Middagstråden

I går hadde vi rester etter dåpen, snitter:)
I dag har vi hatt hjemmelaget fiskegrateng:)

Lasagne :) med salat og urtebrød

I går hadde vi skinkebiff med fløtegratinerte poteter, asparges og tomater.
I dag skal vi ha panert torsk med potetstappe, raspa gulrot og smørsaus.

Lør: Taco
Søn: Rester

I dag skal vi ha kjøttboller i brun saus med kokte poteter, ertepure og tyttebær. :)

Usikker... I går hadde vi hjemmelaget Chop suey med svin, saus/marinade, brokkoli, babymais, paprika, ris og løk.

idag, hjemmelaget hamburger :)

Usikker... I går hadde vi hjemmelaget Chop suey med svin, saus/marinade, brokkoli, babymais, paprika, ris og løk.

idag, hjemmelaget hamburger :)
Hvordan lager du chop sueyen?
Fikk jeg forresten lyst på baconburger med altfor mye ost:rolleyes::rolleyes:

Hvordan lager du chop sueyen?
Fikk jeg forresten lyst på baconburger med altfor mye ost:rolleyes::rolleyes:
Marinerer kjøttet i østerssaus, soyasaus, salt, pepper og maizenna i minst 10 min :)

Lager saus av mørk kjøttbuljong, østerssaus og maizenna.

Setter på risvann til koking og har oppi ris når det koker.

Kutter opp alle grønnsakene i passe små biter, steker kjøttet først og tar det ut av panna
Så steker jeg grønnsakene (de skal egentlig stekes hver for seg, brokkoli alene, løk alene etc, men jeg steker alt sammen jeg :p for å spare tid).

Så har jeg kjøttet tilbake i stekepanna med grønnsakene, og steker det en liten stund før jeg har sausen oppi til slutt og lar det putre til det ser OK ut :)

Marinerer kjøttet i østerssaus, soyasaus, salt, pepper og maizenna i minst 10 min :)

Lager saus av mørk kjøttbuljong, østerssaus og maizenna.

Setter på risvann til koking og har oppi ris når det koker.

Kutter opp alle grønnsakene i passe små biter, steker kjøttet først og tar det ut av panna
Så steker jeg grønnsakene (de skal egentlig stekes hver for seg, brokkoli alene, løk alene etc, men jeg steker alt sammen jeg :p for å spare tid).

Så har jeg kjøttet tilbake i stekepanna med grønnsakene, og steker det en liten stund før jeg har sausen oppi til slutt og lar det putre til det ser OK ut :)
Thank you!
Aldri prøvd det :) Hørtes godt ut da :) !
Det må du prøve...faaaaaarlig godt!

Et eller annet med kjøttdeig. Åja. Lasagne var det. Sånn ferdig fra Toro. Var tilbud på familiepakke så tok 2-3 stk :D (skal ikke spise alle idag....)

Med salat til (dvs bare agurk, mais og tomat).

Nå fikk jeg skikkelig lyst på kyllingsalat med fetaost og Stangselleri. Namnam

Man: viltgryte
Tirs: pannekake i langpanne
Ons: fiskegryte
Tors: kyllingwok
Fre: enchiladas
Lør: carbonara
Søn: sodd

Back
Topp