Min dagbok

Ja, hater det jeg også! Det er så irriterende, kan det ikke bare holde seg borte?! Synes selv også det virker ufarlig, men hater det jo likevel. Tenker det er logisk at livmoren vokser mye for tiden (smerter og økt murring )og at dermed flytter morkaka seg og det kommer blod. Enig? :)

Ja det kan jo godt hende, særlig om morkaka ligger litt lavt nede enda. Også kan det godt hende at det bare er hormonelle endringer i livmorhalsen også som gjør den litt mer lettblødende. Så det er mange mulige og helt ufarlige grunner, det er bare så lite gøy likevel. Du er jo så langt nå og alt har vært bra, at det skal en del til for at lett blødning betyr noe farlig!

Ja vi har det nok ganske likt med disse til tider irrasjonelle bekymringer :):arghh: Jeg prøver å nyte innimellom når jeg føler at ting er riktig, men så kommer dette plutselig og da er det slutt på moroa.. Ingen flere UL planlagt før OUL den 3.7. Men skal til jordmor på tirsdag så håper jo hun vil lytte. Ellers må jeg nok dra til min kjære lege med UL-apparat snart!
Tydeligvis! Måtte de snart gi seg for oss begge ❤️ Det høres ut som en plan! Men det er heldigvis ikke så lenge til juli heller da :) Du er heldig som har en lege med ulapparat!

Det tror jeg også! Selv om det er irriterende at det kommer, så vet du jo grunnen og det er jo en trygghet:)
Ja, det var det legen sist også så, jeg måtte regne med flere blødninger av samme årsak, og jeg vet jo heldigvis årsaken :)

Ja det kan jo godt hende, særlig om morkaka ligger litt lavt nede enda. Også kan det godt hende at det bare er hormonelle endringer i livmorhalsen også som gjør den litt mer lettblødende. Så det er mange mulige og helt ufarlige grunner, det er bare så lite gøy likevel. Du er jo så langt nå og alt har vært bra, at det skal en del til for at lett blødning betyr noe farlig!
Ja, legen som undersøkte meg sist sa at jeg måtte forvente nye blødninger med samme årsak - at morkaka ligger lavt. Jeg sier til meg selv hele tiden at det går ikke an at det skulle være noe galt med babyen nå så sent.

Tydeligvis! Måtte de snart gi seg for oss begge ❤️ Det høres ut som en plan! Men det er heldigvis ikke så lenge til juli heller da :) Du er heldig som har en lege med ulapparat!
Nei, synes egentlig dagene går fort frem mot juli og ferie! Håper vi begge kan ha det litt fint fremover ja.

Ja, legen som undersøkte meg sist sa at jeg måtte forvente nye blødninger med samme årsak - at morkaka ligger lavt. Jeg sier til meg selv hele tiden at det går ikke an at det skulle være noe galt med babyen nå så sent.

Ja ikke sant! Nå i andre trimester skal det jo utrolig mye til. Så det er nok morkaka og helt ufarlig, så får du bare prøve så godt du kan å holde bekymringene nede :Heartred

Ja, tenker også at det er gammelt og kommer fra forrige blødning. Er bare så vanskelig å la fornuften styre hodet når hodet bare blir redd. Hodet jobber hele tiden med å forklare hvorfor dette skjer, det er logisk at livmoren er inne i en vokseperiode og at smertene kommer av det og blødningen kommer pga morkakens plassering. Alt virker fornuftig, men er det bare så slitsomt dette.
Forstår deg så godt... :oops:

Håper på finere og rolige, blødningsfrie dager for deg snart❤
Tusen takk, det trenger jeg! Gir seg ikke enda her, men bare brunt så prøver å ta det hele med ro.

Ja ikke sant! Nå i andre trimester skal det jo utrolig mye til. Så det er nok morkaka og helt ufarlig, så får du bare prøve så godt du kan å holde bekymringene nede :Heartred
Ja prøver hardt dagen lang. Mannen spør stadig om det går bra, og jeg sier "jada", men føler at jeg lyver litt. Prøver å ikke lage dette til en sak for oss begge sin del.

Forstår deg så godt... :oops:
Ja, det skjønner jeg! Skal liksom ikke være lett dette - for noen av oss! Da må vi bare tenke at vi er jo hvertfall gravid! Om enn så vanskelig det er å være det for tiden..

Ja prøver hardt dagen lang. Mannen spør stadig om det går bra, og jeg sier "jada", men føler at jeg lyver litt. Prøver å ikke lage dette til en sak for oss begge sin del.

Ja huff, skjønner det! Og sånn er det her også. Mannen vet vel knapt 1% av all bekymringen som foregår i hodet mitt. Men hjelper ikke å gå helt oppi det begge to føler jeg, og han har nok sine tanker han og. Må liksom bare holde ut til ting føles tryggere, lett er det ikke :Heartred

Ja huff, skjønner det! Og sånn er det her også. Mannen vet vel knapt 1% av all bekymringen som foregår i hodet mitt. Men hjelper ikke å gå helt oppi det begge to føler jeg, og han har nok sine tanker han og. Må liksom bare holde ut til ting føles tryggere, lett er det ikke :Heartred
Stemmer, 1 % og knapt det! Og han kommer aldri til å forstå. Men han liker jo ikke at jeg er stressa og nedfor så nå kjører jeg en hard linje her og håper det brune gir seg veldig snart. Nei, lett er det ikke, men vi øyner premien i andre enden nå både du og jeg, så vi holder ut. :Heartred

14+0!

Er på tredje dagen med blødning (brunt) nå så jeg stakk en tur innom legen min i morrest og fikk tatt en kikk på lille i magen. Der var det liv i både armer og bein. Morsomt, jeg fikk se ansiktet rett forfra også. Nå skal jeg vel klare å komme meg gjennom helga også er det jordmor på onsdag morgen.

Mannen er streng og sier jeg skal bare ta det med ro nå. Jeg som elsker å holde på i hagen og har flere små prosjekter gående. Jeg får snike meg til litt hagearbeid når han ikke ser.

Skulle absolutt ha hatt meg nye gravidtights. Har bare en og det begynner å bli lite utvalg av klær. Men så skulle jeg jo ta det med ro..

Sønnen vår er så søt. Han sier hver dag at han gleder seg til desember. Og hver dag legger han hånda eller øret sitt på magen og spør om jeg kjenner babyen. Han gleder seg sånn til å bli storebror :Heartred

Last edited:
Kanskje du må ta deg en shoppingtur fremfor hagegraving? :cat:

Gratulerer med 14uker!

Hurra for 14 uker ❤️ Og så bra alt var bra! Får ikke sagt nok hvor misunnelig jeg er på deg fordi du har lege med ul :rolleyes:

Kanskje du må ta deg en shoppingtur fremfor hagegraving? :cat:

Gratulerer med 14uker!
Tror faktisk det ja! Enda så vakkert vær vi har nå så må jeg nok prioritere å komme meg på shopping. Takk!

Hurra for 14 uker ❤️ Og så bra alt var bra! Får ikke sagt nok hvor misunnelig jeg er på deg fordi du har lege med ul :rolleyes:
Ja, nå skal jeg prøve å slappe av - igjen. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis ikke legen hadde UL! Gått på veggen! Men man kan jo aldri få kikket ofte nok. Håper jeg kan roe meg snart..

Ja, nå skal jeg prøve å slappe av - igjen. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis ikke legen hadde UL! Gått på veggen! Men man kan jo aldri få kikket ofte nok. Håper jeg kan roe meg snart..
Du får gjøre det ja - igjen! Vært noen runder disse ukene, men da er det bare helt fantastisk at alt ser fint ut hver gang ❤️ Nei jeg tenker med skrekk og gru på de som tar en test som er positiv å venter til oul! Hvordan er det mulig? :eek:

Back
Topp