Middagstips- dagens middag

MartineM

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg sååå dårlig på å få i meg middag for tiden.. men kanskje vi kan bruke denne tråden til å fortelle hva vi har hatt til middag og kanskje med bilde ;) jeg tar i allefall i mot tips og bilder av hva dere får i dere ;)
 
I dag lagde jeg pastaskruer, kalkunkjøttdeig og dolmio saus med cheddar. Blander dette i en ildfast form og med litt ost på toppen og inn i ovnen :) Koker pastaen og steiker kjøttdeigen først selvfølgelig :p

I morgen blir det helgrilla kylling med ris og salat :)
 
Last edited:
Idag ble det potetmos med estragon, rødvindsaus, ruccola og stekt sopp, med saftig og mørt kyllingfilet! (Godt levert! Nam! :))
 
Er så matlei, så denne støtter jeg ;)
I går var jeg på jobb, så kjøpte en halv grilla kylling. Hadde tomat og hjemmelaget goacamole ved siden av. Enkelt og greit.
I dag hadde jeg også grilla kylling, med bittelitt potetsalat og grønn salat til.
En halv grilla kylling kan vare i 3-4 måltider.. Allerede vart i 3, lagde kyllingsandwich til frokost, og har enda litt igjen :p
 
Jeg er ivrig på laks som dagen, stekt.
I lefser(taco varriant) med søtpotet til, i fiskegryter..
Men jeg er ikke så middagssulten om dagen, så da hjelper det med noe jeg får lett ned.
 
Jeg er ivrig på laks som dagen, stekt.
I lefser(taco varriant) med søtpotet til, i fiskegryter..
Men jeg er ikke så middagssulten om dagen, så da hjelper det med noe jeg får lett ned.
Prøvd å steke laks i teryakisaus? Ha i lefser smurt med snøfrisk eller krydderost, og avokado, agurk og vårløk. Superdigg!
 
Prøvd å steke laks i teryakisaus? Ha i lefser smurt med snøfrisk eller krydderost, og avokado, agurk og vårløk. Superdigg!

Nei, men nå sto det plutselig på listen for i morgen.
Er i en Lime/koriander/chili periode <3 Med mango og guacamole ...
 
Nei, men nå sto det plutselig på listen for i morgen.
Er i en Lime/koriander/chili periode <3 Med mango og guacamole ...
Det eeer så gode ingredienser! Og deilige sammen!

Da kan jeg forøvrig videre anbefale denne her suppa: http://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/japansk-biffsuppe/ Mest lime og chilli da. Veldig god med ca dobbelt så mye lime enn det står :p

Dessuten er det snadder med pulled porked med masse koriander på! I tillegg til salat og gulrot og agurk. Sikkert deilig med litt mango og avokado også.

Her har vi mye curry. Mye prega av koriander, lime og chilli.
 
Denne tråden burde vi ha i våre viktigste tråder!! :)
 
I dag ble det hamburger med potetbåter til!i morgen er det eldste frøkna som skal lage middag å da blir det vist hjemmelaget pizza :)
Ellers fikk jeg såå lyst på å prøve den avokado suppa Triana lagde i 4 stjerners middag!
 
Ble sushi idag, mannen spiste på jobb og mini var i bursdag.
 
Jeg planlegger middag for hele måneden i slengen for å spare penger, og for at vi skal få et variert kosthold.

På bilde ligger en oversikt over våre middager denne måneden. Gårdagens og dagens middag måtte byttes om på av diverse grunner, så i dag lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng med laks, servert med kokte poteter, smeltet smør og raspet gulrot. Det var sinnsykt deilig!! :D
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    518,5 KB · Visninger: 43
Jeg planlegger middag for hele måneden i slengen for å spare penger, og for at vi skal få et variert kosthold.

På bilde ligger en oversikt over våre middager denne måneden. Gårdagens og dagens middag måtte byttes om på av diverse grunner, så i dag lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng med laks, servert med kokte poteter, smeltet smør og raspet gulrot. Det var sinnsykt deilig!! :D


Wow! Så flink du er!!!! Det tipset skal jeg begynne med også ! Har aldri oversikt her, så blir ofte det første og beste:)
 
Wow! Så flink du er!!!! Det tipset skal jeg begynne med også ! Har aldri oversikt her, så blir ofte det første og beste:)
Tusen takk :) Vi har alltid brukt enormt mye penger på mat og har sløset på alt for mye unødvendige småkjøp. Så dette fungerer veldig, veldig bra! Når jeg skriver opp middagene, planlegger jeg ut i fra hvordan jeg jobber, slik at jeg vet hva jeg orker og har tid til den dagen :)
 
Back
Topp