Min dagbok

Hurra! I dag klarte jeg å spise opp en hel porsjon med middag! Ikke verst. På mandag måtte mannen fjerne middagen og kaste den og vaske opp utenfor min rekkevidde, luktesans og synsvinkel ;) Så utrolig fornøyd over å få i meg noe annet en salte kjeks og farris! (Selv om det også er bra da)

Var på en liten tur i går, gikk en halvtimes tid i ulendt terreng. Og kjenner det så utrolig godt i hofta i dag. Auau. Sovna rett rundt kl tolv i natt, vært oppe på do et par ganger og hadde vekkerklokke på kl ni. Sover latterlig lenge uten vekkerklokke. Fant ut jeg var litt for trøtt til å stå opp ni, så satte den på ti i steden. Slumra i en evighet før jeg faktisk har skrudd den av igjen, og våkna kvart på ett. Og nå har jeg vært våken i en time og gørrtrøtt igjen. Innmari mye søvn jeg trenger for tida da.
Og i tillegg har jeg blitt så forstoppa... Auau det også =(

Akkurat nå er jeg bare utrolig sliten, kvalm og lei...
Var hos legen og tok glukosebelastningstest i dag. Hadde fastende blodsukker på 5,4 og etter sukkervann og 2 timers venting var nivået på 7,3. Det burde vært under 7,0.
Jeg er utrolig vanskelig å ta blodprøvde av til vanlig, og i dag som jeg var kvalm, fastende, sulten, trøtt, tørst og ikke minst litt kald så var det jo så og si umulig. 11(!) stikk måtte til før de fikk det blodet de skulle ha. Kunne jo ikke gi opp heller, da hadde jo alt vært forgjeves mtp. testen, ventinga osv. Og orka ikke tanken på å gjøre hele greia igjen i løpet av kort tid. Får da vente til uke 26 til neste test.
Så nå ligger jeg her da, i senga og sutrer. Mest fordi jeg er støl fra yogatimen igår, men også fordi jeg føler meg som en levende nålepute, full av sukker. Så gørrekkel følelse i kroppen av alt det sukkeret. Vondt i hodet har jeg og. Klageklageklage.
Et lyspunkt var at mannen for en gangs skyld kom hjem tidlig fra jobb, 13.30, men det viste seg at han bare var innom for å hente det han trengte til overnatting fordi det ble ekstratur med lastebilen. Så da han sa det begynte jeg å grine som en liten unge. Helt utkjørt her nå. Har prøvd å sove litt, men det får jeg ikke til fordi jeg er så kald, og mannen skulle jo komme og varme meg, men det funka jo som sagt dårlig.
Jeeeeses. Dette er ingen god dag. Satser på det blir bedre i morra.
Forresten, har et lyspunkt alikevel; jeg kom på do i dag tidlig! Etter 5 dager uten var det en lettelse bokstavelig talt!

Hm... Kvalmen er nesten forsvunnet. På en måte bra, på en måte dårlig. Har gått over til ekstrem sult i stede, så tenker jo at det er et godt tegn uansett. Kan nesten ikke vente til 7.oktober og ultralyd! Vil så gjerne at det skal være en baby på vei, men klarer ikke helt å forsone meg med at alt skal være bra

Orka ikke trene forrige uke, var rett og slett for slapp, trøtt, kvalm og sliten.
Denne uka var jeg på yoga på mandagskvelden, og i dag var jeg tilbake på min gamle (u)venn tredemølla. Kjenner så himla godt i venstre hofte når jeg går, så orka bare 15 min i dag. Ellipsemaskina var mye greiere, men tungt! Fikk altfor høy puls, så måtte bare gi meg. Merker graviditeten på formen ja. Avslutta med 1500 meter på romaskina. Ikke så verst til fredag å være ;)
Nå venter en laaaang varm dusj med ny kokosnøttskrubb fra body shop. :)

Prøvde meg en tur på jobb i kveld, har vært borte i tre uker pga kvalme, vondt bekken og rett og slett trøtthet. Er liksom litt nederlag å innse at jeg ikke "orker" å jobbe :-( så tenkte at jeg måtte prøve i kveld da, at det burde gå greit. Så feil kan man ta. Helt utslitt her nå! Kvalm og elendig. Auauauau i hofta, psykisk og fysisk utslitt. Har 7 vakter sammenhengende fra lørdag kveld, det er nok uaktuelt. De venninnene mine som har vært gravide sier jeg må høre på kroppen min, de som ikke har vært gravide skjønner det ikke helt. Men, jeg ser jo at dette ikke går akkurat nå. Så får krype til korset og ringe legen igjen i morra.

Blir mye sutring her, men sånn er det i starten... I dag ble jeg sykemeldt igjen, ut neste uke med ny vurdering da. Og takk gud for det, for i kveld begynte jeg med halsbrann :-( og påfølgende mere kvalme. Nesten så jeg har lyst til å spy... Og uaktuelt å legge seg flatt, så sitter i senga og ser ut som jeg blir værende i den stillinga en stund. Jadda. Vært hos ei venninne i hele kveld, siden begge gubbene er avgårde på jobb. Kosa oss med bakt potet og tv :-) veldig koselig. Får vel prøve å sove litt, men gulper og raper om hverandre her. Fikk ned et glass cultura i stad, det hjalp litt på halsbrannen hvertfall.

9 uker! Og 8 dager til ultralyd :-) klokka er halv to, gubben snorker og jeg er lys våken. Er så himla forstoppa, så ligger her og ruger :-D

Måtte bite i det sure eplet og kjøpe lactulose i dag. Og det smaker jo virkelig HØGG! Stor respekt til alle de gamle som jeg gir dette til hver dag (på jobben altså ;) )
Satser på det hjelper, for forstoppelse, det er noe dritt altså...

Woho! Jeg kom på do i går kveld, har bare vært oppe et par ganger i natt for å tisse, og jeg sovna før 1 :) Nydelig å våkne klokka 9 og være uthvilt! Så mulig forstoppelsen har vært grunnen til at jeg ikke har fått sove og vært så kvalm på natta. Nyyydelig!

Nå skal jeg på besøk til en venninne og hennes 2 mnd gamle datter <3

Jaja, når jeg kjenner etter er jo symptomene der. Litt mindre kvalm enn forrige uke, men fortsatt vond rygg, trøtt,sur, oppblåst, forstoppelse, mer hår, fortere svettelukt :-(

Fikk himla lyst på pommes frites nå. Hm, over to timer til gubben kommer hjem, og jeg er sulten nå :-P

Finfin helg med masse kvalitetstid med mannen, gode venner, bursdagsfeiring, vært sammen med familien og bare kos. Småkvalm innimellom, men bedre nå enn tidligere.
Fortalte nyheten til svigermor i går, hun fant fram en oppskrift på en ulldress med traktorer på som hun hadde spart til vi ble gravide på nytt, koselig :)b

Back
Topp