Min dagbok,veien til ett nytt mirakelbarn

*Laila*

Forumet er livet
Link til assistert befrukning;men skriver d samme her som der[:)]

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=12021797

Jeg vil gjerne fortelle litt om min forhistorie først,ikke for å rippe opp i sår el no',eller skremme dere,men hvis noen av dere kanskje lurer litt på hva jeg kommer til å måtte gjennom når "søskenprosjektet" mitt begynner[:)]

PSST; Setter pris på om dette kan holdes hemmelig på facebook jenter,hvertfall foreløbig[:D][:D]

I 1999 så fjernet vi all prevensjon i håp om å bli gravide,vi stresset ikke siden jeg da var bare 23 år,men vi ønsket oss masse ett barn[:)]Tiden gikk og i feb 2002 ble vi endelig gravide,og gledet oss masse[:)][:)]Denne gangen ble jeg gravid på normalt vis,men tenkte ikke over at jeg kunne ha pco i hele tatt,og legen sa heller ikke noe.
På den ordinære ul fikk vi vite at vi ventet en gutt,og at alt såg fint ut[:)]Jeg skulle få oppfølging videre fordi jeg har epilepsi i tillegg og må bruke faste medisiner hver dag,under svsk også.Jeg storkoste meg masse,ble sykm pga bekkenløsning,men ingenting annet.
Da jeg kom til uke 22+1 i svsk,rundt kl 21 på kvelden,var jeg på do å tisset...etter jeg tørket meg så syntes jeg d rant litt vann,men var veldig usikker siden d ikke var mye,også var d mitt første svsk,så jeg kunne ikke så mye om det heller.Hadde ingen smerter heller.Men jeg fikk en uro i kroppen og ringte rundt for å høre hva folk trodde...jeg gikk inn å ut av doen for å se om d kom mer også,og det var liksom bare noen dråper...ringte tilslutt legevakten,og fikk beskjed om å komme.Da jeg gikk ut av bilen på sykehuset fosset vannet ut,først da skjønnte jeg hva det var.Fikk ul,og gutten levde,men lite vann.Lå i flere dager i håp om at hinnen skulle tette seg igjen,men fikk en streptokokk infeksjon isteden,så da satte de igang fødselen på meg.Ut kom en perfekt gutt på 600 gram og 29,5 cm lang.
Fikk beskjed om at årsaken var streptokokkbakterie,så i neste svsk,skulle jeg få ekstra oppfølging med bakterieprøver.Dette skjedde 5 juli02.

Årene gikk igjen,og vi fikk beskjed om at jeg hadde pco,og at vi måtte få hjelp til å få barn.Så vi bestemte oss for inseminering først,men det ble vi ikke gravide på,så vi gikk over til IVF på nyåret 2005.
På første forsøk satte vi inn 2 egg,og det ene festet seg med en gang[:)]veldig glad,men jeg klarte ikke å kose meg under svsk,følte noe ikke stemte.Fikk termin 2 nov 05(forrige svsk var termin 5 nov).Men fikk oppfølging med bakterieprøver hver 14 dag,men når jeg kom til uke 20+3,var jeg til en gynekolog,og han såg at jeg hadde fått en liten åpning,med hengende vannpose ned i livmorhalsen,da ble jeg lagt inn på sykehus,og måtte ligge i nedover(hodet nedover)i håp om at denne vannposen trekte seg tilbake,for da kunne de sy på en ceclage.Så jeg ble vasket i senga,tisset i senga og spiste der,var helt grusomt,men selvf gjorde jeg dette for å beholde nurket.Men det gikk ikke da,kom like langt som sist,uke 22+1 kom riene,og fødselen.Ble født en perfekt gutt på 492 gram og 28 cm lang.
Så nå sa legene at grunnen til at jeg mister er svak livmorhals,så neste gang skulle jeg få sydd på en cerclage[:)]

Nå hadde vi i grunnen fått nok.Men 3 mnd etter vi mistet så blir vi gravide på normalt vis...Og jeg var definitivt ikke klar for dette enda,kroppen skalv og jeg gråt.Stygt å si det,men jeg vurderte tom abort,for kroppen var veldig følelsesmessig ustabil.Men vi fikk vendt oss til tanken,og ønsket om barn var jo der,men redselen for å miste var jo stor,for selv om jeg skulle få ceclage,så visste jeg jo ikke om d gikk bra med den,det var d ingen garantier for.Vi fikk oppfølging med masse bakterieprøver og livmorhalssjekking gjennom hele svsk,og jeg bodde mye på sykehuset også.Gjennom hele svsk måtte jeg ligge mye for å avlaste livmorhalsen,og perioden mellom uke 16-28 er aller verst.Jeg klarte ikke engasjere meg så mye i svsk,for å beskytte meg selv på en måte,men på slutten skjønnte jeg at dette kunne gå bra[:)]
Cerclagen ble fjerna uke 36,og Tobias kom på keiserlig vis dagen før termin[:D][:D]Han var stor,4950 gram og 53 cm lang.38 i HO.
ENDELIG[:D][:D][:D]

Var på legekontoret med sønnen i går,så tenkte jeg å bestille time t gynekologen jeg bruker i samme slengen[:)]Måtte ha henvisning t d ja...hehe...guri så fort man glemmer...hehe...[8D][:D][:D]
Har ringt fastlegen nå da,time 26 februar[;)]

Jeg tenker så mye for tiden,er så spent på om dette året bringer en spire i magen...
Jeg kjenner det kiler i magen når jeg tenker på baby,og tanken på hvordan uttrykket til Tobias blir første gang han ser en ny baby oxo...Vil han bli stolt storebror el hva liksom...[:)][:)][:)]Gleder meg,og kan nesten ikke vente[:)]Åhhh...la tiden gå litt fort nå[:D]

ORIGINAL: ~~Laila~~

Jeg tenker så mye for tiden,er så spent på om dette året bringer en spire i magen...
Jeg kjenner det kiler i magen når jeg tenker på baby,og tanken på hvordan uttrykket til Tobias blir første gang han ser en ny baby oxo...Vil han bli stolt storebror el hva liksom...[:)][:)][:)]Gleder meg,og kan nesten ikke vente[:)]Åhhh...la tiden gå litt fort nå[:D]

Sender deg verdens største kooos

I morgen må jeg nesten begynne på folsyre.Har vært å kjøpt inn ett helt lager siden jeg må ta så mye mer enn normalt.Dette er pga fare for ryggmargsbrokk hos bebin siden jeg må bruke epilepsimedisiner under hele svsk...Jeg må ta 4 mg i døgnet(10 tab) mot vanlig 0,4 mg(1 tab)....Gruer meg litt igrunn[:-],for jeg får så innmari hard mage når jeg må ta så mye,også skal jeg helst ha gått på det 3 mnd før man blir gravid[;)]

I morgen må jeg nesten begynne på folsyre.Har vært å kjøpt inn ett helt lager siden jeg må ta så mye mer enn normalt.Dette er pga fare for ryggmargsbrokk hos bebin siden jeg må bruke epilepsimedisiner under hele svsk...Jeg må ta 4 mg i døgnet(10 tab) mot vanlig 0,4 mg(1 tab)....Gruer meg litt igrunn[:-],for jeg får så innmari hard mage når jeg må ta så mye,også skal jeg helst ha gått på det 3 mnd før man blir gravid[;)]

husk å spise mye fiber da[;)]
eller kanskje du kan få noe anbefalt på apoteket eller ho legen..kan jo ikke gå med hard mage i mange mnd'er!
stor klem til deg.

Takk for tipset Lisbeth[:D]spiste vel som vanlig sist,og brukte laktulose i periodevis[:'(]ekkel smak altså...

Lykke til laila. [:)] Krysser fingrene for at det blir en liten spire snart.

Et lite tips hvist du må bruke laktulose... Bland den med saft... Gjemmer smaken litt... [;)]

Ok,tusen takk Tutti80[:)][:)]det har jeg ikke prøvd,men skal ha det i bakhodet[;)]

Mornings[:D]

Ja i dag er dagen da jeg skal til legen og snakke om nytt babyprosjekt[:D][:D]Tobias er ikke i form, så jeg må ta med han oxo på en sjekk...Blir spennende å høre hva han sier[:)][:)][:)]

Ha en fin dag folkens,klem;)

Da er jeg kommet hjem igjen[;)]Fastlegen min sa ingenting om noe liksom...men like greit[;)]for da hadde han ikke noen innvendiger mot at ett svsk ikke passer nå[:)][:)][:)]Så da er henvisningen til spes.gynekologen jeg bruker sendt pr.epost,så da blir det spennende å se når den timen dukker opp[:D]
Jeg føler jeg må få en slags "garanti" på at jeg får cerclagen,for jeg gidder ikke bruke masse penger på prøverør hvis jeg ikke får den,for uten mister jeg jo bare...Men får indelig håpe jeg får den[:)][:)][:)]Også må jeg jo få fjerna spiralen,fikk beskjed av fertilitetsklinikken at man skal ha en mens føre man begynner oxo[;)]
Nå føler jeg meg enda ett skritt nærmere her[;)]

Så spennende Laila! Håper du får time raskt.

ORIGINAL: Bens mamma

signerer[:)]

Dette høres jo bra spennende ut Laila![:)]
Håper svaret kommer raskt da[;)]
tenker mye på deg ang dette..

Håper jeg å 
koselig at du tenker på meg Lisbeth[;)]jeg vet jo d at d vil komme tøffe tider i svsk,spesielt midt i,men man må jo bare prøve og ha trua på at det går denne gangen oxo[:)][:)]visst jeg får cerclagen selvf[;)]

ORIGINAL: Bens mamma

Håper jeg å 
koselig at du tenker på meg Lisbeth[;)]jeg vet jo d at d vil komme tøffe tider i svsk,spesielt midt i,men man må jo bare prøve og ha trua på at det går denne gangen oxo[:)][:)]visst jeg får cerclagen selvf[;)]

ja er nok verdt det(ikke at jeg vet akkurat hvordan du hadde det)
men så for ett nydelig resultat du fikk sist

Back
Topp