Min graviditet

Så mye fint strikket tøy dere har :)
Takk :) Tanten til samboer som har strikket :) det hvite fikk samboer når han var nyfødt. Det grå ble strikket til Pål :)

13 dager! Det er rart å være hjemme alene med småen. Har kombinert amming med flaske no de siste dagene. Småen suger feil på et bryst så gjør vondt. Lettere å pumpe da. Er jo greit at han kan ta flasken. Han har prøvd smokk men no spytter han den bare ut igjen. Mini har så mørke øyne. Tror han er et av få barn som ikke ble født med blå øyne. De var nesten svarte når han ble født. No begynner de å være mer brune men de er kjempe mørke alikevel. image.jpg

I dag er mini 2 uker gammel. Huff tiden flyr. Men tror nok det er greit tiden går litt fort også. Om ikke mange ukene skal han lære å smile, han kommer til å være mer sosial. Forhåpentligvis får han en døgnrytme som ikke varierer fra dag til dag. Men han kommer aldri til å være like liten igjen. 50 klærne begynner å passe bedre. Han var 49 cm når han ble født men følte da at han svømte i alle klærne sine. No har vi hatt lite klær i 50 og brukt en del 56 klær som han nesten druknet i. Det ble litt unødvendig å kjøpe inn mye klær som bare passer et par uker. Har ikke så mye i 56 heller, men tror jeg hat nok. Skulle det bli mindre enn vi trenger har vi plenty plagg i Str 62. Vi har faktisk ikke kjøpt et eneste plagg nytt til han. Det er jo litt kjedelig, men spart masse penger på det. Kjøpte 2 boss sekker med klær Str 50-72 (1000 kr det vi har brukt på klær)Så kom svigermor med 3 boss sekker med klær fra 50-92 og til slutt kom min bror med en boss sekk med klær 50-92 som han fikk fra en kamerat. Tror vi har så masse plagg i 62-82 at jeg er litt redd vi ikke får brukt alt. Vi slipper å vaske klær så ofte ihvertfall!!! I går fikk vi hentelapp i postkassen. Vi ante ikke ka det var. Vi hentet den i dag. Tanten og onkelen til samboer hadde sendt den, en vogn leke og en type babygym.
image.jpg

I dag er mini 2 uker gammel. Huff tiden flyr. Men tror nok det er greit tiden går litt fort også. Om ikke mange ukene skal han lære å smile, han kommer til å være mer sosial. Forhåpentligvis får han en døgnrytme som ikke varierer fra dag til dag. Men han kommer aldri til å være like liten igjen. 50 klærne begynner å passe bedre. Han var 49 cm når han ble født men følte da at han svømte i alle klærne sine. No har vi hatt lite klær i 50 og brukt en del 56 klær som han nesten druknet i. Det ble litt unødvendig å kjøpe inn mye klær som bare passer et par uker. Har ikke så mye i 56 heller, men tror jeg hat nok. Skulle det bli mindre enn vi trenger har vi plenty plagg i Str 62. Vi har faktisk ikke kjøpt et eneste plagg nytt til han. Det er jo litt kjedelig, men spart masse penger på det. Kjøpte 2 boss sekker med klær Str 50-72 (1000 kr det vi har brukt på klær)Så kom svigermor med 3 boss sekker med klær fra 50-92 og til slutt kom min bror med en boss sekk med klær 50-92 som han fikk fra en kamerat. Tror vi har så masse plagg i 62-82 at jeg er litt redd vi ikke får brukt alt. Vi slipper å vaske klær så ofte ihvertfall!!! I går fikk vi hentelapp i postkassen. Vi ante ikke ka det var. Vi hentet den i dag. Tanten og onkelen til samboer hadde sendt den, en vogn leke og en type babygym.
Vis vedlegget 107610
Den har Liana å

Yes. Liana liker den veldig godt. Var når hun fikk den hun begynte å like å ligge på magen. E jo det den e til, sånn at de har støtte til å ligge på magen
Får håpe Pål vil like den og da. Men er nok en stund til den er interessant

I dag har jordmor vært på hjemme besøk. Fått masse brosjyrer og Pål er blitt veid. Han ble sist veid forrige fredag til 3225 gr 100 gr mer enn fødsel vekt. Opp 115 gr på 5 dager. I dag har han gått opp til 3510 gr opp 285 gr på 6 dager. Han går fort opp i vekt!!

No har vi funnet dåpsdato til lille Pål. Fant datoer i forgås. Min far sjekket lokale i går som vi fikk i boks. Da ønsket jeg dåpsdatoen etterpå. I dag fikk Vi svar :) pga ferie så var det kun den helgen som egentlig var interessant :) så blir dåp første helg i juni. Da er han 3 mnd og 12 dager så ca 3,5 mnd. Hadde vi ventet til etter ferien ville det blitt mye styr og veldig sent. Så no kan vi fortsette planleggingen. Har ca en gjesteliste klart. Over 50 navn på den! Er som regel alltid noen som ikke kan komme. Har familie på østlandet ikke sikkert de får anledning til å komme blant annet, men lov å håpe. Ellers har vi tenkt å lage det meste til selv. Lage et koldtbord men gjøre det litt som frokostbuffeene på hotellene. Ha masse pålegg og noen varmretter. Kaker har jeg liksom tenkt at jeg kan spørre rundt om gjestene kan bake noen kaker. Da blir det litt mindre å tenke på når tiden kommer. Må liksom bare få bestilt selve dåpskaken. Kjenner en som er veldig flink å bake kake som er konditor men hun har flyttet til England så det er litt kjedelig :(Ellers håper vi å få kjøpt inn litt etter litt frem til dåp og så gjerne fryse ned

No har vi funnet dåpsdato til lille Pål. Fant datoer i forgås. Min far sjekket lokale i går som vi fikk i boks. Da ønsket jeg dåpsdatoen etterpå. I dag fikk Vi svar :) pga ferie så var det kun den helgen som egentlig var interessant :) så blir dåp første helg i juni. Da er han 3 mnd og 12 dager så ca 3,5 mnd. Hadde vi ventet til etter ferien ville det blitt mye styr og veldig sent. Så no kan vi fortsette planleggingen. Har ca en gjesteliste klart. Over 50 navn på den! Er som regel alltid noen som ikke kan komme. Har familie på østlandet ikke sikkert de får anledning til å komme blant annet, men lov å håpe. Ellers har vi tenkt å lage det meste til selv. Lage et koldtbord men gjøre det litt som frokostbuffeene på hotellene. Ha masse pålegg og noen varmretter. Kaker har jeg liksom tenkt at jeg kan spørre rundt om gjestene kan bake noen kaker. Da blir det litt mindre å tenke på når tiden kommer. Må liksom bare få bestilt selve dåpskaken. Kjenner en som er veldig flink å bake kake som er konditor men hun har flyttet til England så det er litt kjedelig :(Ellers håper vi å få kjøpt inn litt etter litt frem til dåp og så gjerne fryse ned
Så bra med alt som er i boks :D vi kommer nok sikkert også til å ha dåp rundt da.... :) men kan liksom ikke begynne planlegge ordentlig før lille kommer ut :P

Så bra med alt som er i boks :D vi kommer nok sikkert også til å ha dåp rundt da.... :) men kan liksom ikke begynne planlegge ordentlig før lille kommer ut :p
Ja er greit med det som er gjort :) vi begynte å lage litt planer for flere mnd siden. Ikke fordi det var viktig å få gjort det da, men lite pga flytting og ikke vite hvordan situasjonen rundt flytting og baby skulle bli. Hadde egentlig tenkt månedeskifte mai/ juni eller august. Men når ferien er over for de fleste er han fylt 6 mnd! Er nok greit å vente til man har den lille i armene ;) Uanett når det blir for deg så begynner det jo å bli varmt i luften og man kan være veldig heldig med været :)

Huff. Mini har funnet ut at det er om natten han vil være våken og på kveldene. Men mesteparten av dagen skal han sove, som jeg ikke får til å gjøre samtidig. På kveldene når vi prøver å legge han på vårt soverom da kvikner han til å bruker langt over 1 time med å sove å sovner sist... Vi våkner mer opp av å legge han.. Til slutt når han ligger rolig i babynestet og vi prøver å lukke øynene og hvile så sovner vi først!! Huff. I går prøvde vi å holde han mye våken på kveldstid før legging. Han var våken fra 21- 01:30 med kanskje 20 min dupp når vi dro hjem fra mine foreldre som jeg og småen besøkte i går. Sov til nesten 4. Fikk mat sovnet ikke før ca 5. Han våknet litt over 6 å vært våken til kl 9. No sovnet han nettopp og jeg er ikke lengre trøtt!!! Typisk. Småen er 17 dager

På sykehuset tok vi bilder hos en fotograf til montasje. I dag kom den endelig i posten. Var fin den men joda det var feil på den... Fødseldatoen ble feil. Bestilt nyfødt foto hos dem neste uke så får en ny en da. image.jpg

Kjøpt noe til småen i dag :) var litt deilig :) nesten alt han har er brukt eller kjøpt av andre. Vogn fikk vi penger fra familie til jul, seng fikk vi i gave, bilstol brukt, klær brukt eller andre har kjøpt nye. Eneste vi omtrent har kjøpt selv til småen er babynest. Så følt det har vært litt kjedelig å ikke kjøpe noe selv. Siden vi fikk gutt så er det ikke så mye dilldall som er kjekt å pynte han opp i. Skal fotografere neste helg så hadde lyst på noe fint å pynte han opp i. Kom på ugleluer men siden alle er på nett så er det ikke sikkert det kommer frem i tide, men da kan jeg fotografere litt selv senere. Bestilt 2 luer. En 0-4 mnd og en 4-10 mnd. image.jpgimage.jpg

Vis vedlegget 107610
Så mye dere har fått. Kjempe koseligt.:) Han kommer i allefall ikke til å gå tom for klær nei;)

S
Så flott at dåpsdatoen er i boks. :)Vi ventet på svar vedr lokale, men tror ikke at det er ledig pga konffirmasjon, men er lov å håpe

Så mye dere har fått. Kjempe koseligt.:) Han kommer i allefall ikke til å gå tom for klær nei;)
Ja vi har fått mye. Stor sannsynlighet at vi ikke trenger å vaske babyklær så ofte når han kommer opp i 62. Vi kunne liksom kjøpt 50-56 men hva er poenget når de bare varer et par uker? Går mye i litt for store klær :)
S

Så flott at dåpsdatoen er i boks. :)Vi ventet på svar vedr lokale, men tror ikke at det er ledig pga konffirmasjon, men er lov å håpe
her ble lokale sjekket først før vi søkte dåpsdato. Skal ha feiringen på jobben til min far stor bedrift så stor kantine. Blir leid ut i helgene av de som jobber der :) sparer penger på det. Har du valgt midt i konfirmasjons tiden? :( håper det går i boks på ene eller annen måte :)

image.jpg Gullet mitt

Småen er 19 dager gammel! I dag besøkte vi en barnehage jeg har jobbet i. Jobbet der i fjor frem til mai. Var med de sist under julebord i slutten av november. Var veldig kjekt å være tilbake. Litt nye ansikter der. Rett før jeg skulle gå fikk eg vite de skulle ha intervjuer. 3 som skal bort. 2 skal flytte og en i mammaperm. Kunne så gjerne begynt å jobbe der igjen, trivdes bedre der. Synd det ble feilt tidspunkt. Hadde det vært nærmere slutten av perm så kunne jeg jo søkt, fikk meg ikke til å si at jeg var interessert. De vet jeg har fast jobb, men ikke at jeg kunne tenkt meg å komme tilbake.. De fleste i den jobben eg har slutter etter et par år. Så ser ikke for meg å være der mange år.

Begynner å bli bekymret for småen. De siste dagene har han vært mye urolig og hatt lite søvn. Prøvd å lese hvor mye søvn babyen trenger. En side sa det at hvis baby 0-3 mnd sover 8-9 timer skal man til legen. De siste døgnene tror eg han har vært i grenseland !!! 3 uker i morgen. Så vurderer å prøve å notere ned for å se. Håper søvnen blir normal igjen snart med mye søvn. Får ikke gjort noe som helst. Han blir urolig, sutrete og vil bare spise.

Back
Topp