Middagstips- dagens middag

Tusen takk :) Vi har alltid brukt enormt mye penger på mat og har sløset på alt for mye unødvendige småkjøp. Så dette fungerer veldig, veldig bra! Når jeg skriver opp middagene, planlegger jeg ut i fra hvordan jeg jobber, slik at jeg vet hva jeg orker og har tid til den dagen :)
Vi og driver med et høyt matbudsjett så det var utrolig lurt! Også er det kanskje lettere å planlegge så man får brukt
Evt rester dagen etter også? (Feks salat)!
 
Er i en Lime/koriander/chili periode <3 Med mango og guacamole ...
Nam! Jeg er alltid i en sånn periode tror jeg, de beste ingrediensene jeg vet! :D

Vi planlegger uke for uke som regel og i går ble det torsk i curry med ris.
I dag blir det pannekaker og hjemmelaget blomkål- og brokkolisuppe, og i morgen blir det enchiladas. :)

Kålormen sitt laks i teriyaki-tips havner nok på neste ukes middagsplan, hørtes godt ut! :) Super tråd! Er skikkelig matlei om dagen selv.
 
Kålormen sitt laks i teriyaki-tips havner nok på neste ukes middagsplan, hørtes godt ut! :) Super tråd! Er skikkelig matlei om dagen selv.
Stas! :D Den er virkelig knallgod. Aller best med krydderosten (kremost) fra tine. Men snøfrisk eller philadelphia eller bare rømme funker nok også :)
 
Dere er jammen flinke!! I går ble det så enkelt som pytt i panne for vår del:p haha. Er så matlei.. Så denne tråden her skal jeg suge til meg tips fra! :)
 
Idag blir maccaroni med ost, ikke veldig sunt men det eneste jeg klarer å tenke på idag, har såå lyst på det:)
Bruker fullkornspasta så Hjelper jo litt ;)
 
I dag blir det stekt ris med kylling, grønnsaker og egg. (take awaypå jobb. Haha. Eneste som frister i dag)
 
Ganske matlei selv også, men var på butikken her endag og da fikk jeg et skikkelig kick. Kom på masse godt, så jeg handla inn for hele uka :)
Så vi skal ha :
Pitaprød med kylling
Taco
Indisk tandori
Spagetti carbonara
Wok med kylling
Lettvint Fiskeburger (fiskepinner i godt burgerbrød med salat, tomat, rømmedressing osv ):p
Kylling i Chunky Salsa saus med shampingjong og mais, i lefser inn i ovnen :)
Sheperds pie (namnam) :D
 
6d72147a6c269b632f920a72594f9775


Idag ble det ettermiddagsbiff på Big Horn! Pommes fries, maiskolbe, bearnaise, kryddersmør, tigerreker, soppstuing, løkringer og 180 g gjennomstekt ytrefilet (overraskende saftig!)! Fantastisk middag!! Elsker at samboeren ville spandere! :)) :))

Jeg elsker biff...... :)
 
I dag hadde vi pitabrød med kylling, tomat, ost, rømmedressing, ruccola og agurk.
 
I går hadde samboeren kylling i form med ris og brokkoli. Jeg spiste ett skolebrød :p

I dag er jeg ikke sikker på hva vi skal ha. Jeg har litt lyst på pizza.
 
Idag blir det indrefilét og tilbehør av noe slag:) Aner ikke hva vi har lyst på, så tilbehørsproblematikken blir løst når sambo kommer hjem fra jobb og vi drar på butikken.. Men frister med fløtegratinerte poteter, salat og soppsaus.. Men samtidig har jeg lyst på chips og fløtesaus!:p vanskelig valg da jeg digger både fløtepoteter og chips med fløtesaus:p
 
I dag blir det Taco :p Har egentlig ikke så lyst på det og de to andre gangene jeg har spist det nå i svangerskapet så har det ikke vært noe godt. Men mannen hadde såååååå lyst på det i dag :)
 
Taco! :D
 
Minipizza (sånne ferdige bunner) med chilisaus, biffstrimler, ost og ruccola
 
Dagens middag var langtidsstekt svineribbe, super mør og saftig. Var vel og merke svigermor som hadde laga ;) herlig å komme til ferdig middag :)
 
I dag blir det bakt potet med rømme, mais, purre og bacon. Gutta får en biff i tillegg :)
 
Har fantasert litt om bakt potet de siste dagene jeg og. Kanskje jeg skal foreslå det.

Jeg har fantasert om det en stund, så nå får mannen bare finne seg i det . Haha han synes det er en teit 90tallsmiddag :p Godt jeg er gravid og vinner ;) Åh som jeg gleder meg!! Barndomsminner!
 
Back
Topp