Akkurat nå er jeg bare utrolig sliten, kvalm og lei...
Var hos legen og tok glukosebelastningstest i dag. Hadde fastende blodsukker på 5,4 og etter sukkervann og 2 timers venting var nivået på 7,3. Det burde vært under 7,0.
Jeg er utrolig vanskelig å ta blodprøvde av til vanlig, og i dag som jeg var kvalm, fastende, sulten, trøtt, tørst og ikke minst litt kald så var det jo så og si umulig. 11(!) stikk måtte til før de fikk det blodet de skulle ha. Kunne jo ikke gi opp heller, da hadde jo alt vært forgjeves mtp. testen, ventinga osv. Og orka ikke tanken på å gjøre hele greia igjen i løpet av kort tid. Får da vente til uke 26 til neste test.
Så nå ligger jeg her da, i senga og sutrer. Mest fordi jeg er støl fra yogatimen igår, men også fordi jeg føler meg som en levende nålepute, full av sukker. Så gørrekkel følelse i kroppen av alt det sukkeret. Vondt i hodet har jeg og. Klageklageklage.
Et lyspunkt var at mannen for en gangs skyld kom hjem tidlig fra jobb, 13.30, men det viste seg at han bare var innom for å hente det han trengte til overnatting fordi det ble ekstratur med lastebilen. Så da han sa det begynte jeg å grine som en liten unge. Helt utkjørt her nå. Har prøvd å sove litt, men det får jeg ikke til fordi jeg er så kald, og mannen skulle jo komme og varme meg, men det funka jo som sagt dårlig.
Jeeeeses. Dette er ingen god dag. Satser på det blir bedre i morra.
Forresten, har et lyspunkt alikevel; jeg kom på do i dag tidlig! Etter 5 dager uten var det en lettelse bokstavelig talt!