da men :p
 
Hadde lett kalt ungen for Nuk :love7
Håper folkeregisteret ikke begynner å blande seg inn :hilarious:

Neida, han har et faktisk navn og :p Men akkurat da jeg oppdaterte der så var han så snikete i oppførselen og ville stadig være større enn det han skulle være, så da var han lille Snik en stund. Han går også under "lille", "mini", "lillesnupp", "min venn", "åsåfinebebisen", og navnet sitt :hilarious: Og det slår meg at mange av disse også brukes på katten :hilarious:

Jeg brukte navnet hans mye her inne først, men jeg innså at det ble veldig lett å finne oss vha googling, så jeg slutta med det :p Prøver å beholde et snev av anonymitet.. Ikke at det funker så godt da men :p

Herlig :hilarious: Superspennende tid som venter dere uansett navn! Gleder meg såå til jeg er der! :joyful:

Jeg tenkte også litt på dette med anonymitet da jeg opprettet dagboken. Vi er ekstremt åpne om hva vi går gjennom, typ til absolutt alle vi møter, så har ingen problemer med at folk vet. Tvert imot! :p Jeg synes imidlertid det er liiitt flaut at jeg henger så mye på forum :hilarious: og om noen jeg kjenner plutselig skulle befinne seg her inne, tar det nok ikke lang tid før de skjønner at det er meg, men det er vel ikke akkurat verdens undergang!
 
Hei! Tittet innom dagboken din og vil bare ønske deg lykke til med forsøket!

Synes det er festlig at du nevner dette med flauheten over å henge på forum :hilarious: Det er en (forhåpentligvis) godt bevart statshemmelighet for min del også og min største motivasjon for å forsøke å være litt anonym :hilarious: Uansett - dagboken min her inne var helt fantastisk å ha da vi strevde og jeg titter fremdeles innom, selv om det er godt og vel halvannet år siden vi endelig lyktes.

Krysser alt jeg har for Nuk og håper at hun henger med helt i mål :Heartred
 
Så hyggelig at dere får med besøk til Tsjekkia :happy: håper sånn for embryoet i frysen:)
 
Tusen takk, alle sammen :love7 Er redd for at vennene mine er litt lei av at jeg nesten ikke snakker om annet, og de skjønner lite av alle detaljene, så må si det er veldig hyggelig med noen "følgere" her inne :hilarious:
 
Tusen takk, alle sammen :love7 Er redd for at vennene mine er litt lei av at jeg nesten ikke snakker om annet, og de skjønner lite av alle detaljene, så må si det er veldig hyggelig med noen "følgere" her inne :hilarious:
Det blir fort en boble. Men det er fordelen med forumet ja!
 
Back
Topp