Middag

Når vi har torsk (torske loin) pleier jeg å lage en rotstappe (potet, sellerirot, persillerot, kålrot, gulrot mix det du har/liker) baker torsken i ovnen med krydder, sitronsaft/hvitvin, sprøsteker serranoskinke/spekeskinke, sauterer grønnsaker (sukkererter, squash, minigulrøtter, portobellosopp, asparges osv) og har rødvinsaus til, enten hjemmelaga eller Jacobs sin kjøpt på meny)
Beste torsken ever, til og med mannen slurper det i seg og vil ha mer ;)
Men blir kanskje litt mye jobb vist du skal lage til bare deg selv da....
Det høres veldig godt ut! :) Men som du sier blir det mye greier for èn porsjon. Fant en oppskrift på Trines Matblogg også; torsk med nøttelokk og søtpotetmos! Den så og hørtes veldig god ut. Kanskje jeg må be min mor på middag ;)

Vi er enige om at det har blitt mye småhandling i det siste, så nå har vi handlet og planlagt middag fra til fredag:)

idag blir det fiskekaker med poteter, grønnsaker og brun saus.
resen av uka blir det:
tikka masala
laks i folie med grønnsaker
mexikansk gryte
pasta og kjøttboller i tomatsaus
fylt torsk med ris og grønnsaker

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Taco

Sent from my iPhone using BV Forum

Idag blir det fiskegrateng. Resten av uka blir det lakse wok, kjøttkaker, pitabrød med kjøttdeig og salat og pølser og makaroni. Vi handler hver Fredag og menyen vår går fra Lørdag til Fredag:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hjemmelaget tomatsuppe og fullkornspannekaker.

Laks med noe godt, ikke spist laks på lenge da det er vanskelig å få tak i god fisk her.

Sent from my iPad using BV Forum

Kyllingspyd! Jeg skal ha min elskede quinoa ved siden av, og gutta skal sikkert ha noe annet.... Er ikke bare bare her i gården!

Kyllingspyd! Jeg skal ha min elskede quinoa ved siden av, og gutta skal sikkert ha noe annet.... Er ikke bare bare her i gården!
Du er alt for snill altså.
Hvis jeg lager middag så lager jeg noe jeg liker å da må alle spise eller så blir det ikke noe er ikke aktuelt å lage to middager og masse forskjellig tilbehør .

Du er alt for snill altså.
Hvis jeg lager middag så lager jeg noe jeg liker å da må alle spise eller så blir det ikke noe er ikke aktuelt å lage to middager og masse forskjellig tilbehør .

Skal vi ha forskjellige middager så lager stort sett mannen sin mat selv. Og som regel er enten proteinene eller tilbehøret det samme, så egentlig lager vi bare halvannen middag ;) Er så vane ved det etter 7 år, så det er sjeldent det plager meg. Men det irriterer meg at gutta ikke er villige til å smake på nye ting, eller rynker på nesa av nesten alle grønnsaker. Han lille er flinkere enn faren sin, men...

Skal vi ha forskjellige middager så lager stort sett mannen sin mat selv. Og som regel er enten proteinene eller tilbehøret det samme, så egentlig lager vi bare halvannen middag ;) Er så vane ved det etter 7 år, så det er sjeldent det plager meg. Men det irriterer meg at gutta ikke er villige til å smake på nye ting, eller rynker på nesa av nesten alle grønnsaker. Han lille er flinkere enn faren sin, men...
Haha, hvertfall ikke like ille som nugatti-mannen;) Husker eksen min var skikkelig barnslig i matveien, det irriterte meg noe grådig! Jeg likte å prøve nye ting, men han ville aldri smake. Da spiste han heller brødskive mes nugatti. Kunne også finne på å spise potetgull når han var sulten. Glad jeg dumpa han! (var ganske mange andre feil ved han også da).

Haha, hvertfall ikke like ille som nugatti-mannen;) Husker eksen min var skikkelig barnslig i matveien, det irriterte meg noe grådig! Jeg likte å prøve nye ting, men han ville aldri smake. Da spiste han heller brødskive mes nugatti. Kunne også finne på å spise potetgull når han var sulten. Glad jeg dumpa han! (var ganske mange andre feil ved han også da).
Min er heldigvis bra på alle andre måter :) Men han vokste opp på sønderjysk rugbrød og smøreost. BARE rugbrød og smøreost. Så han har vært sånn hele livet. Og han blir fortsatt skjemt bort av sin mor når vi er der - han får helt egen mat, selv i større familiesammenkomster.. 38 år gammel, men fortsatt mammas minstemann!

Det tar 12 dager å lærer seg å like noe nytt, trenger ikke være store biten men må smake hver dag. Det kan mannen din bruke. Viktig å være gode forbilder for barna. For ja hva om de blir som nugatti mannen?? Ha ha.
Her er det ikke lov å si vi ikke liker, er det noe vi voksne ikke liker later vi som, for eks mannen liker ikke baby mais så når vi har det tar han en bare slik at jentungene ser at alle har det på tallerken :)
Men nå er muligens jeg mer bestemt enn normalen :)

Kylling og søtpotet

Prøvde kjøttdeig av svin igår, funka greit. Hadde det i gryterett. Er både billigere og sunnere, så da får vi vel bruke det mer. Selv om kjøttdeig av storfe er klart best.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Rester av hjemmelaget pizza og salat.

Å, hørtes godt ut! Elsker søtpotet, men det er en av de få tingene sambo ikke liker. Det skal ikke smake søtt til middag mener han!
Enig med deg, det er kjempegodt! Jeg bruker det mye. Lagde torsk med søtpotetmos her om dagen, det var skikkelig digg!

Å, hørtes godt ut! Elsker søtpotet, men det er en av de få tingene sambo ikke liker. Det skal ikke smake søtt til middag mener han!
Det er jo ikke noe søtere enn gulrot? :p men har du prøvd å skjære de i båter, dynke med olje, salt og pepper også ovnsbake/sprøsteke? Det kan vi fint ha til kveldssnacks :D

Back
Topp