Min IVF dagbok 2025

Tullevilla

Flørter med forumet
Har så mange tanker akkurat nå, og trenger et sted å ventilere og sortere underveis. Skriver en liten dagbok mest for min egen del som støtte men kanskje andre også kan ha godt av den.

Uansett det hele startet for snart 1,5 år siden. Samboer og jeg var klare for å prøve og få barn. Vi møttes i 2022 og alt klaffet fra start. Jeg hadde egentlig gitt litt opp å finne kjærligheten og barn ville jeg ikke ha alene så tenkte skjer det så skjer det. Også møtte jeg drømmemannen.

Vi prøvde hver syklus og i starten trodde jeg at det skulle gå fort, var ko det man ble lært til å tro. Men ettersom tiden gikk og ingen positive tester så begynte også utålmodigheten og tanken om at noe kanskje ikke stemte og melde seg. Vi gikk til fastlegen og ble påvist lav progressivitet hos samboers sædanalyse. Jeg hadde lav ANH men innenfor normalen for alder (37 år, AMH 4).

Vi ble henvist til utredning, måtte ta noen blodprøver og UL også fikk vi en forsamtale på OUS i april i år. Fikk beskjed av lege på OUS at det måtte bli lang protokoll, og oppstart med gonapeptyl sprøyter allerede første mens i mai. Hadde en del bivirkninger som hodepine, kvalme, og veldig emosjonell så ble sykemeldt.

Etter 3 uker ca på Gonapeptyl kom jeg inn til UL og det ble bestemt oppstart med Gonal-f 300. Gikk på disse i 7. dager og inn igjen til blodprøve på riksen på morgenen den. 23.juni og UL på ettermiddagen. Jeg tålte hormonene godt men måtte øke dosen til Gonal-f med 375 til torsdag 26. juni og ny UL fredag 27. juni. UL på fredagen viste at jeg hadde fått store nok eggposer på mellom 18. mm og 20.mm og ble avtalt at jeg skulle sette Gonapeptyl of Gonal-f frem til lørdag, og siste Gonapeptyl på søndag morgen før eggløsningssprøyte ovitrelle søndag kveld kl.21.10. Mandag 30. juni var helt sprøytefri dag og det var himmelsk.

Jeg kan hvertfall si at sprøyteskrekken er heeelt borte mtp alle stikkene jeg har hatt disse ukene.

Egguttak tirsdag 1. juli gruer jeg meg litt til, hadde hørt så mange historier, men blir vel som med fødsler, alle er individuelle Samboer måtte lever sædprøve samme dag, og mens han gjorde sitt så tok jeg en cocktail av piller som skulle tas 45 min før uttaket. Fikk to paracett på 1 gram hver, en voltaren, og en halv beroligende pille. Ble litt sussete og rolig så gjorde godt for nervene som slapp taket.

Når vi kom inn på rommet vi skulle være på ble vi møtt av en sykepleier og gynekolog, begge var siper hyggelige. Jeg var nok rusa mer enn jeg var klar over for det ble noe krøll med stolbeina jeg skulle ha bena i og begynte bare å le og fjase.

De forklarte hva som skulle skje og alt de gjorde. Ble først vasket nedentil, også satte de lokalbedøvelse på hver side i kjeden, det kribla litt men ikke vondt. (Vondere å ta bedøvelse hos tannlegen syntes jeg) også stakk de inn en langt rør. Og plutselig var det en som stakk hodet ut av en luke, de sa her er embryologen. Og jeg som var fortsatt rusa og fjasete tok en fleksnes «hallo i luken. Der var du også ja!»

Det gjorde ikke spesielt vondt på høyre side, merket at det presset litt og så på skjermen at de sugde til seg eggposene. Men når de skulle ta høyre side, da merket jeg det godt og sa fra at gjorde vondt. Det føltes som om noen dro og kløyp inne i siden også en rar smerte bak ryggen, men gikk så fort at det var overkommelig.

Vi ble vist inn til et annet rom og ble tildelt en seng jeg kunne slappe av på så lenge jeg trengte. Fikk gjende kjeks og saft. Lå sammen med flere, kun er forheng som skilte oss. Kom inn en hyggelig sykepleier som fortalte at de hadde fått ut fire egg. Jeg var veldig fornøyd og glad for i mitt hodet var jeg sikker på at det ville være tomt

Når vi kom hjem måtte jeg vare sove, og var ekstremt sliten og litt øm i magen. Hadde en litt kraftig blødning så var godt å ha bind.

Dag 2 (i dag 2. juli) gikk alt fint helt til keg plutselig hadde så sterke smerter jeg aldri har opplevd før. Har alltid hatt sterke menssmerter men aldri på denne måten. Trodde jeg skulle dø. Det gjorde spreng vondt i hele magen, korsryggen og nedover beina. Kaldsvetta og måtte ta to paracett(eneste en får lov å ta). Og jeg ble liggende på badegulvet med disse krampene og kasta også opp. Hadde ikke krefter til å hente telefonen for vurderte det såpass alvorlig at burde ringe 113. Naboen må ha trodd jeg var helt gal, skrek og banna. Men etter ca 45 minutter gav det hele seg og var som om det aldri hadde skjedd.

Jeg skal ringe klinikken i morgen ( de har selvfølgelig ikke åpent etter 14:30 på telefonen. For dette ble keg ikke forespeilet i det hele tatt, men leste «heldigvis» at flere har opplevd dette, uten at der trenger å være overstimulering Vi fokk brev fra OUS om at alle 4 eggene har blitt befruktet, og skal ha innsett på fredag. Så krysser alt jeg har for at de holder løpet ut, og at blir et ferskt forsøkt og resten på frys. Uansett hva som skjer blir det en pause med lang protokoll og det er jeg veldig glad for nå. Fortsettelse følger.

Hei!
Spennande å høyre om reisa di!
Eg driv òg med IVF, men som einsleg, då eg nærmar meg 36år og har ikkje klart å funne meg ein bedre halvdel. Har ein sjukdom som gjer at kroppen ikkje stimulerer hormoner av seg sjølv, så visste tidlig at eg måtte få hjelp til å bli gravid. Etter utredning i Trondheim i november 23, fant ho ingen egg, og pga at eg hadde slutta på eine medisinen, dårlige forhold nedentil. Eg gjekk lenge å trudde at eg ikkje kunne bli gravid, og hadde det ganske tøft...
Gjekk så over på å prøve innenlandsadopsjon, som også varte over lengre tid, og var også veldig tøft, der eg til slutt fekk anbefaling av behandlarane at eg ikkje burde få lov til å adoptera. Det blei eit nytt slag i trynet, og ein ny ting å kjempe seg igjennom...
Fekk heldigvis vite frå huseigarane at det var lov med dobbeldonasjon I Danmark, så etter ny time til privat gynekolog, der ho sa at alt såg greitt ut mtp graviditet, tok eg kontakt med ein klinikk i Danmark. (Hadde begynt på medisinen igjen)
Etter mykje venting og styr, med betaling, funne både egg og sæddonorar, begynte eg til slutt på Cyclogest og Progynova i slutten av april/mai.
Tirsdag den 13 mai fekk eg satt inn eit 5 dagars embryo og er foreløbig 9+6 dagar gravid. Sjølv om eg er veldig redd for at det ikkje skal vere noko meir liv der nede då, eller fare for SA...
Går fortsatt på Cyclogest og Progynova, og skal gå på desse til 11+1, sjølv om eg er veldig redd for å slutte, sidan eg ikkje har nokon eigenproduksjon...
Går du på nokon ekstra medisiner no?
Du er utrulig tøff som har måtta gått igjennom alt dette!! Eg er sjeleglad eg slapp sprøyter!!
Krysser fingrene for at alt går bra med deg!!
Og masse lykke til vidare!!

Hei!
Spennande å høyre om reisa di!
Eg driv òg med IVF, men som einsleg, då eg nærmar meg 36år og har ikkje klart å funne meg ein bedre halvdel. Har ein sjukdom som gjer at kroppen ikkje stimulerer hormoner av seg sjølv, så visste tidlig at eg måtte få hjelp til å bli gravid. Etter utredning i Trondheim i november 23, fant ho ingen egg, og pga at eg hadde slutta på eine medisinen, dårlige forhold nedentil. Eg gjekk lenge å trudde at eg ikkje kunne bli gravid, og hadde det ganske tøft...
Gjekk så over på å prøve innenlandsadopsjon, som også varte over lengre tid, og var også veldig tøft, der eg til slutt fekk anbefaling av behandlarane at eg ikkje burde få lov til å adoptera. Det blei eit nytt slag i trynet, og ein ny ting å kjempe seg igjennom...
Fekk heldigvis vite frå huseigarane at det var lov med dobbeldonasjon I Danmark, så etter ny time til privat gynekolog, der ho sa at alt såg greitt ut mtp graviditet, tok eg kontakt med ein klinikk i Danmark. (Hadde begynt på medisinen igjen)
Etter mykje venting og styr, med betaling, funne både egg og sæddonorar, begynte eg til slutt på Cyclogest og Progynova i slutten av april/mai.
Tirsdag den 13 mai fekk eg satt inn eit 5 dagars embryo og er foreløbig 9+6 dagar gravid. Sjølv om eg er veldig redd for at det ikkje skal vere noko meir liv der nede då, eller fare for SA...
Går fortsatt på Cyclogest og Progynova, og skal gå på desse til 11+1, sjølv om eg er veldig redd for å slutte, sidan eg ikkje har nokon eigenproduksjon...
Går du på nokon ekstra medisiner no?
Du er utrulig tøff som har måtta gått igjennom alt dette!! Eg er sjeleglad eg slapp sprøyter!!
Krysser fingrene for at alt går bra med deg!!
Og masse lykke til vidare!!
Hei! Takk for at du deler din historie til ønskebarn❤️ Du har virkelig hatt en tøff reise du også! Og jeg krysser alt jeg har for at det går hele veien✌️ Tusen takk for gode ønsketenkninger!

Jeg går på Cyglogest nå og skal gå på de i 15 dager, dersom blir gravid tror jeg at jeg skal gå på de frem til uke 7☺️

3. juli 2025

I dag er jeg mest øm i magen. Hadde litt små kramper som kom og gikk hele går kveld etter den heftige smerten tidligere på dagen. Men heldigvis ikke mer vondt enn overkommelig (bank i bordet). Har en del luftkramper som er vanlig bivirkninger av Coglygest. Har tatt 2 paracett hver 6 time siden i går og der ser ut til å golde det i sjakk. Bruker også varmeflaske som lindrer litt.

Klinikken på OUS er ikke åpen for telefonsamtaler før 12.30-13.30. Men skal få ringt inn. Samtidig er jeg litt usikker på om jeg skal ringe inn for er redd de vil si at innsetter må utsettes (man blir ikke rasjonell i denne prosessen). Også skal jeg uansett inn i morgen og jeg vet ikke pm det blir innsett, eggene kan ha stoppet å utvikle seg, og/eller så kan det hende de oppdager at jeg er overstimulert og utsetter. Man blir jo helt tullerusk i denne prosessen. Men heller mot å vente til i morgen, og hvis jeg får en ny runde med smertehelvete som i går, så ringer jeg 113. Har med meg mobilen uansett hvor jeg går nå. For den hendelsen skremte meg veldig.

Jeg har dog googlet(for det er jo alltid lurt :p) men kan ha vært en vanncyste som er vanlig å kunne få av hormonbehandling og den kan ha sprekker og det kan være som å få gjennom fødselsrier. Og så lenge jeg ikke har fortsatt så kraftige smerter eller blødninger, eller at magen er oppblåst og stram, så er det ikke tegn på verken overstimulering eller farlig infeksjon. Ser også at noen har hatt samme opplevelse som meg uten at det har vært noe farlig. Men heller en ekstrem reaksjon, de har jo gravd og romstert godt der inne på uttaket :p

Jeg prøver å ringe klinikken etterpå men tenker i utgangspunktet at dette går fint.

Jeg er uansett veldig glad for at jeg er sykemeldt nå, og kan bare ta det med ro, hvile og hente meg inn. Så håper jeg det allerede i morgen er enda mindre ømt, og at innsetter blir noe av og at det blir en liten baby til slutt.

Fikk endelig snakket med sykepleier på telefon på klinikken. Og ble beroliget. Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke hadde hoven mage, eller vedvarende smerter så kunne jeg fint se det an. Vi kan også møte opp til innsette i morgen som planlagt, men hun ville jeg skulle informere gynekologen om det på timen så de kan ta en vurdering. Jeg fikk beskjed at jeg måtte ikke nøle med å ringe gynekologisk avdeling på Ullevål og fikk direkte nummer dit, dersom det oppstod igjen. :angelic:

Jeg skulle også drikke masse vann og bris/farris, så i meg saltholdig mat og proteiner. Så nå har jeg handlet inn for å kose meg og sørge for at kroppen heler seg selv. Hvis det er en mild overstimulering jeg har, så sa sykepleier at det er viktig å få i seg dette for å skille ut veske. Det samler seg litt veske i de tomme eggposene etter egguttak og viktig å forebygge overstimulering. Man lærer noe nytt hele tiden si:rulez

Så nå håper jeg at det fortsetter å holde seg stabilt og at vi kan fullføre prosessen i morgen:alien. Jeg kjenner veldig på at fet skal uansett bli godt med en pause fra denne runden. Jeg håper selvfølgelig på at det blir en baby av dette, for da er denne smerten også verdt det føler jeg. men uansett så tror jeg kroppen min har godt av en real pause fra alle de kunstige hormonene og også nytt uttak. Helsen min er først og fremst viktigst.

Ellers har jeg i dag faktisk fått gått meg to turer i det fine været, har også fått dusjet :angel7. Livet er her og nå.

Fikk endelig snakket med sykepleier på telefon på klinikken. Og ble beroliget. Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke hadde hoven mage, eller vedvarende smerter så kunne jeg fint se det an. Vi kan også møte opp til innsette i morgen som planlagt, men hun ville jeg skulle informere gynekologen om det på timen så de kan ta en vurdering. Jeg fikk beskjed at jeg måtte ikke nøle med å ringe gynekologisk avdeling på Ullevål og fikk direkte nummer dit, dersom det oppstod igjen. :angelic:

Jeg skulle også drikke masse vann og bris/farris, så i meg saltholdig mat og proteiner. Så nå har jeg handlet inn for å kose meg og sørge for at kroppen heler seg selv. Hvis det er en mild overstimulering jeg har, så sa sykepleier at det er viktig å få i seg dette for å skille ut veske. Det samler seg litt veske i de tomme eggposene etter egguttak og viktig å forebygge overstimulering. Man lærer noe nytt hele tiden si:rulez

Så nå håper jeg at det fortsetter å holde seg stabilt og at vi kan fullføre prosessen i morgen:alien. Jeg kjenner veldig på at fet skal uansett bli godt med en pause fra denne runden. Jeg håper selvfølgelig på at det blir en baby av dette, for da er denne smerten også verdt det føler jeg. men uansett så tror jeg kroppen min har godt av en real pause fra alle de kunstige hormonene og også nytt uttak. Helsen min er først og fremst viktigst.

Ellers har jeg i dag faktisk fått gått meg to turer i det fine været, har også fått dusjet :angel7. Livet er her og nå.
Masse lykke til på innsett imorgen - du får oppdatere oss imorgen :smiley-angelic001 :Heartpink

4.juli 2025

Vi kom til time på OUS i dag kl.13.35. Var litt ventetid og merket at det car tydelig siste uke før klinikken tar sommerferie. Litt rot og noen nye fjes i resepsjonen. Vi fikk beskjed om at vi skulle ta på oss hodethette og gå til annen ventesone enn vi pleier. Samboer har alltid humor i behold(det trygger meg så mye og er veldig avepnende) Så ha spurte om han trengte å ha hette også. Hu i skranken så ikke opp og sa vare ja det må du, også sier samboer «er du helt sikker?». Da ser hu opp og han er jo skallet. Hu ler litt og bare; godt spørsmål, vi sier ja for sikkerhets skyld. Også gikk vi til ventesonen.
Etter kort tid så kom det ut en dame, hu så litt forvirra ut når ropte navnet mitt, og var jo bare oss to der så hva hu var så forvirret over vet jeg ikke. Men skulle vise seg når vi kom inn så var hun ikke så god i norsk og virket også ny. Men veldig søt. Hu viste oss et ark skrevet med penn, et slags excel ark, og må helt ærlig si at verken samvoer eller jeg aner fortsatt ikke hva hu sa. Selv om vi spurte flere ganger hva hu mente, men vi tror at det er enten 3 egg de vil forsøke å fryse hvis de utvikler seg til blastocyst, eller så var det 1 egg :shifty::laughing001 (får liksom ikke mer følelse av at man er med i en sitcom enn det).

Også var gynekologen også der, men hu var bare rett på. Og jeg som skulle si fra om smertene som hadde oppstått slik sykepleier ba meg om på telefon i går. Var som om jeg snakket gresk, hu svarte hvertfall ikke på om det hadde noe å si for insettet i dag, tok heller ikke noen ultralyd. Men hu sa bare at det var ikke uvanlig at noen kan få sterke smerter etter uttaket for de graver jo inni der. :gen045

Uansett jeg ble bare vist inn til et lite hjørnet med forheng, og det var fader meg verdens minste «laken» som skal dekke til fua, så der gikk jeg med en serviett foran, og rumpa bar:bootyshake. (Og jeg anser meg selv for å være slank, så den servietten der bør de gjøre noe med).

Fikk karret meg opp i gyn-stolen som var veldig liten, var visst bare knøttlite alt i det rommet der.

Men hu var fin hu gynekologen og forklarte heleveien, mens kollegaen hennes smilte høflig. Det er noe veldig sårbart, ligger og skrever for så mange forskjellige personer i løpet av denne prosessen, men for dem er jeg jo vare en av mange og noe de er vant med. Så på et tidspunkt etter at kateteret ble satt- er et langt smalt rør som de setter i livmortappen, føltes som vanlig Gynekologisk undersøkelse når man tar celleprøve (ikke noe vondt, bare litt plagsomt). Jeg hadde også ikke gått å tisset en time før timen så de fikk så god sikt som mulig :salut

Også måtte vi vente litt til embrologen hentet embryoet og igjen kom det noen i en luke, denne gangen så jeg ikke vedkommende, men så bare stangen med embryoet i. Også satte de den inn og vips var jeg ferdig. Etterpå skylte de meg innvendig, og en veldig rar følelse, føltes som var luft de pumpet- :smiley-chores020

Og mens hu holdt på så skravler hu mens hu ser på meg over denne servietten som ligger over fua, som om det er en helt vanlig samtale å ha over et bord. Aldri følt meg mer på utstilling når også hennes kollega står å smiler. :greet025

Heldigvis gikk det hele fint. Og vi har fått satt inn vårt første ferske embryo! Bare det synes jeg er stort, vi kom så langt. Så får vi se. Skal ta blodprøve på riksen 15. juli, og da vet vi om denne lille har festet seg. Kjente på en veldig takknemlighet i dag, vi kom oss hit. Og ikke noe vondt heller :gen014

Blir feiring med grilling og godis, samboer feirer med sin første øl på en god stund, og det synes jeg han også fortjener! For uansett hva som måtte skje videre nå, så har vi hverandre og vi har stått sammen og fortsatt vil vi det. Dette er virkelig en test på forholdet, og jeg er sikker på vi klarer en runde til eller fler så lenge vi fortsetter å være oss.

Så får vi se, nå begynner sikkert symptom-jakten. Så oppdateringer kommer. Jeg skal prøve og klare å holde meg fra testing til blodprøve. :greet015

6.juli 2025

I går var jeg ekstremt trøtt. Sov hele dagen omtrent.:sleep011 Tror kroppen har virkelig trengt å lande, og har nok gått med ubevisste spenninger i kroppen gjennom prosessen. Har foreløpig ingen særlig symptomer, og er uansett tidlig. Men derimot har jeg hatt problemer med forstoppelse siden egguttaket(er visst vanlig bivirkning av Cyclogest). Så magen er ganske oppblåst. Jeg har drukket masse vann og spiser mye fiber, beveger meg. Men 300mg magnesium citrat gjorde susen! Og i dag kom jeg meg endelig på to’an (beklager detaljer) :geek

Jeg sendte også en melding på dialogen på Helsenorge om vi ikke kunne få en skriftlig oversikt med hvilke egg som har gått videre og ikke. Siden vi ikke helt forstod det som ble sagt på innsett. Og fikk faktisk svar allerede i går-samme dag, om at det skulle vi få og at de skal purre på embryologen.

Og til vår store overraskelse og glede, så ble det to egg på frys! Det vil si av 4 egg så er det kun 1 som ikke har vært med videre! Det gjør at jeg ikke trenger å måtte gå gjennom ny lang protokoll med det første! Dersom dette innsette ikke fører til graviditet :cheers.

Jeg merker også at jeg føler meg roligere nå, enn andre ganger i løpet av denne prøvetiden. Vet ikke om det er fordi vi nå har satt inn et embryo og vet at vi har virkelig gjort det vi kan denne gangen. Og at jeg vet at embryoet som ble satt inn, er der den skal være:smiley-ashamed005Kontra i naturlig syklus med uendelige eggløsningstesting, stressing med å treffe på de riktige dagene, også vente på om det har gått eller ikke. Og ikke heller se om det har blitt et embryo typ( hvis gir mening), etterfulgt av tester etter graviditet.

Så kan det hende ettersom dagene går at jeg likevel ikke helt klarer å la være med testing før blodprøve, men foreløpig så avventer jeg og har landet i det hele.

Det er sommer, vi har ferie og jeg kjenner i dag på en slik en takknemlighet over å ha fått gjennomført første fersk-forsøket, og vi har også 2 egg på frys. :smiley-bounce012

6.juli 2025

I går var jeg ekstremt trøtt. Sov hele dagen omtrent.:sleep011 Tror kroppen har virkelig trengt å lande, og har nok gått med ubevisste spenninger i kroppen gjennom prosessen. Har foreløpig ingen særlig symptomer, og er uansett tidlig. Men derimot har jeg hatt problemer med forstoppelse siden egguttaket(er visst vanlig bivirkning av Cyclogest). Så magen er ganske oppblåst. Jeg har drukket masse vann og spiser mye fiber, beveger meg. Men 300mg magnesium citrat gjorde susen! Og i dag kom jeg meg endelig på to’an (beklager detaljer) :geek

Jeg sendte også en melding på dialogen på Helsenorge om vi ikke kunne få en skriftlig oversikt med hvilke egg som har gått videre og ikke. Siden vi ikke helt forstod det som ble sagt på innsett. Og fikk faktisk svar allerede i går-samme dag, om at det skulle vi få og at de skal purre på embryologen.

Og til vår store overraskelse og glede, så ble det to egg på frys! Det vil si av 4 egg så er det kun 1 som ikke har vært med videre! Det gjør at jeg ikke trenger å måtte gå gjennom ny lang protokoll med det første! Dersom dette innsette ikke fører til graviditet :cheers.

Jeg merker også at jeg føler meg roligere nå, enn andre ganger i løpet av denne prøvetiden. Vet ikke om det er fordi vi nå har satt inn et embryo og vet at vi har virkelig gjort det vi kan denne gangen. Og at jeg vet at embryoet som ble satt inn, er der den skal være:smiley-ashamed005Kontra i naturlig syklus med uendelige eggløsningstesting, stressing med å treffe på de riktige dagene, også vente på om det har gått eller ikke. Og ikke heller se om det har blitt et embryo typ( hvis gir mening), etterfulgt av tester etter graviditet.

Så kan det hende ettersom dagene går at jeg likevel ikke helt klarer å la være med testing før blodprøve, men foreløpig så avventer jeg og har landet i det hele.

Det er sommer, vi har ferie og jeg kjenner i dag på en slik en takknemlighet over å ha fått gjennomført første fersk-forsøket, og vi har også 2 egg på frys. :smiley-bounce012
Så godt å lese ❤️ Masse lykke til og vi gleder osd til å høre oppdateringer! Takk for at du deler så detaljert, det er med å hjelper for oss andre som skal starte på IVF snarlig ❤️

6.juli 2025

Åååh så fint med 2 på frys og følelse av litt mer ro :happy: Krysser alt!

8.juli 2025

Jeg fikk beskjed av gynekologen på innsett at de regner meg som 2 uker på vei, når er fersk forsøk. Jeg skal gå på Cyclogest i 15 dager- frem til testdag 15. juli. Etter det skal jeg ikke gå mer på den, da kroppen tar over produksjonen av progresteron selv når det er fersk innsett. Ved frys så skal man visst gå frem til 7 uker.

Jeg er veldig glad for at jeg går på litt progresteron støtte, har mistenkt at jeg har hatt litt lavt progresteron. Da jeg har begynt å spotte flere dager før mensen, og derav kan ha kort lutealfase, som skal helst være 10-14 dager for at egg skal trives. Uansett jeg har de siste dagene hart en del murringer i magen, vært mye på do- blæra føles full like fort som jeg har «tømt» den.

Jeg har også ekstrem trøtthetsfølelse, kommer brått kastet på flere ganger om dagen, og kan da sove lenge. Får også noen frysninger selv om det er godt og varmt, samboer flirer litt der jeg ligger med dyne pakket rundt meg, og er fortsatt kald.

Har også en veldig merkelig følelse i buken, får sånne stikkinger innimellom og hvis jeg reiser meg litt brått eller strekker meg så skvetter jeg til av stikkinger i siden.

Det er mest sannsynlig en del bivirkninger av Coclygest, og tar tid før folikkene går til normal størrelse. Samtidig leser jeg jo litt på forumer (må jo sjekke :knegg:) at de fleste kan teste positivt på hjemmetester allerede 10-12 dager etter egguttak. Som vil si ca. 9-13 DPO alt avhengig av om det er 2/3/5 dagers egg som er satt inn. Og grunnen til at klinikkene vil at du tar blodprøve etter 14 dager er for da er det helt garantert at det er graviditet, myp statistikk og oppfølging videre.

Jeg driver og lurer på om jeg skal driste meg til en teat på fredag, da er jeg 10DPO og 12 dager siden Ovitrelle har blitt satt (eggløsningsprøyte). Den kan gi HCG utslag 10 dager etter den er satt og da falsk positiv.

Men samtidig vil jeg vente for ikke å risikere å bli skuffet hvis jeg tester for tidlig og at jeg har rester etter ovitrelle, eller at jeg opplever en kjemisk (der egget ikke blir sittende før mensen kommer). :sorry:

Ler litt av meg sjøl nå, tiden går liksom ikke fort nok til test, og samtidig vil jeg leve litt i uvisshet og late som om at jeg er «gravid» enn så lenge :dance008

Så får sjå om jeg tar en test eller ikke ila helgen, symptom-jakten er i alle fall i gang:hiding

Back
Topp