Min graviditet

Da var det vist rier. Ringte kk som ba meg ta taxi inn. Vannet gikk på vei ut av drosjen. Hadde full åpning når jeg kom inn på et rom. Samboer kom og han hadde kun vært her en halvtime når babyen kom ut 13:55. 25.2.2015 med 49 cm og 3125 gr. Ble ingen smertelindring. Gjorde vondt når hode var på vei ut men etterpå var det greit. Måtte sy som ikke var så deilig. Første rie var rundt halv 11.. Steike så mye blod som kommer etterpå. Hadde ingen sterke rier, de var svake til og med når jeg presset han ut..

Gratulerer så mye med gutten deres!!:)

Håper vi får treffes slik at vi får sett han:)

Gratulerer :D ja da gikk d jammen kjapt du...... :) Kos dere med lille...

image.jpg Når denne lille skapningen var kommet ut var det rart å få kroppen for meg selv igjen. Ingen harde steder, ingen spark, ikke måtte løpe på do hvert 5. Minutt. Magen er myk og slapp. Ser litt rar ut, men son blir det når jeg i utgangspunktet gikk lite opp i vekt, lite mage og gått ned i vekt i svangerskapet.. image.jpg Den så slik ut image.jpg 1 uke før fødsel

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    737,9 KB · Visninger: 29
  • image.jpg
    image.jpg
    688,3 KB · Visninger: 28
image.jpg Mini har vært hjemme snart et døgn no. Han sov mye i går, hadde problemer med å vekke han. Skulle liksom øve litt mer på amming på sykehuset for å gjøre det rett men vanskelig med slik et sovehjerte. Han tok bilde og tok følingstest og gulsott test. Jeg måtte få sjekket stingene og vi hadde en utskrivingsamtale. Kjekt at de da sier han skal bæsje hver dag første uken og han bare bæsjet første døgnet. 4 ganger.. Fikk spørsmål om vi ville vente med å dra hjem til vi fikk svar på gulsott testen. Vi måtte uansett ut av soverommet for å gi det til noen andre. Fristet ikke å vente til kvelden med å dra hjem. Vi dro hjem og skulle få svar på telefon. Vi var litt raske ut så vi fikk ikke time for veiing. De ringte når vi var i bilen. Fikk time å komme tilbake søndag for å veie han. Vi dro hjem og prøvde å vekke han ordentlig. Var veldig vanskelig. Når jeg først ga opp da våknet han ordentlig. Fikk da ammet og etterpå ble det hyppig med amming. Vi var på middagbesøk en stund. Dro hjem litt tidlig. Under middagen ringte de fra sykehuset. Svarene på gulsott prøven hadde de fått. Han lå innenfor normalen men litt i grenseland for å utvikle gulsott. Vi måtte følge med på om han var trøtt, slapp, om han spiste og om han ble gul. Hvis dette skulle skje måtte vi komme tilbake, hvis ikke kunne vi vente til søndag med å ta ny gulsott prøve. De sa det var viktig å amme hver 3. Time for å skille ut det som kan utvikle seg til gulsott. Etterpå ble det omtrent amming hver time -2. Annenhver. Det fordi han hadde spist lite og sovet mye, og for å passe på at han kvitte seg med med det som kan bli gulsott. Men også for å prøve å få han til å bæsje. Når han ammer og er våken er han ikke ikke trøtt og slapp heller. Han har enda ikke bæsjet siden første døgn han er 3 dager nå. I natt var han mye våken og, men katten som bråker mest her. Han har gulpet mye og, så byttet mye på han. Brystene mine begynner å bli større. De veier mer og begynt å lekke melk. Blitt litt sår av å lekke melk og at han har sugd skjevt på ene brystet. Han suger også veldig hardt. Vi har funnet ut at vi kanskje trenger babynest så Pål kan sove tryggere sammen med oss. Sovner fort med han i sengen og da sover vi begge godt, men ikke trygt. Kan snart kjøpe amme bh siden brystene no vokser fort. ( i går fikk vi også besøk på sykehuset av en venninne og hennes baby på 6 mnd, var veldig kjekt og babyen hennes som egentlig er litt liten ble gigantisk sammenlignet med min)

Pål er 4 dager no. Vi har litt problemer om natten. Pål sovner ikke lett i sengen sin å kommer bort til meg. Blir ammet og deretter sovner vi begge. Da sover vi godt begge to. Problemet er da at han ikke ligger trygt. Fare for å bli skviset eller kvalt. Vi kjøpte derfor babynest så han kan ligge tryggere i sengen med oss. image.jpgimage.jpg Her Pål i babynestet :) veldig fornøyd :)

Vært på sykehuset i dag med mini. Vekt, hørsel og blodprøve. Han veide 3010 gr. Gått ned 115 gr siden fødsel. De sa han så veldig pigg og frisk ut. Hørsel var fin og blodprøven venter vi på svar fra :)

Vi fikk svar på blodprøven i gårkveld. Ingen forskjell. Gulsott skal forsvinne i løpet av et par uker så går vell gjerne ned snart. Vi må følge med kan enda øke. I går kveld fant vi også en brystpumpe til salgs på finn. Dro å kjøpte den slik at jeg kan slippe å være like plaget av melkespreng. I natt sov Pål i babynest i sengen vår mellom putene våre. Pål sov godt og jeg også. Pål har ikke vært like mye våken som vanlig. Katten har mjauet som en gal og plaget oss..

for en hærlig sjarmør dere har :D Rart å følge med på baby på utsiden, når min enda er på innsiden.. :p

for en hærlig sjarmør dere har :D Rart å følge med på baby på utsiden, når min enda er på innsiden.. :p
Tusentakk :) snart har du din på utsiden også :) blir nok spennende tid for deg :)

1 uke!! I dag har mini blitt en hel uke!! Hjelpes så fort tiden går. Nettene våkner han hver 3. Time enten selv eller blir vekket. Han sovnet som regel på brystet. I går var han frustrert han klarte ikke å få nok melk. Følte puppen min var tom og pga melkespreng hadde jeg pumpet tidligere på dagen. Var kanskje litt for mye pumping. På mandag var mini på ultralyd. En lege undersøkte han å sa at nyrebekkenet var mindre enn ved tidligere kontroller. Dette kunne bety at de som har målt tidligere har målt feil side. Men joda nyrebekkenet var jo fremdeles stort. Men barnelegen som måtte ta avgjørelser på hva som skjer videre. Så nå vet jeg ikke hva som vil skje.. Typisk. Ellers hadde Pål sin første lange trilletur mandag. Da var han 5 dager, å det var sol ute. Ettersom vi er nyinflyttet kjenner vi ikke området noe. Vi ville derfor gå en tur å se. Vi fant ut at veien ikke var så fin. Lite fortau jo lengre vi kom. Bussen kjører der og smalt. Vi fant også en snarvei, den kan vi ikke gå med barnevogn. Alt for bratt. Så gikk vi inn på butikken på veien tilbake. Rart å ha gangavstand til 2 butikker når nærmeste butikk tidligere var 20-25 min gange. image.jpgimage.jpg image.jpg

Back
Topp