Migrenemedisin

Tanketrollet skrev:

Labambie skrev:

Løsa skrev:
Jeg vil anbefale dere å prøve å kutte ned på de raske karbohydratene.
Det kan hjelpe.

Det vet vel de fleste som har migrene? Dette med raske karbohydrater, sjokolade, koffein, rødvin, alkohol? 

Overraskende få vet hva som kan trigge...

Også er det sikkert individuelle forskjeller. Noen har veldig hormonpreget migrenen, noen har muskelspenn-migrene, noen har sovemigrene, osv. Eller jeg vet ikke hva de kaller det da, jeg bare tippa litt der. Skjønte hva jeg mente? :-P 
Venninna mi har hormonmigrene. Ligger rett ut før hun skal ha mensen. Jeg får som regel hvis jeg har sovet for lite eller har en kink i nakken eller ryggen, eller hvis det er noe psykisk som plager meg. Jeg har stort sett kunnet spise det jeg har hatt lyst på, vin og sjokolade har aldri vært noen store favoritter uansett.

Sommernurkftw skrev:

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:
Gubben bruker Sumatriptan. Har hatt migrene siden han var 11 og er utredet i hue og ræ***
Har hatt 4 anfall denne uka stakkar :(

Hva bruker han forebyggende? 

Atenolol 25mg. 
Ellers Fysioterapeut hver annen uke og kiropraktor sånn litt av og til. 

Jeg og brukte betablokker før. Ble mye bedre da jeg gikk over til epilepsimedisin. 

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:
Gubben bruker Sumatriptan. Har hatt migrene siden han var 11 og er utredet i hue og ræ***

Atenolol 25mg. 

Jeg og brukte betablokker før. Ble mye bedre da jeg gikk over til epilepsimedisin. 

Javel? Hva het den da? Er jo verdt å undersøke mener jeg. 

Sommernurkftw skrev:

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:

*Petrine* skrev:

Sommernurkftw skrev:

Atenolol 25mg. 

Javel? Hva het den da? Er jo verdt å undersøke mener jeg. 

Orfiril. Pleide å ha 4-5 anfall i uken, nå er jeg nede i 1 i uken. 

Labambie skrev:

Løsa skrev:
Det kan hjelpe.

Det vet vel de fleste som har migrene? Dette med raske karbohydrater, sjokolade, koffein, rødvin, alkohol? 

Jeg vet ikke... jeg visste det ikke. Men nå er det jo mange herrens år siden jeg fikk det da.

Labambie skrev:

Tanketrollet skrev:

Labambie skrev:

Løsa skrev:
Det kan hjelpe.

Også er det sikkert individuelle forskjeller. Noen har veldig hormonpreget migrenen, noen har muskelspenn-migrene, noen har sovemigrene, osv. Eller jeg vet ikke hva de kaller det da, jeg bare tippa litt der. Skjønte hva jeg mente? :-P 
Venninna mi har hormonmigrene. Ligger rett ut før hun skal ha mensen. Jeg får som regel hvis jeg har sovet for lite eller har en kink i nakken eller ryggen, eller hvis det er noe psykisk som plager meg. Jeg har stort sett kunnet spise det jeg har hatt lyst på, vin og sjokolade har aldri vært noen store favoritter uansett.

Her tror jeg de raske karbohydratene trigget litt, åt jo nesten bare potet og brød på den tiden:P
Vin, sjokolade og sånt kunne jeg spise.
Men grønn funlight ga meg migrene på minuttet...

Nå er det lite søvn, lite vann, nakkestivhet og mensen som utløser migrene.
Og når jeg er fyllesjuk har jeg migrene.

Jeg bruker imigran.. Men kan ikke ta den når jeg ammer =( Hadde 3 migrene anfall på 2 dager, kunne bare ta paracet =(

Tanketrollet skrev:

Labambie skrev:

Løsa skrev:
Det kan hjelpe.

D gjelder også sitrusfrukter og ost på mange! Jeg fikk migren tidlig på ungdomskolen og en av døm første tinga legen ba meg om var å sette opp spiseplan for å huke ut noe om d var noe i maten! Når d er som værts her så er d fint lite som fungerer, er innom legevakta å får to sprøyter i baken. Jeg får forvarsel som flimringer for øynene og lammelser i deler av ansiktet og ene hånda/armen.  Jeg har hørt at magnesium med zink funker godt som forebyggende, men har ikke prøvd d selv. Svangerskap/hormonendringer er også gjerne med på endre d. Jeg har heldigvis blitt bedre etter jeg gikk gravid med første mann!

Jeg har brukt imigran sprøyte å den funker bra, Men jeg har prøvd noe som heter nitro exstreeme å den er VELDIG bra mot migrene

Back
Topp