Middagstips

~lilleL~

Flørter med forumet
Etter jeg ble gravid så har matlysten forandret seg veldig. Jeg trodde det skulle bli sånn at jeg hadde lyst på alt og at jeg kom til å spise hele tiden. Men jeg har ingen matlyst og har gått tom for ideer. Er det noen som har noen middagstips? :)
 
Her blir d blomkålsuppe med ekstra blomkål og bacon:)


♡Overgangen feb/mars♡
I går skulle vi ha wok, men siden de ikke hadde brokkoli på butikken kjøpte jeg blomkål. Sliten og frustrert endte det med at jeg gråt i bilen, fordi jeg ville IKKE ha blomkål, jeg ville ha brokkoli!! Så vi måtte innom to butikker mer før vi fant det. Så nå sitter vi med wokrester fra i går (nam nam) og en stor blomkål jeg ikke vet hva jeg skal gjør med. Jeg kan ikke tenke meg en eneste rett jeg har lyst på, hvor blomkål passer. Kanskje jeg skal sende den til deg, så kan du spise suppe av den?? :laughing002
 
I går skulle vi ha wok, men siden de ikke hadde brokkoli på butikken kjøpte jeg blomkål. Sliten og frustrert endte det med at jeg gråt i bilen, fordi jeg ville IKKE ha blomkål, jeg ville ha brokkoli!! Så vi måtte innom to butikker mer før vi fant det. Så nå sitter vi med wokrester fra i går (nam nam) og en stor blomkål jeg ikke vet hva jeg skal gjør med. Jeg kan ikke tenke meg en eneste rett jeg har lyst på, hvor blomkål passer. Kanskje jeg skal sende den til deg, så kan du spise suppe av den?? :laughing002
Hihi, både blomkål og brokkoli et godt da:D men kokt som grønnsaker eller i wok foretrekker jeg og brokkoli:D


♡Overgangen feb/mars♡
 
I går skulle vi ha wok, men siden de ikke hadde brokkoli på butikken kjøpte jeg blomkål. Sliten og frustrert endte det med at jeg gråt i bilen, fordi jeg ville IKKE ha blomkål, jeg ville ha brokkoli!! Så vi måtte innom to butikker mer før vi fant det. Så nå sitter vi med wokrester fra i går (nam nam) og en stor blomkål jeg ikke vet hva jeg skal gjør med. Jeg kan ikke tenke meg en eneste rett jeg har lyst på, hvor blomkål passer. Kanskje jeg skal sende den til deg, så kan du spise suppe av den?? :laughing002

Jeg tar blomkålen! Jeg eeeeelsker blomkål. Fantaserer om det daglig :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Merkelige fantasier :) haha


Sent from my iPhone using BV Forum

Spiste opp resten av d jeg hadde i går. Blomkål, gulrot og dipp. Elsker å surre blomkål i panna også, nam! Eller så koker jeg d sammen med poteter for eksempel, og så moser jeg det med smør, salt og pepper :) *sikle*


Sent from my iPad using BV Forum
 
  • Liker
Reactions: Ada
I går skulle vi ha wok, men siden de ikke hadde brokkoli på butikken kjøpte jeg blomkål. Sliten og frustrert endte det med at jeg gråt i bilen, fordi jeg ville IKKE ha blomkål, jeg ville ha brokkoli!! Så vi måtte innom to butikker mer før vi fant det. Så nå sitter vi med wokrester fra i går (nam nam) og en stor blomkål jeg ikke vet hva jeg skal gjør med. Jeg kan ikke tenke meg en eneste rett jeg har lyst på, hvor blomkål passer. Kanskje jeg skal sende den til deg, så kan du spise suppe av den?? :laughing002
Bruk den som grønnsak i dipp ;) mmm


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Å nam! Nå fikk jeg lyst på både suppe,brokkoli og blomkål! Hadde helt glemt at det gikk an å bruke de til dipp - så det får jeg prøve ikveld xsmile9 Er så gøy å lese alle de rare matvanene til gravide, haha :)
 
Blomkål og brokkoli-suppe er nam! ;) Hjemmelaget selvsagt.

Ellers er det helt topp med tomatsuppe med båter av hardkokte egg oppi! Hadde det i går.
Og så er selvsagt hjemmelaget lapskaus godt :) Med mørbrad og bacon (kan også bruke svinekjøtt) Oppskrift kan fåes ved PM ;)

Må slenge med en til. "Brennende kjærlighet" ; Knakkpølser i biter oppi potetmos. Tas oppi ildfast form og drysser/legger ost over. Kan fint blande inn grønnsaker også. Blomkål og brokkoli funker bra her å :)
Ai, ai..ble litt sulten her nå :p *rumlende mage*
 
Last edited:
Blomkål og brokkoli-suppe er nam! ;) Hjemmelaget selvsagt.

Ellers er det helt topp med tomatsuppe med båter av hardkokte egg oppi! Hadde det i går.
Og så er selvsagt hjemmelaget lapskaus godt :) Med mørbrad og bacon (kan også bruke svinekjøtt) Oppskrift kan fåes ved PM ;)

Må slenge med en til. "Brennende kjærlighet" ; Knakkpølser i biter oppi potetmos. Tas oppi ildfast form og drysser/legger ost over. Kan fint blande inn grønnsaker også. Blomkål og brokkoli funker bra her å :)
Ai, ai..ble litt sulten her nå :p *rumlende mage*
Åh nå ble jeg sulten!:D



♡Overgangen feb/mars♡
 
Blodpudding blir det her i dag :-D


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
Sitron- og urtemarinert laksefilet (FIndus står for den marineringa :p) med pasta, carbonarasaus og grønnsaker blir det her :)
 
Vi skal spise pølsegrateng og salat i dag! For det hadde jeg lyst på :p Men er som deg, det er vanskelig å vite hva jeg vil ha :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde noe skikkelig godt på tirsdag. Jeg laget min egfn variant av chili con carne, uten kjøtt (egentlig chili sin carne da :p ). Jeg freste 1 løk blank i god olivenolje, hadde oppi en god neve gode, små tomater (som jeg måtte bli kvitt), 2 bokser hermetiske tomater med chili, en gul paprika og en rød og 2 rød chili. Smakte til med eplecidereddik og et lite dryss sukker. Lot det koke en stund før jeg tilsatte 2 bokser chilibønner, litt "tacosaus"rester og en boks mais til slutt. Serverte dette med kokt ris, salat og rømme. Dette er en gigantisk porsjon, jeg har hatt med rester til lunsj to dager etterpå. Restene kan brukes til enchilladas gratinert i ovnen med ost eller som fyll på pizza, eller til og med som spagettisaus og lignende.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Vi hadde noe skikkelig godt på tirsdag. Jeg laget min egfn variant av chili con carne, uten kjøtt (egentlig chili sin carne da :p ). Jeg freste 1 løk blank i god olivenolje, hadde oppi en god neve gode, små tomater (som jeg måtte bli kvitt), 2 bokser hermetiske tomater med chili, en gul paprika og en rød og 2 rød chili. Smakte til med eplecidereddik og et lite dryss sukker. Lot det koke en stund før jeg tilsatte 2 bokser chilibønner, litt "tacosaus"rester og en boks mais til slutt. Serverte dette med kokt ris, salat og rømme. Dette er en gigantisk porsjon, jeg har hatt med rester til lunsj to dager etterpå. Restene kan brukes til enchilladas gratinert i ovnen med ost eller som fyll på pizza, eller til og med som spagettisaus og lignende.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Åh nam!!! :D


♡Overgangen feb/mars♡
 
Sushi :)


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
Jeg trodde man skulle være forsiktig med sushi som gravid? Laks bør en i hvert fall ikke spise for mye av vel?
Ja en skal det. Jeg velger aldri det som er rått. Enten frityrstekt eller kun vegetar... Kylling kanskje :)


Excuse me- damn that autocorrect.
 
Back
Topp