Middag lille julaften

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Mange har faste tradisjoner for middagene gjennom hele jula. Er dere blant dem? Hva pleier dere å spise på lille julaften? Her har vi alltid julegrøt og lager riskrem av det som blir til overs (brukes til dessert på julaften)

Jeg og mannen har så lenge vi har vært samboere og gift hatt grøt på lille julaften og laget riskrem til dessert av restene;-).

Jeg er vant til biff hjemmefra.

Mannen er vant til kylling fra gatekjøkkenet.

Vi har oftest hatt biffstrimler ettersom ungene ikke så lett tygger en biff, men vet ikke helt i år.

Vi har også grøt, nettopp for å ha til riskremen neste dag. Pleier å ta med riskrem selv om vi spiser middag hos svigers, så bidrar vi med noe vi også. :p

Noe lettvindt. Alt annet er så tungt i jula. Dessuten er det en dag vi er rundt og leverer pakker :)

Vi spiser spekemat på kvelden, når vi er ferdig med pyntingen ;)
Og så bare et-eller-annet til lett middag før det hvis vi orker. Ofte toast eller fylte horn ;)

Vi samles alltid hjemme hos foreldrene mine og de siste årene har mamma laget lasagne.

Samme som ts på lille julafta. Lager dynegrøt (langkokt risgrøt), og brukar restane til riskrem.
Pleier å ha ost, kjeks og vin på kvelden, eller spekemat:)
Julafta er det pinnekjøtt og ribbe med alt tilbehør.
Første juledag brukar me å ha lyst på fisk, i år blir det heilsteikt ørret:)

Vi har alltid takeaway på lille julaften:) Helst asiatisk.

Ingen tradisjoner, i år blir det hjemmebakte rundstykker med godt pålegg og karbonader og is til dessert. Blir en minijulaften med mine og sambos foreldre siden eldste skal til pappaen på julaften.

Ingen tradisjon men siden lille julaften er fredag blir det nok taco

Er vant med grøt hjemmefra nettopp pga rester til riskrem, men vi lager aldri riskrem, så har ingen tradisjon på det.

Vi har ingen faste tradisjoner hva mat angår på lille julaften, men vi spiser som regel noe som ikke har noe med jul å gjøre i det hele tatt, da julens etegildet her aldri tar slutt, siden svigermor lager mat som om hun skulle hatt en hel bataljon å fore. :D

Vi lager grøt og bruker restene til riskremen :)

Vi har ingen fast tradisjon på det. I år blir det pizza.

Mamma hadde alltid grøt :) og spekemat.. i år skal vi til besteforeldrene til kjæresten, de skal servere grøt og spekemat.. blir bare grøt på meg da :(

Back
Topp