Tullevilla
Flørter med forumet
En liten rettelse på når folk tester hjemme: Mente at kan teste 5 til 7 dager etter innsett. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

I går syntes jeg også veldig synd på meg selv, for jeg er overbevist om at det ikke har blitt noe graviditet også skal jeg liksom late som at jeg er det. ikke kan jeg drikke en øl, må se på samboer kose seg med en i sommervarmen, og ikke kan jeg spise blåmuggost burger, som jeg hadde sykt lyst på i går! Så der sitter jeg og må unngå alt mulig også er det ikke sikkert jeg er gravid uansett. Også begynte jeg å kjenne på en sånn urettferdighet, for hvor mange av mine venner og familie har ikke blitt gravide naturlig og har både drukket og spist alt mulig før de fikk positiv test, eller hva med de som ikke en gang veit at de er gravide flere uker på vei? Men fordi vi tar IVF og styres medisinsk så skal vi leve som gravide også før vi vet om vi er det.. 

.Føler med deg! Har kjent på alle de samme følelsene (bortsett fra å ikke trives på jobb) og de er helt vanlige når man sliter med infertilitet. Har selv en god venninne som ble gravid nå på andre prøveperiode og vi har snakket mye om prøvingen/ivf osv, kjenner at akkurat nå ønsker jeg å møte henne litt mindre. Men som du sier, det går over, det har det alltid gjort tidligere. Håper du får deg en positiv overraskelse i morgen da!14.juli 2025
I dag har jeg gitt opp litt. Det går virkelig opp og ned, si. Jeg har ingen symptomer de siste par dagene, og veit ikke om det er fordi kroppen har begynt å vende seg til Cyclogest eller om det bare er psykisk. Uansett det hjalp ikke på når jeg likevel tok en ny test i dag på morgenen, den som skal fange opp HCG over 25. den var så blank man kan få det. Og jeg veit man ikke skal sammenligne seg med andre, men leser jo om de som tester positivt 11DPO og det er jeg i dag. Det er få som tester positivt seinere.. så jeg har bull trua på den dumme blodprøven i morgen, og at den skal fange opp noe HCG over 10ml..
Også fikk jeg beskjed at nok en god venninne er gravid, og jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, og unner henne alt godt. Men ble for mye for meg nå, aldri reagert så kraftig før. Begynte å grine, og måtte ta meg skikkelig sammen før jeg svarte på meldingen. Det bare føles så urettferdig nå, og her har man prøvd så lenge, mens andre kan «bare» vli gravide like fort som de har bestemt seg for å starte prøvingen..
Også gruer jeg meg til å komme tilbake til jobb. En jobb jeg ikke lenger kjenner noe særlig glede over, og hjelper ikke når jeg står oppi det jeg gjør nå og samtidig jobber med barn.. blir for mye for meg har jeg kjent på en god stund..
Denne venninnen som også er kollega holdt meg gående og vært en kjempe støtte i denne prosessen. og blir på en måte enda mindre glede å skulle tilbake til jobb når hu og jeg tullet sammen om hvor gøy det hadde vært hvis begge ble gravide samtidig og kunne hatt perm samtidig. Så ja, jeg veit dette er barnslig og irrasjonelt, men måtte bare få ned de såre og vonde tankene nå. Så går dette også over, det har det gjort før i 1.5 år, så skal nok komme videre nå og.
Fy fader denne IVF reisen er ikke for pyser ass! Det er sikkert og visst..
Jeg prøver å si til meg selv at det er helt naturlig å kjenne på de følelsene du sitter med, for jeg sitter med akkurat de samme selv.14.juli 2025
I dag har jeg gitt opp litt. Det går virkelig opp og ned, si. Jeg har ingen symptomer de siste par dagene, og veit ikke om det er fordi kroppen har begynt å vende seg til Cyclogest eller om det bare er psykisk. Uansett det hjalp ikke på når jeg likevel tok en ny test i dag på morgenen, den som skal fange opp HCG over 25. den var så blank man kan få det. Og jeg veit man ikke skal sammenligne seg med andre, men leser jo om de som tester positivt 11DPO og det er jeg i dag. Det er få som tester positivt seinere.. så jeg har bull trua på den dumme blodprøven i morgen, og at den skal fange opp noe HCG over 10ml..
Også fikk jeg beskjed at nok en god venninne er gravid, og jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, og unner henne alt godt. Men ble for mye for meg nå, aldri reagert så kraftig før. Begynte å grine, og måtte ta meg skikkelig sammen før jeg svarte på meldingen. Det bare føles så urettferdig nå, og her har man prøvd så lenge, mens andre kan «bare» vli gravide like fort som de har bestemt seg for å starte prøvingen..
Også gruer jeg meg til å komme tilbake til jobb. En jobb jeg ikke lenger kjenner noe særlig glede over, og hjelper ikke når jeg står oppi det jeg gjør nå og samtidig jobber med barn.. blir for mye for meg har jeg kjent på en god stund..
Denne venninnen som også er kollega holdt meg gående og vært en kjempe støtte i denne prosessen. og blir på en måte enda mindre glede å skulle tilbake til jobb når hu og jeg tullet sammen om hvor gøy det hadde vært hvis begge ble gravide samtidig og kunne hatt perm samtidig. Så ja, jeg veit dette er barnslig og irrasjonelt, men måtte bare få ned de såre og vonde tankene nå. Så går dette også over, det har det gjort før i 1.5 år, så skal nok komme videre nå og.
«Godt» vi er flere som kan kjenne på disse litt forbudte følelseneFøler med deg! Har kjent på alle de samme følelsene (bortsett fra å ikke trives på jobb) og de er helt vanlige når man sliter med infertilitet. Har selv en god venninne som ble gravid nå på andre prøveperiode og vi har snakket mye om prøvingen/ivf osv, kjenner at akkurat nå ønsker jeg å møte henne litt mindre. Men som du sier, det går over, det har det alltid gjort tidligere. Håper du får deg en positiv overraskelse i morgen da!
Jeg håper det også vil gå veien for deg Jeg prøver å si til meg selv at det er helt naturlig å kjenne på de følelsene du sitter med, for jeg sitter med akkurat de samme selv.
Jeg er ikke under ivf, men startet prøvingen juni 2023. Fikk (første) positiv test tidlig april 2025, som viste seg å være exu = operasjon og fjerning av høyre eggleder. Fikk positiv test igjen nå i juni, men på torsdag fikk jeg bekreftet exu nr 2 og operasjon med fjerning av venstre eggleder.
Når jeg nå ser positive tester, så blir jeg rett og slett litt dårlig. Jeg blir bitter og sørger over min egen situasjon.
Jeg knakk sammen isted da jeg så på en serie der et par mest sannsynlig ikke kunne få egne barn, gikk inn for å adoptere og plutselig lyste testen positiv. Altså, det tålte jeg ikke
Oi, dette ble an lang avhandling om meg og mitt, men ville vise til at du ikke er alene om disse følelsene og det er helt naturlig![]()
Det er bare fint at du deler og hjelper å vite at vi er flere som kjenner på disse tingeneJeg prøver å si til meg selv at det er helt naturlig å kjenne på de følelsene du sitter med, for jeg sitter med akkurat de samme selv.
Jeg er ikke under ivf, men startet prøvingen juni 2023. Fikk (første) positiv test tidlig april 2025, som viste seg å være exu = operasjon og fjerning av høyre eggleder. Fikk positiv test igjen nå i juni, men på torsdag fikk jeg bekreftet exu nr 2 og operasjon med fjerning av venstre eggleder.
Når jeg nå ser positive tester, så blir jeg rett og slett litt dårlig. Jeg blir bitter og sørger over min egen situasjon.
Jeg knakk sammen isted da jeg så på en serie der et par mest sannsynlig ikke kunne få egne barn, gikk inn for å adoptere og plutselig lyste testen positiv. Altså, det tålte jeg ikke
Oi, dette ble an lang avhandling om meg og mitt, men ville vise til at du ikke er alene om disse følelsene og det er helt naturlig![]()
Jeg føler hirkelig med deg og det du har vært igjennom. Jeg har ikke opplevd lignende, og veldig trist å høre at du har måtte oppleve hele 2 runder med exu. Livet er ikke rettferdig når det blir sånn og sender deg masse gode tanker. Bare å lufte her hvis du trenger 

TakkDet er bare fint at du deler og hjelper å vite at vi er flere som kjenner på disse tingeneJeg føler hirkelig med deg og det du har vært igjennom. Jeg har ikke opplevd lignende, og veldig trist å høre at du har måtte oppleve hele 2 runder med exu. Livet er ikke rettferdig når det blir sånn og sender deg masse gode tanker. Bare å lufte her hvis du trenger
![]()
Uff, kjipt at den ikke satt15.juli 2025
Testdag på riksen og fikk akkurat resultatet; negativ. Så da må jeg skutte på Coclygest (noe jeg synes er helt fint nå) også kan jeg melde fra når jeg får mensen om noen dager og avtale by tid for frysforsøk, innsett i naturlig syklus.
Det var verst i går, og hadde ikke helt trua etter negativ hjemmetest. Så i dag kjenner jeg litt mer på at nå veit jeg hvertfall og kan gå en liten pause igjen.
Det har vært litt spnn hele prøvetiden, vente tiden mellom EL og mens er verst, og jeg blir liksom alltid så oppslukt også så fort mensen kommer så går det egentlig greit igjen, for da veit jeg på en måte.
Uansett nå vil mensen komme om 2-4 dager sa de på Ullevål, så får vi ta det derfra.
Jeg kan dog endelig bade igjen- kjent litt på det i disse varme dager, så det blir fint! Og samboer har bestilt bord til oss på yndlings restauranten min, så da skal vi ut og kose oss litt i kveld, og blir garantert litt vin og øl
Så får vi satse på at det kanskje går ved neste forsøk![]()

Tusen takkUff, kjipt at den ikke satter liksom litt ekstra kjipt når det er ivf og man vet at man har x antall forsøkk igjen på frys. Håper neste sitter
![]()
det er akkurat det, kjipt. Men heldigvis så har vi to på frys, så jeg slipper lang protokoll med det første
Ønsker dere all lykke i neste forsøk 
Høres ut som en flott mann!16. juli 2025
I dag er en litt tung dag. Mistenker at brå seponering av cycligest i tillegg til mislykket forsøk har naturlig nok mye å si. Jeg har gått med en konstant gråt i halsen i hele dag og var på fysio for bekkenet, og da kom tårene. Aldri hatt sånn reaksjon på fysio før, så helt tydelig at her har jeg gått med ubevisste spenninger som nå løsnet. Og har grått ebda mer når jeg kom hjem. Det gjorde så godt å få det hele «ut».
Jeg har verdens beste kjæreste som er så omsorgsfull og lar meg være meg i dette her, og som gir meg en ekstra klem, og carter meg opp med middager og annet hygge for å komme igjennom. Han sier selv at han tar ett forsøk av gangen og blir skuffet, men sier samtidig at han går ikke gjennom alt jeg gjør med hormoner, UL og kjenner på kroppen så han føler at det er lettere for han og får vondt av meg. Og jeg tror det han beskriver er akkurat hva som blir forskjellen mellom menn og kvinner i IVF behandling, og glad han setter ord på det, samtidig som han gir det lille ekstra som jeg trenger som dame i en slik ufrivillig barnløshet prosess.
Det var veldig hyggelig i går, og vi kosa oss med god mat og drikke, og gjorde godt å kjenne på at jeg var litt fri igjen i går, uten at jeg måtte passe sånn på. Også skal det bli godt å komme i gang med trening igjen, for ja det er fint å gå turer, men det å få ventilert gjennom ordentlig trening hjelper meg alltid psykisk, så det har jeg savnet i denne perioden.
Også får jeg mensen snart og det hjelper sikkert også at kroppen får tilbake sin naturlige balanse, og forhåpentligvis er jeg mer ovenpå igjen til frysforsøk og ny runde med Cyclogest![]()
Fikk beskjed at jeg bare skulle gå turer pga fare for eggvridning. Så har ikke turt å trene.Høres ut som en flott mann!
For min del hjelper det alltid å gråte/være forbanna et par dager og så gå videre med livet.
Kan jeg spørre hvorfor du ikke har trent hvis du egentlig ønsker det?

så håper jeg at jeg blir mer meg selv fremover, for akkurat nå føles denne «ferien» å ha blitt lite avslappende og aktiv som jeg ønsket. Men da vet jeg til eventuelle ny runde med lang protokoll..,
En dårlig kombo når jeg jobber med mennesker i rkise og skal være stødig på alle måter. Jeg merket jo før jeg begynte med IVF i juli at jeg var allerede ganske lei og sliten av alle krav og nye føringer i jobben og ingen av oss visste hva vi gjorde eller skulle gjøre. Det har vært ekstremt krevende og vi har hatt for lite ressurser over tid også før folk ble syke eller sluttet
. Og sånn har det vel alltid vært i denne bransjen. Men nå har det liksom toppet seg helt. Vi er underbemannet og vært det lenge, og jeg trives på mange måter også fordi jeg har fine kolleger og en god sjef. Men jeg er metta på problemer og jobbe med flere roller og aldri noen som er fornøyd. Jeg ønsker ikke å di hva slags jobb jeg har, av ulike grunner.

Han fortjener en gullmedalje for å holde ut med meg nå. Jeg er heldig med han.
Gjer ikkje ivf men har prøvd I 2,5 år og føler akkurat det samme når andre blir gravid. Dei eg kjenner blir gravid med uhell og tar bort om det ikkje passer for dem akkurat I det øyeblikket og eg grin bare eg ser gravide rundt om.14.juli 2025