Migrenemedisin

Maxalt Rapitab smeltetabletter bruker jeg.. Jeg har prøvd mange men denne er den eneste som hjelper på meg..

tobarnsmor 2012 skrev:
Husker ikke navn. Men er den du legger på tunga. Ligger i en blå plastboks oppi den vanlige esken. Funker som gull..

Er den jeg bruker å.. Maxalt:)

Labambie skrev:

bondekone skrev:

Labambie skrev:
Føler jeg har prøvd det meste etter at jeg fikk det som lite barn... 
Akkurat nå er det som funker best Relpax i kombinasjon med Ibux og Paracet. 
Det som har funket dårligst har vært Imigran hvor bivirkningene har vært helt grusomme. Kommer ikke i nærheten av meg igjen. 

Legen til gutten sier at han kommer å vokse det av seg.Hvor gammel var du når du fikk diagnosen? Gutten her hatt det siden han var 3år

Huff, stakkar.. Jeg var 6 år, men kan huske anfall fra jeg var rundt 3 år. Tror ikke barnemigrene var noe vanlige greier på 80-tallet egentlig. Det var "bare vondt i hodet". Husker jeg kasta opp og var skamdårlig den gangen også. Dessverre vokste jeg det ikke av meg, og i puberteten ble det verre enn noensinne. Mye bedre nå de siste årene, nå har jeg kanskje anfall 3-4 ganger i året. Håper gutten din slipper! 

ok
her er det slik at han merker det selv når det kommer.
Og det går utover skolen pga han må til tider ut av klasserommet pga at han får vondt i hodet og at lys er for sterkt. han hatter sol

Gubben bruker Sumatriptan. Har hatt migrene siden han var 11 og er utredet i hue og ræ***
Har hatt 4 anfall denne uka stakkar :(

Sommernurkftw skrev:
Gubben bruker Sumatriptan. Har hatt migrene siden han var 11 og er utredet i hue og ræ***

Nei??? Åå, stakkars!!!:(

Hater nesespray, men kanskje jeg skal spørre etter det neste gang jeg skal til legen!

Dere som bruker det, hvor lang tid tar det før den begynner å virke?

Imigran Radis tabletter og nesespray som jeg ikke husker hva heter i farten, ikke Imigran der altså. Ellers får jeg sprøyter på legevakten når ingenting annet hjelper. Får visst ikke sprøyter selv, men jeg hadde vel ikke klart å sette dem selv allikevel.

Sommernurkftw skrev:

Huff stakkars gubben din :(
Jeg bruker også sumatriptan. Men jeg blir så dårlig av den. Så vanvittig ugge. Kaldsvetter og blir skikkelig kvalm og jævlig. MEN blir hvertfall kvitt hodepina! 

Maxalt piller

mamiii skrev:

Sommernurkftw skrev:

Huff stakkars gubben din :(
Jeg bruker også sumatriptan. Men jeg blir så dårlig av den. Så vanvittig ugge. Kaldsvetter og blir skikkelig kvalm og jævlig. MEN blir hvertfall kvitt hodepina! 

mm eneste som hjelper på han og han får de samme bivirkningene, men det er det eneste som tar migrena, det og sove noen timer. Han har heldigvis godt sovehjerte <3

bondekone skrev:

Labambie skrev:
Føler jeg har prøvd det meste etter at jeg fikk det som lite barn... 
Akkurat nå er det som funker best Relpax i kombinasjon med Ibux og Paracet. 
Det som har funket dårligst har vært Imigran hvor bivirkningene har vært helt grusomme. Kommer ikke i nærheten av meg igjen. 

Legen til gutten sier at han kommer å vokse det av seg.Hvor gammel var du når du fikk diagnosen? Gutten her hatt det siden han var 3år

Det er ingen garanti for at man vil vokse det av seg da. Fikk det også som barn, 4-årsalderen, og jeg var heldig og vokste det av meg i 20-årene. Har det innimellom, men ikke flere ganger i uka liksom.

Naramig, men de hjelper ikke hvis ikke jeg tar cataflam i tillegg. Finner ikke noe som virker på meg lenger, har prøvd det meste. Hatt migrene i 22 år nå... 

Sommernurkftw skrev:

Hva bruker han forebyggende? 

TralleTrollol skrev:
Imigran Radis tabletter og nesespray som jeg ikke husker hva heter i farten, ikke Imigran der altså. Ellers får jeg sprøyter på legevakten når ingenting annet hjelper. Får visst ikke sprøyter selv, men jeg hadde vel ikke klart å sette dem selv allikevel.

Jo, man får det.

Jeg vil anbefale dere å prøve å kutte ned på de raske karbohydratene.
Det kan hjelpe.

Løsa skrev:

TralleTrollol skrev:

Jo, man får det.

Jeg har ihvertfall brukt imigran injeksjoner. 

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:

Hva bruker han forebyggende? 

Atenolol 25mg. 
Ellers Fysioterapeut hver annen uke og kiropraktor sånn litt av og til. 

har fått ny nå! husker ikke hva den het! maxalt funka ikke og imigran blir jeg dårlig av

Løsa skrev:
Det kan hjelpe.

Det vet vel de fleste som har migrene? Dette med raske karbohydrater, sjokolade, koffein, rødvin, alkohol? 

Labambie skrev:

Løsa skrev:
Det kan hjelpe.

Det vet vel de fleste som har migrene? Dette med raske karbohydrater, sjokolade, koffein, rødvin, alkohol? 

Overraskende få vet hva som kan trigge...

Back
Topp