Middag lille julaften

Lillejulaften pinnekjøtt, julaften ribbe, 1. juledag skinkestek eller en felles restemiddag på tvers av familie, 2 juledag koldtbord :) alle de år har vært sånn og det håper jeg det fortsetter med :p

Ingen fast tradisjon. Vi spiser faktis grøt til lunsj på julaften.

Jeg er vant med grøt, gubben er vant med mølje. Så da har vi begge deler. :)

Vi spiser pinnekjøtt på lillejulaften og ribbe på julaften. Lillejulaften middagen er nesten den beste i hele jula.

Spekemat til kvelden før kvelden, meierismør, fersk loff, eggerøre, forskjellige spekepålegg, julebrus og bare jeg og kjæresten. Da blir det jul hos oss :)
Lurer på om eldste skal holdes litt lenger oppe å bli med i år ;)

Har ingen tradisjoner for lillejulaften, det varierer hvor vi er og hva vi spiser. Ser mange her spiser grøt, det spiser vi på formiddagen julaften.

Vi pleier å ha grøt med mandel til lunsj den dagen vi, og noe annet til middag. Det varierer.
Her klarer ikke eldste konsistensen på grøt, så han får noe annet.

På kvelden, når samboer og jeg kollapser i sofaen har vi grandiosa [emoji23]

Vi har grøt, så bli det riskrem julaften :)
Men vi har en annen meget spesiell tradisjon, som vi spiser til kvelds. I hele mitt liv har jeg aldri hørt om noen andre, enn hele min slekt, som spiser klubb :)
Det er fast på lillejulaften, men siden jeg nå må hjem til mamma for å spise det uten at barn og samboeren vil ha, så har vi flyttet det til 22 desember istedet :p
Kjøttklubb er et nydelig, og søtt måltid :) Men med mindre man vokser opp med det ser det it til at alle syns det både ser og høres ekkelt ut, det er vel kanskje sånn med typiske gamle bygde-retter :p

Ingen tradisjon!! Vil ha noe lettvint og godt! Forslag anyone? Likte ideen om ferske rundstykker, da kan man jo fryse ned noen og kose seg senere i julen

Ingen tradisjon.. vi skal ha paella imorgen, min livrett [emoji173]️

Back
Topp