? Min dagbok på vei mot et lite nurk!

   Vi satser på en julebaby

Syklusdag 1, 19/3 - 36,38. Med denne tempen, og spottingen imorges er det ingen håp lengre her er TR på vei...
Syklusdag 2, 20/3: 36,46
Syklusdag 3, 21/3: 36,22 (?) Pergoknasker.
Syklusdag 4, 22/3: - Pergoknasker
Syklusdag 5, 23/3: - Pergoknasker
Syklusdag 6, 24/3: - Pergoknasker
Syklusdag 7, 25/3: 36,43 Pergoknasker siste pilla. Aaa.. endelig en natt med ordentlig søvn igjen.
Syklusdag 8, 26/3: - Drittsøvn - igjen! Akupunktør.
Syklusdag 9, 27/3: 36,23
Syklusdag 10, 28/3: 36,48
Syklusdag 11, 29/3: 36,76 - Hmm.. håper ikke dette var EL, for her har ikke vært mye babyhumping!
Syklusdag 12, 30/3: 36,42 - PuhHhH var nok ikke EL, bare dårlg søvn..
Syklusdag 13, 31/3: - Idag begynner jeg med EL testing. Negativ EL - test.
Syklusdag 14, 1/4: 36,49 - Negativ EL test
Syklusdag 15, 2/4: 36,29   Negativ EL test.
Syklusdag 16, 3/4: 36,38 Ikke EL enda??? [:(] Testen ble blendahvit idag også. [:(]
Syklusdag 17, 4/4: 36,73 [:)] 1 DPO - Da hadde jeg  nok EL igår som antatt [:)] Så nå er det bare å vente...
Syklusdag 18, 5/4: 36,86 [:)] 2 DPO
Syklusdag 19, 6/4: 36,73 [:)] 3 DPO
Syklusdag 20, 7/4: 36,72 [:)] 4 DPO
Syklusdag 21, 8/4: 36,80 [:)] 5 DPO
Syklusdag 22, 9/4: 36,94 [:)] 6 DPO - Likte høyden på denne [:)][:)] Men får se om den varer.
Syklusdag 23, 10/4: -         7 DPO - Pga. dårlig søvn, ingen testing.
Syklusdag 24, 11/4: 36,80   8 DPO - Ser ingen tegn til denne trafasiske kurven, og jeg har mistet alt håp denne gangen også. [:(]
Syklusdag 25, 12/4: -         9 DPO
Syklusdag 26, 13/4: -         10 DPO
Syklusdag 27, 14/4: -         11 DPO
Syklusdag 28, 15/4: -         12 DPO
Syklusdag 29, 16/4: -         13 DPO
 
Jeg baerer paa en bitteliten hemmlighet..
 
.. ja, saa liten som et froe!!
 
 
Tenk, jeg skal bli M A M M A !!
Siden  tante roed aldri kom gikk vi igaar aa kjoepte oss en test!!! Og kl. 6 imorges klarte jeg ikke holde meg lengre!! Krysset kom med en gang [:)]
 
Tenk, jeg er gravid!!! Det har ikke gaat opp for oss enda! [:)]
 
Gratulerer så mye, Dunn!! Dette er noe av det kjekkeste jeg har hørt på lenge [:D][:D]
 
Har skrevet i den andre tråden også, men ville gjerne gjenta det her!
 
Åå kor deilig, gratulera her inne og eg snuppo!![:D]
 
Å, må gratulere deg her og!! GRATULERE VENNEN!! Da var det ikke tr allikevel... [:D] Kos dere masse med den fantastiske nyheten!!
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
dette var kjempe nyheter å logge seg til idag
dette har jeg ventet på, blir såååå glad vennen.
 
gratulerer så mye
lykke til videre i svangerskapet
 
ORIGINAL: snuppis30

Gratulerer så masse Dunn og lykke til med svangerskapet
 
Nå ma den lille spiren holde seg fast i 9 måneder

 
Signerer denne jeg - dette var skikkelige godnyheter altså[:)]
 
HELT FANTASTISKE NYHETER Å FINNE HER INNE[:)] GRATULERER SÅÅÅÅÅ MASSE[:D]
 
Gratulerer så mye med spiren[:D]
skrev på generell tråden, men tenkte jeg skulle gratulere deg i dagboka også. Ble så glad på dine vegne, fikk tårer i øynene[:)]
 
Endelig hjemme igjen! Burde jo ikke være endelig, men etter testen på torsdag ble liksom ferien heeelt anderledes enn forventet! Så vi kunne liksom ikke vente med å komme hjem å begynne livet som "oss"! [:)]
Da jeg kom hjem tok jeg en CB digital, og gjett hva? Den sa "gravid" den, så da kan jeg jo begynne å tro på det! Skal ta lege ringe runde på mandag, skal ringe gyn å høre om tidlig UL også.

Vet ikke om jeg er helt klar til å avslutte denne dagboken? Er det greit om den ligger her litt til?
 
Dunn gjør som Apple du og fortsett med denne dagboken, det vil ialefall jeg sette pris på. Eller d u kan flytte den in på terminforumet men da må du fortelle oss hvordan vi kommer dit. Jeg har flyttet min inn på assisterende befruktning og det var en grei sak med litt hjelp.

Tenk nå er det masse ting som kommer til å sje med deg fremover, dette blir spennendes.
 
Du er nå 4 uker og  4 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
2.april


Hjertet begynner å slå:
27.april

Embryoet beveger seg:
21.mai

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
28.mai

Alle indre organer er ferdig formet:
28.mai

Risioken for spontanabort avtar:
11.juni

Kvalmen avtar for de fleste:
18.juni

Kjønnet begynner å bli tydelig:
25.juni

Fosteret svelger og tisser:
9.juli

Tid for ultralyd:
16.juli

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
23.juli

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
6.august

Fosteret begynner å høre:
27.august

Ni av ti barn overlever hvis de blir født nå:
24.september

Mange fostre legger seg med hode ned:
29.oktober

Svangerskaps permisjon begynner:
5.desember

Antatt termin er:
26.desember
 
bare ha dagboken din her du vennen, koselig å følge med deg :)
ja det er bare å ta det inn at du skal bli mamma om 8mnd :)
 
 
 
Da svetter jeg som en gal igjen! [&o]

Men telefonen til legen er over.. *puster lettet ut*

Vi skal inn å bekrefte graviditeten torsdag 24/4, kl. 08:45

Den 13/5, kl. 08:30 skal vi til UL for å se babyen for første gang.
 
Å, så morro!! Det er jo slett ikke lenge til!! [:)]
 
ORIGINAL: Sola1979

Å, så morro!! Det er jo slett ikke lenge til!! [:)]


Det er lenge nok [8D] [:)]
 
Akupunktøren ringte meg tilbake. Hun ble så glad på våre vegne [:)] 
 
[:D]tenk at du endelig har ett frø i magen, det er jo helt fantastisk , håper du får ett fantastisk svangerskap[:D]
 
ORIGINAL: Nesing

Så flott at dere får tidlig UL, Dunn! Det føles så betryggende å få se den lille spiren, og på det tidspunktet slår også hjertet. Kjempemoro! Skjønner at det føles ulidelig lenge til akkurat nå, men så, plutselig (!!) er dagen der. Nyt tiden fremover med et lite mirakel i magen, vennen! [:)]


Jeg trodde det skulle bli vanskleig, men hu svarte bare ja det må vi få til. Så det er jo en lettelse at jeg skal gå til en jeg "kjenner"! Jeg har laget nedtellingsplan på kjøleskapet [8D] [:)]
Ja, tenk.. Vi har et mirakel i magen! Kjenner veldig lite til det da.. så litt engstelig, men er enda tidlig så det kommer vel mer. [;)]
 
ORIGINAL: Nesing

Vet du, på det tidspunktet du er nå, er det helt normalt å ikke kjenne noe som helst. Enten har man "alle" symptomer, eller så og si ingen. Like normalt begge deler. Vet det er umulig å ikke engste seg, men straks man er over den "magiske" grensen på 12 uker føles ting mer beroligende. Og når man kjenner liv er det selvsagt noe helt annet (jeg kjente og så det utenpå magen i uke 18 + 0, men jeg snakker kun om liv når jeg var heeeeelt sikker på at det var spark. Så disse fiskehalene eller boblene mange snakker om, teller ikke for meg. Kun håndfaste bevis som gjelder i min verden [;)]). Skal bli så moro å følge deg fremover på denne ferden, snuppa! Jeg er helt sikker på at den lille spiren skal vokse seg til en stor, fin baby i magen din de neste åtte månedene! Ingen tvil om det. [:)]


Åååå... gleder meg også til å kjenne liv!
 
Back
Topp