Middagstråd

Grønnsaker (erter, gulrot, brokkoli, blomkål, maiskorn), fiskepudding og reker i hvit grunnsaus med rekekraft. Kjempegodt. Og veldig retro. :)
Aha :) har jobbet mange år i butikk, men er liksom ikke terteskjell som er bestselgeren :D kanskje det er på vei in igjen hehe

I dag blir det falaffel, ris, grønnsaker og saus. Prøve noe nytt. Vårruller med grønnsaker i går.
I morgen ovnsbakt torsk/skrei
Torsdag pasta
Fredag tapas med andre gravide venninner.
Sushi på lørdag.
Søndag koteletter eller laks.

T
I dag blir det falaffel, ris, grønnsaker og saus. Prøve noe nytt. Vårruller med grønnsaker i går.
I morgen ovnsbakt torsk/skrei
Torsdag pasta
Fredag tapas med andre gravide venninner.
Sushi på lørdag.
Søndag koteletter eller laks.

Tommel opp for masse sunn mat! Vegetar og fisk er supert :)

T

Tommel opp for masse sunn mat! Vegetar og fisk er supert :)
Takk! Etter en hel vinter sykemeldt, har jeg plutselig funnet gnisten på kjøkkenet. Og da går det i sunne og hjemmelagede middager. Tidligere var jeg helt malplassert når det kom til matlaging, men nå har jeg sett tre sesonger masterchef Norge og lest oppskrifter og mat-blogger. Plutselig er det gøy med mat. Er så fornøyd!

Når man er hjemme sykemeldt eller i perm er det også fint å variere lunsjen litt. Jeg lager smoothie hver dag (varierer med spinat/mango/eple/pære/biola/juice/grapefrukt/melon/blåbær/granateple). Ellers anbefaler jeg: gresk salat (oliven/salat/advocado/tomat/løk/feta), pai med salat til, egg i ulike varianter, omelett, minivårrull og sweet chili saus, sushi, salmalaks, havregrøt med oppskåret friske frukt/bær i og et beger yogurt "slengt" over, hjemmelagede tynne knekkebrød med ulike type pålegg, yogurt med granola. Og alltid en frukt eller Grønnsak til. Gulrot, grapefrukt, Kiwi, blåbær og mango er mine favoritter.

Tar gjerne tips fra andre ift lunsj for én person.

Last edited:
Skal spise ute i Oslo med søsteren min i dag. Vet ikke hva det blir. :)

Ukens fra onsdag til tirsdag:
Kyllingfilet, ris og avokadodressing
Viltgryte og potetstappe
Laks med lun salat og soyasaus
Lasagne og salat
Kjøttkaker i brunsaus
Fiskeboller i hvitsaus
Fiskeburgere

Rundstykker til middag i dag. Alene hjemme og matlei :(

Resten av uka skal vi ha:
-Ostepanetter, fusilli og salat
-Hjemmelaga pytt i panne
-Risgrøt
-Pizza
-Hjemmelaga potetstappe med kjøttboller, grønnsaker og fløtesaus

i dag blir det wok. kyllingfilet, gulrøtter, minimais, vårløk. en eller annen god woksaus (mannen er på butikken nå) med ris til =)

Ble fullkornslasagne laget med karbonadedeig, spinat og brokkoli i sausen her. Med salat til :)
Gresk salat med sorte oliven, løk, tomat, fetaost, salat, advocado og pinjekjerner til kveldsmat.

Last edited:
Tror vi må beg med planlegging fram i tid også, nå har jeg jo litt ideer herfra :)
I dag fikk sambo velge så da ble det pølse og potetmos...

Noen som har gode ideer til tapas-retter? Skal servere fem venninner på lørdag og tar gjerne tips. Har noen ideer selv også, men alltid gøy med inspirasjon fra andre.

Noen som har gode ideer til tapas-retter? Skal servere fem venninner på lørdag og tar gjerne tips. Har noen ideer selv også, men alltid gøy med inspirasjon fra andre.
Greske/tyrkiske/spanske kjøttboller.
Tzatziki
Focaccia
Dadler m/bacon
Marinert scampi
:)

Lefseruller med snøfrisk, ruccola, røkelaks
Oliven
Aioli og godt brød
Asparges med spekeskinke (stekt ekstra godt for vår del)

Back
Topp