Min første dagbok - drømmen om vår første lille hjerteknuser

Jeg sjekket testen nå selvom jeg tok den for mange mange timer siden. Jeg har jo hørt at man ikke kan stole på en test etter mange timer. Men siden jeg synes jeg ser noe (eller hvertfall HÅPER), må jeg bare dokumentere det likevel. Jeg har vel fått det såkalte «streksynet» jeg ser flere her inne snakker om :hilarious: Det er akkurat som om jeg bare ikke ønsker å godta en eventuell negativ test, så jeg prøver så langt jeg kan å finne noe på testene. Vi har ikke prøvd lenge, så jeg vet at jeg ikke trenger å stresse. Det kan ta tid, og det er helt greit. Av person er jeg veldig utålmodig og vil at ting skal skje ASAP - og det gjelder tydeligvis også dette her :angel8

4BE20B9D-AB03-4B87-A0FD-BE9180B4E09E.jpeg
 
I følge appen Flo skal jeg ha mensen i morgen. Tok denne testen i dag.. Synes liksom jeg skimter noe, men er vel bare håpet. Det er bare 11 dager siden EL.

Noen andre enn meg som kan se noe smått??? Jeg trodde jeg skulle klare å holde meg litt rolig, men jeg vil vite nåååå:rolleyes:

Klem:Heartpink
jeg skimter også noe! spennende :woot: har du testet noe mere idag?
 
På tide med en liten oppdatering her igjen! Jeg har vært så nervøs da mensen ikke har kommet etter uttak av p-stav i november. Hadde en liten blødning som varte et par dager, men som det kom forslag om her inne; hørtes det ut som en forfallsblødning. I går derimot, kom mensen! Og denne gangen er det virkelig INGEN tvil om at det er akkurat en skikkelig ekte menstruasjon.:wav

Nå er planen å la mensen få herje så mye den vil med kroppen min, og forhåpentligvis blir jeg klar for min første prøveperiode. Jeg klarer nesten ikke vente.

Klem fra meg :Heartpink
Lykke til med neste prøveperiode
 
I følge appen "Flo" er det nå 5 dager siden jeg skulle hatt mensen. Jeg tok en test igjen på fredag, og den var negativ. Da jeg tok testen var det 12 dager siden ubeskyttet sex. Jeg begynner å lure på om jeg har testet for tidlig. Jeg blir helt gal av å lese rundt i forumet her og ellers på nett. I forumet her ser det ut til at det er "vanlig" å teste både 8dpo og 10dpo, mens på nettsteder er det anbefalt å vente til minst 14 dager etter ubeskyttet sex. Jeg tenker å ta en ny graviditetstest i morgen, for da er det 16 dager siden ubeskyttet sex. Høres det veldig dumt ut å tenke at det fremdeles vil være en sjanse?? :smiley-ashamed005

Jeg er litt redd for at mensen skal komme like forsinket som forrige gang. Jeg tok jo ut p-staven i november, og har kun hatt "ordentlig" mensen èn gang siden det :schocked028 Om jeg ikke er gravid, vil jeg bare at mensen skal komme ASAP sånn at vi kan starte med pp2.
 
I følge appen "Flo" er det nå 5 dager siden jeg skulle hatt mensen. Jeg tok en test igjen på fredag, og den var negativ. Da jeg tok testen var det 12 dager siden ubeskyttet sex. Jeg begynner å lure på om jeg har testet for tidlig. Jeg blir helt gal av å lese rundt i forumet her og ellers på nett. I forumet her ser det ut til at det er "vanlig" å teste både 8dpo og 10dpo, mens på nettsteder er det anbefalt å vente til minst 14 dager etter ubeskyttet sex. Jeg tenker å ta en ny graviditetstest i morgen, for da er det 16 dager siden ubeskyttet sex. Høres det veldig dumt ut å tenke at det fremdeles vil være en sjanse?? :smiley-ashamed005

Jeg er litt redd for at mensen skal komme like forsinket som forrige gang. Jeg tok jo ut p-staven i november, og har kun hatt "ordentlig" mensen èn gang siden det :schocked028 Om jeg ikke er gravid, vil jeg bare at mensen skal komme ASAP sånn at vi kan starte med pp2.
Det kan såklart være at du bare har testet for tidlig, ellers så kan det være at syklusen ikke er helt stabil etter uttak av p-staven. Eggløsninga kan feks ha kommen senere enn antatt, så ikke gi opp håpet enda :D
 
Det kan såklart være at du bare har testet for tidlig, ellers så kan det være at syklusen ikke er helt stabil etter uttak av p-staven. Eggløsninga kan feks ha kommen senere enn antatt, så ikke gi opp håpet enda :D
Det er to veldig smarte alternativ du kommer med her hvertfall. Jeg tok en EL-test som hadde en ganske sterk strek to dager før vi hadde ubeskyttet samleie, så EL har nok vært der. Men et par dager senere enn appen fortalte, heh:p Jeg får vente en uke til før jeg konkluderer med noe kanskje:rolleyes:
 
TR har herved meldt sin ankomst og jeg har en syklus på 37 (?!?!?!) dager....
Kroppen kan bruke en stund på å rydde opp etter p stav eller piller etc! Jeg brukte 5 måneder på å få eggløsning! :)
 
Jeg er veldig spent på om det har gått denne gangen! Bildene viser to EL-tester. Krysser fingre for at det klaffet :dance008 Ser flere har opplevd at det tar tid før syklus er normal igjen etter uttak av p-stav eller bruk av annen prevensjon. Så jeg er innstilt på at det ikke går også. Men håpet er der :Heartbigred
 

Vedlegg

  • 985FE622-CEF5-4DDC-8C6E-9A7E8C639292.jpeg
    985FE622-CEF5-4DDC-8C6E-9A7E8C639292.jpeg
    28 KB · Visninger: 118
Tror jeg er 11DPO i dag. Helt hvit graviditetstest.. Er det fortsatt håp?:oops:
Såklart! Håpet er ikke ute før tante rød ankommer :D

Med nr 1 testet jeg negativt 12 dager etter samleie (usikker på eggløsning) og den var negativ. Testet en uke senere, og da var den positiv :)
 
Såklart! Håpet er ikke ute før tante rød ankommer :D

Med nr 1 testet jeg negativt 12 dager etter samleie (usikker på eggløsning) og den var negativ. Testet en uke senere, og da var den positiv :)
Åh, det var utrolig betryggende å høre!! Jeg er ganske rask til å tenke at ting ikke går, og blir så redd for at det skal være noe «feil» med meg :wideyed: I følge Flo-appen, er det 4 dager til tante rød skal ankomme (eller forhåpentligvis ikke:happy:). Burde jeg bare droppe testingen, og vente å se?
 
Back
Topp