Min graviditet <3

Jeg må tisse HELE tiden.. Tror jeg går på veggen snart.. Er ikke før ferdig og har sett meg ned før jeg føler jeg må igjen.. Skikkelig irriterende altså :( Men det holder jeg ut... Er jo en fin liten premie på slutten av dette! Kvalmen tar seg opp også, men det er ikke uutholdelig. Ellers ikke mye forandring. Er inni min 9ende uke, og det er jo bra :)
 
Jeg må tisse HELE tiden.. Tror jeg går på veggen snart.. Er ikke før ferdig og har sett meg ned før jeg føler jeg må igjen.. Skikkelig irriterende altså :( Men det holder jeg ut... Er jo en fin liten premie på slutten av dette! Kvalmen tar seg opp også, men det er ikke uutholdelig. Ellers ikke mye forandring. Er inni min 9ende uke, og det er jo bra :)
Kan det være uvi? Når jeg har det har jeg det slik du beskriver. Da må jeg tisse med en gang jeg er ferdig omtent


♡02.03.2015♡
 
Jeg må tisse HELE tiden.. Tror jeg går på veggen snart.. Er ikke før ferdig og har sett meg ned før jeg føler jeg må igjen.. Skikkelig irriterende altså :( Men det holder jeg ut... Er jo en fin liten premie på slutten av dette! Kvalmen tar seg opp også, men det er ikke uutholdelig. Ellers ikke mye forandring. Er inni min 9ende uke, og det er jo bra :)

Slik var mitt forrige svangerskap og nå begynner det jammen igjen i dette. Kan egentlig bare sitte på do så renner det hele tiden. Du blir vant med det! Etter jeg hadde født var jeg så lei av tissingen at jeg holdt meg i det uendelige bare fordi jeg "klarte det" ;P men som nevnt over her kan det også være uvi, lurt å sjekke :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Kan det være uvi? Når jeg har det har jeg det slik du beskriver. Da må jeg tisse med en gang jeg er ferdig omtent


♡02.03.2015♡

Nei det er definitvt ikke UVI, det har jeg hatt før og det er ikke dette. Tror egentlig det bare eg pga. graviditeten.. Satser på det blir bedre om noen uker når livmoren flytter seg litt oppover!! :p
 
Nei det er definitvt ikke UVI, det har jeg hatt før og det er ikke dette. Tror egentlig det bare eg pga. graviditeten.. Satser på det blir bedre om noen uker når livmoren flytter seg litt oppover!! :p
Var med lege tirsdag og hadde med urinprøve. Den var heldigvis fin:)


♡02.03.2015♡
 
I dag er jeg 8+2. "Bare" 26 dager til 12 uker! Tiden kommer nok til å fly. I morgen starter skolen igjen, og da skal jeg rett ut i praksis på sykehuset igjen, så det blir spennende. Operasjonsavdeling denne gangen... gleder meg! :D
Jeg har jordmortime i uke 36, og da vil jeg være 10+4. Håper alle får en fin kommende uke! Det skal hvertfall jeg!
 
I dag tidlig hørte vi hjertelyden for føste gang. Bare i ca tre sekunder men det var ingen tvil! ! Fantastisk:)
9+2 i dag!
 
9+5 i dag! Vi prøvde å høre hjertelyden en gang til sammen dagen når vi fant den og da fant vi den igjen.. Vi hørte på den i godt over et minutt og fikk tatt opp lyden også. Var helt fantastisk!!

Jeg er trøtt som aldri før, og er helt utslitt når jeg kommer hjem fra praksis. Må sove i 2 timer for å kunne fungere noen lunde, så er det middag også er det jo egentlig kveld igjen.. Så dagene her går til praksis, soving og spising :p
Første jordmortime neste uke! Blir vell egentlig ikke så veldig spennende, er jo bare å fylle ut skjemaet, men er jo greit og komme i gang. Vi har også bestilt oss privat ultralyd når vi har rundet 12 uker, så det blir jo spennende :)

Svigermor har begynt å strikke... Strikket både sokker og genser, hehe!
 
10+3! Nå er lille babyen blitt 1 uke gamlere enn den forrige, så dette lover godt. Symptomene er sterkere enn aldri før og formen deretter :(
I morgen har jeg første time hos jordmor! Tisseglasset står klart på badet til i morgen, og snart hopper jeg i seng, hihi. Kjenner også godt kanten på livmoren nederst i magen, skikkelig rart å tenke på at inni der ligger lille babyen vår!

Kjenner det er vanskelig å være i praksis på sykehuset også nå. Brekker meg av mye og der er det jo mange rare lukter. Toppet seg for et par dager siden når jeg måtte utføre intimbarbering av en mann før en operasjon, trodde ikke jeg skulle komme meg gjennom det, haha.. huff.

Håper dere har hatt en fin uke så langt alle sammen :)
 
Lykke til hos jordmor i dag :) håper du får en god opplevelse, og en jordmor du føler det er lett å gå til :)
 
11+1 i dag! Jordmortimen gikk greit, og hun virket veldig grei! Fikk masse lesestoff, så det var jo kjekt :) Fikk tilbud om å høre hjertelyden, men synst ikke det var vitsi siden jeg kan høre den når jeg vil hjemme likevel.
På fredag skal jeg på privat ultralyd, det gleder jeg meg til. Etter menstermin er jeg da 12+0!

Neste kontroll blir på OUL og deretter i uke 24. Ellers er formen grei, lurer på om den kanskje er på vei til å bli litt bedre, men tørr ikke håpe enda! :)
 
12+0 i dag! Var på privat ultralyd og alt så veldig fint ut. Jeg er så utrolig lettet etter at det var 12+0 vi fikk vite at det hadde gått galt sist. Denne dagen har bare hvert så utrolig fin!!!! :D Er i lykkerus, haha!
 
12+0 i dag! Var på privat ultralyd og alt så veldig fint ut. Jeg er så utrolig lettet etter at det var 12+0 vi fikk vite at det hadde gått galt sist. Denne dagen har bare hvert så utrolig fin!!!! :D Er i lykkerus, haha!
såååå deilig :D
 
Da er jeg godt inn i uke 13 og jeg merker at jeg klarer å slappe mer av nå. Vi har gjort nyheten offentlig, og det er jo egentlig ganske artig :) Min lillesøster var sprekkferdig etter å fortelle på skolen at hun skulle bli tante!
Svigermor har strikket en genser og sokker allerede, og planlagt en hvit, søt dress hun skal begynne på nå!

Tenkte å legge til magebilde, så jeg kan sammenligne litt ut i graviditeten.
Magebilde uke 13:
Snapchat-20140915043955.jpg
 
Da er jeg inni min 15. uke som gravid. Nå er kvalmen så godt som borte, og jeg merker at energinivået er på vei oppover igjen - noe som er veldig deilig.

Jeg har begynt å få litt bekkenplager men håper det ikke blir verre, så skal det gå fint. Er vell på tide å strikke litt snart, hihi:)
 
I morgen er jeg 16 fullgåtte uker. Tiden flyr nå, synst jeg :) Magen har blit mye større siden magebildet jeg la ut i uke 13. Skal laste opp nytt bilde i morgen, om jeg får tid. Har begynt å strikke babyteppe... artig :D
Om litt mindre enn 3 ukers tid er det OUL på oss, og det blir utrolig spennene.

Det er veldig deilig at de fleste av plagene fra første trimester er borte, og at jeg endelig kan fungere noen lunde normalt igjen :)
 
Nå er jeg inn i min 18.uke av graviditeten. OUL er mandag om en uke, så det er ikke så lenge igjen å vente nå :) Praksisen på sykehuset er overstått og i morgen er det tilbake på skolen. Dette bildet er tatt 17+0 :) Begynner å vise nå.. Liker det!! :D
 

Vedlegg

  • Snapchat-8649299985731060942.jpg
    Snapchat-8649299985731060942.jpg
    211,5 KB · Visninger: 31
Nå er jeg inn i min 18.uke av graviditeten. OUL er mandag om en uke, så det er ikke så lenge igjen å vente nå :) Praksisen på sykehuset er overstått og i morgen er det tilbake på skolen. Dette bildet er tatt 17+0 :) Begynner å vise nå.. Liker det!! :D
så kjekt :D og nå nærmer OUL seg!!! jeg skal på torsdag... Er sånn skrekk blandet fryd.. :p det som var så langt i d fjærne er plutselig her!!
 
Back
Topp